דנה קול
צילום: ביזפורטל
ראיוןTV

יודעים עלינו הכל - וזה מפחיד: הטכנולוגיה בשירות הקמפיינרים

בנובמבר נלך לבחור שוב, בפעם החמישית מאז 2019. הפרסומאית ואשת הדיגיטל דנה קול, מסבירה בראיון לביזפורטל איך הטכנולוגיות החדשות פוגעות בפרטיות שלנו, מי הבין ומיישם את הכוח של טיקטוק ואיך עשויים לנצל את הרגשות שלנו כדי שנצביע "נכון" בקלפי. צפו בראיוןTV
אלכסנדר כץ | (1)

"תאר לעצמך שהמפלגה יודעת איפה אתה נמצא, מה אתה אוהב לאכול, מה התחביבים שלך, מה המנעד הרגשי שלך. תעזוב לאיזו מפלגה אתה רוצה להצביע או לא. יודעים עליך כל כך הרבה מידע. ואז ידעו להתאים לך מסרים, ולא רק לך, גם לכל האנשים שסביבך, כדי שאתה תלך ותצביע עבור אותה מפלגה", כך מסבירה הפרסומאית והמומחית לפרסום דיגיטלי דנה קול, בראיון לביזפורטל, כיצד הקמפיינים לבחירות נראים בעת החדשה. קול היא בעלת משרד הפרסום דיבור.

 

בשנים האחרונות נכנס לז'רגון השיווקי-טכנולוגי המילים דאטה, כלומר האפשרות לפלח את קהל המצביעים הפוטנציאלי שלך, אבל מאז הדאטה הלכה והתפתחה לממדים מפחדים. "בעבר עשיתי הרבה קמפיינים. היה קמפיין נגיד אחת לשלוש שנים. אומרים אוקיי, יש קמפיין יש בחירות, ברור מיהן המפלגות ומי הגושים. מארגנים מטה בחירות אחת לכמה שנים ומגייסים את טובי המומחים. עכשיו מדובר על משהו שהוא און-גויינג (בתנועה, א"כ), כל הזמן קורה ואנחנו לומדים מאחינו 'הטראמפיסטים' (מלשון דונלד טראמפ, א"כ) בארה"ב להיות יותר אלימים, יותר חכמים ויותר מרושעים לדעתי... האווירה הולכת להיות הרבה יותר אלימה. מה שהתחיל בטוויטר, תכנים הרבה יותר אלימים והתגוששויות רחוב, הולך לצאת החוצה הרבה יותר אנשים מרגישים לגיטימציה".

 

לדבריה, הזירה לפעילות של קמפיינים זה רשתות חברתיות. מה שהתחיל במערכות בחירות קודמות, הולך להיות יותר ויותר עצום כאשר הטיקטוק גם נכנסה, שלא לדבר על הדאטה שיש בתוך הרשתות שמתחברות לכל מיני אפליקציות של בחירות, וכל הדבר הזה עובד ביחד כדי שיגרום לך להצביע. טיקטוק זו פלטפורמה שמצליחה לייצר השפעה על העולם שמסביב לה. היא מאד אפקטיבית, מצליחה ליצר תכנים סופר ויראליים. ביבי היה הראשון להיות שם ואחריו הרבה מאד פוליטיקאים נכנסו לשם. טיקטוק הולכת להיות הדבר הכי חזק בבחירות האלה".

 

-קבוצות וואסטאפ, בוטים, את זה אנחנו מכירים. מה יהיה חדש ומה יתעצם?

"דיברנו על טיקטוק וכל הפלטפורמות הולכות לעבוד הרבה יותר ביחד. הוואטסאפ שתפס בבחירות האחרונות, דרכן מפעילים כל מיני פעילים, הולך להיות חזק כי מה שקרה, בגלל שהיו לנו כל כך הרבה מערכות בחירות, המפלגות אספו תחמושת. מה זה תחמושת? זה המידע על הפעילים".

 

וגם, החידוש שייכנס לעולם הפרסום ("נוירומרקטינג") ומי יודע לנצל את רשתות החברתיות לטובתו (אפילו יותר מנתניהו). צפו בראיוןTV

 .

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זליג 08/08/2022 14:08
    הגב לתגובה זו
    תכתבו ב FB ובכל רשת שאתם אוהדי ליברמן, שכולם יתחילו להזיע.
חדשות 12חדשות 12
רייטינג

בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המתח והציפייה לחדשות בנוגע לעסקה עם החאמס באו לידי ביטוי במהדורות החדשות, כשסך כל הצופים עמד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. כמובן, שחדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של לדשות 12 של קשת עמדה אמש על 15.6% רייטינג עם 411 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 6.5% רייטינג ו-180 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 5.2% רייטינג עם 145 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.8% רייטינג ו-113 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות

 בפריים טיים, המיני סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר זכתה לכמות צופים גדולה במיוחד, עם 20% רייטינג ו-514 אלף צופים. בערב שכולו אקטואליה, גם הפטריוטים עלתה ועמדה על 8.4% רייטינג ו-243 צופים. ושוב, בערב של אקטואליה, וללא ריאליטי, השעשועון של רשת, "כלוב הזהב" היה עם 7.1% ו-166 אלף צופים ואילו "משפחות"  התיעדוית של כאן11 היה עם 1.5% בלבד ו-38 אלף צופים. 

גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם עם ערד ניר של חדשות 12 של קשת עמד על 5.1% ו-128 אלף צופים בין 13:00 ל-15:00 ואילו בין 15:00 ל-16:00 על 4.2% וכ-105 אלף צופים. משדר החדשות של רשת עם אלי ראכלין עמד על 2.9% רייטינג ו-67 אלף צופים ב13:00, ב-14:00 ירד מעט ל-2.2% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו ב-15:00 ירד ל-1.9% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד. 

ב-16:00 חדשות 12 עברו למהדורה עם גדעון אוקו, שהיה עם רייטינג של 5.1% ו-120 אלף צופים וב-17:00 עלה ל-6.5% רייטינג ו-153 אלף צופים. רשת שידרו מהדורה עם ליאור קינן, שב-16:00 עמדה על 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים וב-17:00 עלתה ל-3% רייטינג ו-61 אלף צופים. 

לאחר מכן, פגוש את העיתונות המוקדמת עם בן כספית עמדה על 7.4% רייטינג ו-201 אלף צופים ולאחר מכן, כשעמית סגל הצטרף, עמדה על 12.4% ו-345 אלף צופים. מוריה וברקו עמדו על 4.5% רייטינג ו-110 אלף צופים במהדורה המוקדמת, ולאחר מכן כששי גולדן הצטרף, עמדו על 5.9% ו-144 אלף צופים. 

חדשות 12חדשות 12
רייטינג

בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המתח והציפייה לחדשות בנוגע לעסקה עם החאמס באו לידי ביטוי במהדורות החדשות, כשסך כל הצופים עמד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. כמובן, שחדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של לדשות 12 של קשת עמדה אמש על 15.6% רייטינג עם 411 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 6.5% רייטינג ו-180 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 5.2% רייטינג עם 145 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.8% רייטינג ו-113 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות

 בפריים טיים, המיני סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר זכתה לכמות צופים גדולה במיוחד, עם 20% רייטינג ו-514 אלף צופים. בערב שכולו אקטואליה, גם הפטריוטים עלתה ועמדה על 8.4% רייטינג ו-243 צופים. ושוב, בערב של אקטואליה, וללא ריאליטי, השעשועון של רשת, "כלוב הזהב" היה עם 7.1% ו-166 אלף צופים ואילו "משפחות"  התיעדוית של כאן11 היה עם 1.5% בלבד ו-38 אלף צופים. 

גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם עם ערד ניר של חדשות 12 של קשת עמד על 5.1% ו-128 אלף צופים בין 13:00 ל-15:00 ואילו בין 15:00 ל-16:00 על 4.2% וכ-105 אלף צופים. משדר החדשות של רשת עם אלי ראכלין עמד על 2.9% רייטינג ו-67 אלף צופים ב13:00, ב-14:00 ירד מעט ל-2.2% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו ב-15:00 ירד ל-1.9% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד. 

ב-16:00 חדשות 12 עברו למהדורה עם גדעון אוקו, שהיה עם רייטינג של 5.1% ו-120 אלף צופים וב-17:00 עלה ל-6.5% רייטינג ו-153 אלף צופים. רשת שידרו מהדורה עם ליאור קינן, שב-16:00 עמדה על 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים וב-17:00 עלתה ל-3% רייטינג ו-61 אלף צופים. 

לאחר מכן, פגוש את העיתונות המוקדמת עם בן כספית עמדה על 7.4% רייטינג ו-201 אלף צופים ולאחר מכן, כשעמית סגל הצטרף, עמדה על 12.4% ו-345 אלף צופים. מוריה וברקו עמדו על 4.5% רייטינג ו-110 אלף צופים במהדורה המוקדמת, ולאחר מכן כששי גולדן הצטרף, עמדו על 5.9% ו-144 אלף צופים.