לא כולם יוכלו לצפות בשירות הסטרימינג דיסקברי+ בישראל

בניגוד לנטפליקס ודיסני+ שחתומות על שת"פים עם שירותי רב-ערוציים בישראל אבל גם מאפשרות התחברות עצמאית, ההסכם בין yes לדיסקברי לא יאפשר זאת בשלב זה. האם מדובר ב"דיל ברייקר"? ספק רב
אלכסנדר כץ | (1)

אחרי שיתוף הפעולה עם דיסני+, הבוקר יוצא לדרך שת"פ נוסף של yes עם שירות סטרימינג בינלאומי. דיסקברי+ זמין החל מהיום באמצעות yes ואפליקציית STING TV, כך הודיעו לפני שעה בכירי קבוצת וורנר ברדרס דיסקברי במסיבת עיתונאים משותפת עם מנכ"ל yes אילן סיגל. לקוחות yes יהנו משלושה חודשי צפייה בחינם בשירות, ולאחריו ישלמו כ-20 שקלים לחודש עבור שירות הסטרימינג וה-VOD של ענקית הבידור והמדיה האמריקאית. 

בין התכנים הבולטים בדיסקברי פלוס אפשר למצוא את תוכנית הראיונות "אופרה ווינפרי מראיינת"; סדרת הדוקו החדשה בת שלושה הפרקים "טראמפ: גישה חסרת תקדים" המתעדת את הנשיא לשעבר ומשפחתו ועוקבת אחריהם במערכת הבחירות עד לאירוע ה-6 בינואר; סדרת הדוקו "ג'וני נגד אמבר" שעוקבת אחרי מערכת היחסים הרעילה בין ג'וני דפ ואמבר הרד; ועוד. 

חברות הסטרימינג הבינלאומית מחפשות עוד ועוד טריטוריות להיכנס אליהן, וישראל היא אחת מהן – למרות שמדובר במדינה קטנה יחסית. במקביל, חברות הטלוויזיה המקומיות מחפשות שיתופי פעולה נוספים כדי להציע ללקוחותיהן בחבילה אחת שלל שירותים ותכנים. מעבר לכך, בחברות הרב-ערוציות חוששים גם שהחדירה של השירותים הבינלאומיים לישראל, תוביל את אותם שירותים להורות לחברות המקומיות להוריד תכנים וערוצים, וזאת כדי ליצור בלעדיות בטריטוריות. כך למשל עושה דיסני, שהורידה בחודשים שלפני כניסתה ביוני לישראל, תכנים מספריות ה-VOD של החברות המקומיות, כחלק מאסטרטגיה שלה שהצרכן יצרוך את רוב תכניה אצלה בבית, ולא אצל גופים אחרים. 

ואם אתם מעוניינים להתחבר לשירות של דיסקברי+, יש גם בשורות רעות. כדי לעשות זאת יש צורך, לפחות בשלב הזה, להיות לקוח של yes, ואין אפשרות לצרוך את התכנים באמצעות הורדה של אפליקציה ותשלום ישירות לחברת הסטרימינג, כפי שקורה עם נטפליקס, דיסני+ ואחרים.  מבחינת yes, מדובר בנקודה חשובה, שעשויה להוביל מבחינתה לגיוס לקוחות חדשים שלא יכולים לצפות בתכני דיסקברי+ בדרך אחרת. מאידך, גורמים בשוק מעריכים כי לא מדובר בחבילת תוכן שהיא "מאסט" אצל הלקוח הישראלי, ולא בטוח שמדובר ב"דיל ברייקר" עבור yes.

הבוקר אמר במסיבת העיתונאים ג'יימי קוק, מנכ"ל GM, CEE  מדינות בלטיות, מזרח התיכון, הים התיכון וטורקיה בקבוצת וורנר כי "השותפות המורחבת הזו עם השותף המוערך שלנו yes והשקת דיסקברי בישראל היא אבן דרך נוספת עבורנו בחברת וורנר ברדרס דיסקברי. הפלטפורמה תכלול גם מגוון של תכנים מקוריים שיוקרנו בבכורה בלעדית". 

מנכ"ל yes אילן סיגל הציג את אסטרטגיית ה-Super Content TV: "אנו נמצאים בתהליך משמעותי של שיתופי פעולה עם ענקיות הסטרימינג העולמיות ומגיעים עם מגוון הצעות ומסלולים בטווח רחב לכל סוגי אוכלוסיות הצופים. החיבור בין ענקית התוכן, וורנר ברדרס דיסקברי ל-yes הוא חיבור מתבקש ואנו גאים ש- yes נבחרה כשותפה להשקת השירות בישראל. אנו ממשיכים לגדול במצבת המנויים בשוק מאתגר ותחרותי ואני שמח להודיע שכבר למעלה מ-300 אלף מלקוחותינו צופים בטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט וש-yes  ממשיכה לצמוח ולבסס את מעמדה כחברת ה-IP הגדולה בישראל". 

האם המהלכים לחתימה על הסכמים עם חברות בינלאומית, עשוי להוביל את yes להפחתה בהשקעה בתוכן מקורי? סיגל שולל זאת: "לא, זה לא יקרה. השקענו כ-200 מיליון שקלים בשנה בתוכן מקורי, ונמשיך להשקיע".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כלומר,זה ערוץ רכילויות ? (ל"ת)
    מפריח 14/09/2022 18:27
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.