דונלד טראמפ ואופרה וינפרי
צילום: באדיבות דיסקברי

לא כולם יוכלו לצפות בשירות הסטרימינג דיסקברי+ בישראל

בניגוד לנטפליקס ודיסני+ שחתומות על שת"פים עם שירותי רב-ערוציים בישראל אבל גם מאפשרות התחברות עצמאית, ההסכם בין yes לדיסקברי לא יאפשר זאת בשלב זה. האם מדובר ב"דיל ברייקר"? ספק רב
אלכסנדר כץ | (1)

אחרי שיתוף הפעולה עם דיסני+, הבוקר יוצא לדרך שת"פ נוסף של yes עם שירות סטרימינג בינלאומי. דיסקברי+ זמין החל מהיום באמצעות yes ואפליקציית STING TV, כך הודיעו לפני שעה בכירי קבוצת וורנר ברדרס דיסקברי במסיבת עיתונאים משותפת עם מנכ"ל yes אילן סיגל. לקוחות yes יהנו משלושה חודשי צפייה בחינם בשירות, ולאחריו ישלמו כ-20 שקלים לחודש עבור שירות הסטרימינג וה-VOD של ענקית הבידור והמדיה האמריקאית. 

בין התכנים הבולטים בדיסקברי פלוס אפשר למצוא את תוכנית הראיונות "אופרה ווינפרי מראיינת"; סדרת הדוקו החדשה בת שלושה הפרקים "טראמפ: גישה חסרת תקדים" המתעדת את הנשיא לשעבר ומשפחתו ועוקבת אחריהם במערכת הבחירות עד לאירוע ה-6 בינואר; סדרת הדוקו "ג'וני נגד אמבר" שעוקבת אחרי מערכת היחסים הרעילה בין ג'וני דפ ואמבר הרד; ועוד. 

חברות הסטרימינג הבינלאומית מחפשות עוד ועוד טריטוריות להיכנס אליהן, וישראל היא אחת מהן – למרות שמדובר במדינה קטנה יחסית. במקביל, חברות הטלוויזיה המקומיות מחפשות שיתופי פעולה נוספים כדי להציע ללקוחותיהן בחבילה אחת שלל שירותים ותכנים. מעבר לכך, בחברות הרב-ערוציות חוששים גם שהחדירה של השירותים הבינלאומיים לישראל, תוביל את אותם שירותים להורות לחברות המקומיות להוריד תכנים וערוצים, וזאת כדי ליצור בלעדיות בטריטוריות. כך למשל עושה דיסני, שהורידה בחודשים שלפני כניסתה ביוני לישראל, תכנים מספריות ה-VOD של החברות המקומיות, כחלק מאסטרטגיה שלה שהצרכן יצרוך את רוב תכניה אצלה בבית, ולא אצל גופים אחרים. 

ואם אתם מעוניינים להתחבר לשירות של דיסקברי+, יש גם בשורות רעות. כדי לעשות זאת יש צורך, לפחות בשלב הזה, להיות לקוח של yes, ואין אפשרות לצרוך את התכנים באמצעות הורדה של אפליקציה ותשלום ישירות לחברת הסטרימינג, כפי שקורה עם נטפליקס, דיסני+ ואחרים.  מבחינת yes, מדובר בנקודה חשובה, שעשויה להוביל מבחינתה לגיוס לקוחות חדשים שלא יכולים לצפות בתכני דיסקברי+ בדרך אחרת. מאידך, גורמים בשוק מעריכים כי לא מדובר בחבילת תוכן שהיא "מאסט" אצל הלקוח הישראלי, ולא בטוח שמדובר ב"דיל ברייקר" עבור yes.

הבוקר אמר במסיבת העיתונאים ג'יימי קוק, מנכ"ל GM, CEE  מדינות בלטיות, מזרח התיכון, הים התיכון וטורקיה בקבוצת וורנר כי "השותפות המורחבת הזו עם השותף המוערך שלנו yes והשקת דיסקברי בישראל היא אבן דרך נוספת עבורנו בחברת וורנר ברדרס דיסקברי. הפלטפורמה תכלול גם מגוון של תכנים מקוריים שיוקרנו בבכורה בלעדית". 

מנכ"ל yes אילן סיגל הציג את אסטרטגיית ה-Super Content TV: "אנו נמצאים בתהליך משמעותי של שיתופי פעולה עם ענקיות הסטרימינג העולמיות ומגיעים עם מגוון הצעות ומסלולים בטווח רחב לכל סוגי אוכלוסיות הצופים. החיבור בין ענקית התוכן, וורנר ברדרס דיסקברי ל-yes הוא חיבור מתבקש ואנו גאים ש- yes נבחרה כשותפה להשקת השירות בישראל. אנו ממשיכים לגדול במצבת המנויים בשוק מאתגר ותחרותי ואני שמח להודיע שכבר למעלה מ-300 אלף מלקוחותינו צופים בטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט וש-yes  ממשיכה לצמוח ולבסס את מעמדה כחברת ה-IP הגדולה בישראל". 

האם המהלכים לחתימה על הסכמים עם חברות בינלאומית, עשוי להוביל את yes להפחתה בהשקעה בתוכן מקורי? סיגל שולל זאת: "לא, זה לא יקרה. השקענו כ-200 מיליון שקלים בשנה בתוכן מקורי, ונמשיך להשקיע".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כלומר,זה ערוץ רכילויות ? (ל"ת)
    מפריח 14/09/2022 18:27
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.