ראיוןTV

יודעים עלינו הכל - וזה מפחיד: הטכנולוגיה בשירות הקמפיינרים

בנובמבר נלך לבחור שוב, בפעם החמישית מאז 2019. הפרסומאית ואשת הדיגיטל דנה קול, מסבירה בראיון לביזפורטל איך הטכנולוגיות החדשות פוגעות בפרטיות שלנו, מי הבין ומיישם את הכוח של טיקטוק ואיך עשויים לנצל את הרגשות שלנו כדי שנצביע "נכון" בקלפי. צפו בראיוןTV
אלכסנדר כץ | (1)

"תאר לעצמך שהמפלגה יודעת איפה אתה נמצא, מה אתה אוהב לאכול, מה התחביבים שלך, מה המנעד הרגשי שלך. תעזוב לאיזו מפלגה אתה רוצה להצביע או לא. יודעים עליך כל כך הרבה מידע. ואז ידעו להתאים לך מסרים, ולא רק לך, גם לכל האנשים שסביבך, כדי שאתה תלך ותצביע עבור אותה מפלגה", כך מסבירה הפרסומאית והמומחית לפרסום דיגיטלי דנה קול, בראיון לביזפורטל, כיצד הקמפיינים לבחירות נראים בעת החדשה. קול היא בעלת משרד הפרסום דיבור.

 

בשנים האחרונות נכנס לז'רגון השיווקי-טכנולוגי המילים דאטה, כלומר האפשרות לפלח את קהל המצביעים הפוטנציאלי שלך, אבל מאז הדאטה הלכה והתפתחה לממדים מפחדים. "בעבר עשיתי הרבה קמפיינים. היה קמפיין נגיד אחת לשלוש שנים. אומרים אוקיי, יש קמפיין יש בחירות, ברור מיהן המפלגות ומי הגושים. מארגנים מטה בחירות אחת לכמה שנים ומגייסים את טובי המומחים. עכשיו מדובר על משהו שהוא און-גויינג (בתנועה, א"כ), כל הזמן קורה ואנחנו לומדים מאחינו 'הטראמפיסטים' (מלשון דונלד טראמפ, א"כ) בארה"ב להיות יותר אלימים, יותר חכמים ויותר מרושעים לדעתי... האווירה הולכת להיות הרבה יותר אלימה. מה שהתחיל בטוויטר, תכנים הרבה יותר אלימים והתגוששויות רחוב, הולך לצאת החוצה הרבה יותר אנשים מרגישים לגיטימציה".

 

לדבריה, הזירה לפעילות של קמפיינים זה רשתות חברתיות. מה שהתחיל במערכות בחירות קודמות, הולך להיות יותר ויותר עצום כאשר הטיקטוק גם נכנסה, שלא לדבר על הדאטה שיש בתוך הרשתות שמתחברות לכל מיני אפליקציות של בחירות, וכל הדבר הזה עובד ביחד כדי שיגרום לך להצביע. טיקטוק זו פלטפורמה שמצליחה לייצר השפעה על העולם שמסביב לה. היא מאד אפקטיבית, מצליחה ליצר תכנים סופר ויראליים. ביבי היה הראשון להיות שם ואחריו הרבה מאד פוליטיקאים נכנסו לשם. טיקטוק הולכת להיות הדבר הכי חזק בבחירות האלה".

 

-קבוצות וואסטאפ, בוטים, את זה אנחנו מכירים. מה יהיה חדש ומה יתעצם?

"דיברנו על טיקטוק וכל הפלטפורמות הולכות לעבוד הרבה יותר ביחד. הוואטסאפ שתפס בבחירות האחרונות, דרכן מפעילים כל מיני פעילים, הולך להיות חזק כי מה שקרה, בגלל שהיו לנו כל כך הרבה מערכות בחירות, המפלגות אספו תחמושת. מה זה תחמושת? זה המידע על הפעילים".

 

וגם, החידוש שייכנס לעולם הפרסום ("נוירומרקטינג") ומי יודע לנצל את רשתות החברתיות לטובתו (אפילו יותר מנתניהו). צפו בראיוןTV

 .

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זליג 08/08/2022 14:08
    הגב לתגובה זו
    תכתבו ב FB ובכל רשת שאתם אוהדי ליברמן, שכולם יתחילו להזיע.
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.