קשת ואקספון יקימו יחד מערך טלוויזיה רב-ערוצית באינטרנט
ענקית התקשורת הישראלית קשת ממשיכה במגמת ההתרחבות: אחרי שהבוקר פורסם ב"אייס" שהחברה עתידה להשיק אתר חדשות ואקטואליה בשם "N12", כעת היא מתרחבת לטלוויזיה רב ערוצית.
לאחרונה חתמה החברה על מזכר הבנות עם חברת הסלולר אקספון של חזי בצלאל המפעילה את המותג we49, לפיו השתיים יחלו לעבוד יחד על מיזם משותף של טלוויזיה רב-ערוצית ברשת האינטרנט. קבוצת RGE, הבעלים של ערוצי ספורט 5 וערוץ הילדים, שבעלי המניות שלה מחזיקים גם ברשת 13, עשויה להיות חלק מהמיזם החדש ולספק לו תכנים משלה.
חברת "שידורי קשת בע"מ" - שהוקמה בשנת 1983 ומפעילה את ערוץ קשת 12, הזרוע הבינלאומית קשת אינטרנשיונל, אתר mako וחברת החדשות - מנסה לעקוף באמצעות המיזם המתוכנן את הרגולציה הקיימת היום בשוק בתקשורת. על פי כללי הרגולציה, הפלטפורמות השונות של הטלוויזיה הרב-ערוצית בארץ רשאיות להעביר את תכני הזכיינית, כמו גם את תכניהם של שאר ערוצי הברודקאסט, בחינם. השחקניות הגדולות בשוק, קשת ורשת, מנסות זמן רב לשנות את מצב זה ולאפשר להן לגבות תשלום על השידורים - עד כה, ללא הצלחה.
בכל הנוגע לשידור טלוויזיה באינטרנט, המצב קצת אחר: אמנם כרגע סלקום ופרטנר נדרשות לשלם על שירותי הטלוויזיה שמועברים דרך הרשת, אך המציאות הזאת עשויה להשתנות בעתיד הלא מאוד רחוק, כשתפוג הוראת השעה בעניין אשר תוקפה חמש שנים. גורמים בענף מעריכים ששינוי זה צפוי לקרות במהלך השנה הקרובה, ואז ייתכן שגם שירותי הטלוויזיה יהפכו לחינמיים מבחינת המפעילות, בהתאם לחקיקה שקידם השר גלעד ארדן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרצון של קשת, אם כן, הוא להפוך למפיצה עצמאית של תכני טלוויזיה דרך האינטרנט ולא להיות תלויה בפלטפורמות השונות כגון יס, הוט, סלקום טי.וי ופרטנר טי.וי. מכאן למעשה צמח המיזם החדש של החברה בשיתוף עם אקספון, שבהחלט עשוי להביא לפגיעה משמעותית בספקיות הטלוויזיה הקטנות יותר - דהיינו, סלקום ופרטנר - כמו גם בשירותי עידן פלוס, שקשת ורשת ככל הנראה ידרשו לסגור, אם וכאשר יוקם בארץ מערך הפצה עצמאי של שידורי ברודקאסט.
מזכר ההבנות המדובר בין קשת לאקספון נחתם ביום שני השבוע, וההערכות בשוק התקשורת בארץ הן שבסופו של דבר הוא אכן יבשיל לכדי הסכם סופי שיוביל להקמת מערך טלוויזיה רב-ערוצית באינטרנט - מה שיגביר מאוד את התחרות בענף התקשורת המקומית. כבר עכשיו, שני הצדדים מתחילים לבחון היבטים של תשתיות וכוח אדם. המיזם, אגב, אמור לפעול במודל ייחודי שיאפשר ללקוח לשלם ולצרוך תכנים באופן מודולרי, בהתאם להרגלי הצפייה שלו.
מהן המשמעויות של העסקה עבור שתי החברות? ובכן, עבור קשת מדובר בעניין רגיש למדי: מכיוון שהחברה נמצאת בבעלות אנשי עסקים שיש להם אחזקות רבות במשק הישראלי כמו דודי ודרורית ורטהיים ויצחק תשובה, האחרונים ימצאו את עצמם בתחרות מול קבוצות התקשורת הגדולות בארץ. בנוסף, העובדה שקשת עצמה היא פלטפורמת פרסום מרכזית עבור קבוצות התקשורת הגדולות בארץ עלולה להציב אותה במקום בעייתי מול המפרסמים, שכעת היא כביכול תתחרה מולם.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מבחינת אקספון, ש-we49, המותג שבבעלותה, משך במהלך השנתיים האחרונות לא פחות מ-250 אלף לקוחות, אין ספק שמכירה של 50% משוויה לקשת היא מהלך קיצוני. אולם נוכח ההאטה בשוק הסלולר, שהביאה לירידה גם בביצועים של החברה, השותפות המדוברת בהחלט עשויה להואיל לה ברמה האסטרטגית.
מידת מעורבותה של RGE במיזם נמצאת בסימן שאלה. מ-RGE נמסר: "אכן התקבלה פניה בנושא כמו פניות רבות שאנו מקבלים מגופים שונים, ובכך מסתכם העניין".
- 3.כתוב היטב, כיף לקרוא (ל"ת)יניב 17/01/2020 19:30הגב לתגובה זו
- חוץ משגיאות הכתיב והתחביר (ל"ת)ערן 18/01/2020 12:48הגב לתגובה זו
- 2.אויש תנוח. כתב סופר מוכשר (ל"ת)מיכל 17/01/2020 12:39הגב לתגובה זו
- 1.רועי בהריר פרל 16/01/2020 19:28הגב לתגובה זומביך שאחד כזה עוד כתב

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.