דונלד טראמפ ואופרה וינפרי
צילום: באדיבות דיסקברי

לא כולם יוכלו לצפות בשירות הסטרימינג דיסקברי+ בישראל

בניגוד לנטפליקס ודיסני+ שחתומות על שת"פים עם שירותי רב-ערוציים בישראל אבל גם מאפשרות התחברות עצמאית, ההסכם בין yes לדיסקברי לא יאפשר זאת בשלב זה. האם מדובר ב"דיל ברייקר"? ספק רב
אלכסנדר כץ | (1)

אחרי שיתוף הפעולה עם דיסני+, הבוקר יוצא לדרך שת"פ נוסף של yes עם שירות סטרימינג בינלאומי. דיסקברי+ זמין החל מהיום באמצעות yes ואפליקציית STING TV, כך הודיעו לפני שעה בכירי קבוצת וורנר ברדרס דיסקברי במסיבת עיתונאים משותפת עם מנכ"ל yes אילן סיגל. לקוחות yes יהנו משלושה חודשי צפייה בחינם בשירות, ולאחריו ישלמו כ-20 שקלים לחודש עבור שירות הסטרימינג וה-VOD של ענקית הבידור והמדיה האמריקאית. 

בין התכנים הבולטים בדיסקברי פלוס אפשר למצוא את תוכנית הראיונות "אופרה ווינפרי מראיינת"; סדרת הדוקו החדשה בת שלושה הפרקים "טראמפ: גישה חסרת תקדים" המתעדת את הנשיא לשעבר ומשפחתו ועוקבת אחריהם במערכת הבחירות עד לאירוע ה-6 בינואר; סדרת הדוקו "ג'וני נגד אמבר" שעוקבת אחרי מערכת היחסים הרעילה בין ג'וני דפ ואמבר הרד; ועוד. 

חברות הסטרימינג הבינלאומית מחפשות עוד ועוד טריטוריות להיכנס אליהן, וישראל היא אחת מהן – למרות שמדובר במדינה קטנה יחסית. במקביל, חברות הטלוויזיה המקומיות מחפשות שיתופי פעולה נוספים כדי להציע ללקוחותיהן בחבילה אחת שלל שירותים ותכנים. מעבר לכך, בחברות הרב-ערוציות חוששים גם שהחדירה של השירותים הבינלאומיים לישראל, תוביל את אותם שירותים להורות לחברות המקומיות להוריד תכנים וערוצים, וזאת כדי ליצור בלעדיות בטריטוריות. כך למשל עושה דיסני, שהורידה בחודשים שלפני כניסתה ביוני לישראל, תכנים מספריות ה-VOD של החברות המקומיות, כחלק מאסטרטגיה שלה שהצרכן יצרוך את רוב תכניה אצלה בבית, ולא אצל גופים אחרים. 

ואם אתם מעוניינים להתחבר לשירות של דיסקברי+, יש גם בשורות רעות. כדי לעשות זאת יש צורך, לפחות בשלב הזה, להיות לקוח של yes, ואין אפשרות לצרוך את התכנים באמצעות הורדה של אפליקציה ותשלום ישירות לחברת הסטרימינג, כפי שקורה עם נטפליקס, דיסני+ ואחרים.  מבחינת yes, מדובר בנקודה חשובה, שעשויה להוביל מבחינתה לגיוס לקוחות חדשים שלא יכולים לצפות בתכני דיסקברי+ בדרך אחרת. מאידך, גורמים בשוק מעריכים כי לא מדובר בחבילת תוכן שהיא "מאסט" אצל הלקוח הישראלי, ולא בטוח שמדובר ב"דיל ברייקר" עבור yes.

הבוקר אמר במסיבת העיתונאים ג'יימי קוק, מנכ"ל GM, CEE  מדינות בלטיות, מזרח התיכון, הים התיכון וטורקיה בקבוצת וורנר כי "השותפות המורחבת הזו עם השותף המוערך שלנו yes והשקת דיסקברי בישראל היא אבן דרך נוספת עבורנו בחברת וורנר ברדרס דיסקברי. הפלטפורמה תכלול גם מגוון של תכנים מקוריים שיוקרנו בבכורה בלעדית". 

מנכ"ל yes אילן סיגל הציג את אסטרטגיית ה-Super Content TV: "אנו נמצאים בתהליך משמעותי של שיתופי פעולה עם ענקיות הסטרימינג העולמיות ומגיעים עם מגוון הצעות ומסלולים בטווח רחב לכל סוגי אוכלוסיות הצופים. החיבור בין ענקית התוכן, וורנר ברדרס דיסקברי ל-yes הוא חיבור מתבקש ואנו גאים ש- yes נבחרה כשותפה להשקת השירות בישראל. אנו ממשיכים לגדול במצבת המנויים בשוק מאתגר ותחרותי ואני שמח להודיע שכבר למעלה מ-300 אלף מלקוחותינו צופים בטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט וש-yes  ממשיכה לצמוח ולבסס את מעמדה כחברת ה-IP הגדולה בישראל". 

האם המהלכים לחתימה על הסכמים עם חברות בינלאומית, עשוי להוביל את yes להפחתה בהשקעה בתוכן מקורי? סיגל שולל זאת: "לא, זה לא יקרה. השקענו כ-200 מיליון שקלים בשנה בתוכן מקורי, ונמשיך להשקיע".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כלומר,זה ערוץ רכילויות ? (ל"ת)
    מפריח 14/09/2022 18:27
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.