קשת ואקספון יקימו יחד מערך טלוויזיה רב-ערוצית באינטרנט
ענקית התקשורת הישראלית קשת ממשיכה במגמת ההתרחבות: אחרי שהבוקר פורסם ב"אייס" שהחברה עתידה להשיק אתר חדשות ואקטואליה בשם "N12", כעת היא מתרחבת לטלוויזיה רב ערוצית.
לאחרונה חתמה החברה על מזכר הבנות עם חברת הסלולר אקספון של חזי בצלאל המפעילה את המותג we49, לפיו השתיים יחלו לעבוד יחד על מיזם משותף של טלוויזיה רב-ערוצית ברשת האינטרנט. קבוצת RGE, הבעלים של ערוצי ספורט 5 וערוץ הילדים, שבעלי המניות שלה מחזיקים גם ברשת 13, עשויה להיות חלק מהמיזם החדש ולספק לו תכנים משלה.
חברת "שידורי קשת בע"מ" - שהוקמה בשנת 1983 ומפעילה את ערוץ קשת 12, הזרוע הבינלאומית קשת אינטרנשיונל, אתר mako וחברת החדשות - מנסה לעקוף באמצעות המיזם המתוכנן את הרגולציה הקיימת היום בשוק בתקשורת. על פי כללי הרגולציה, הפלטפורמות השונות של הטלוויזיה הרב-ערוצית בארץ רשאיות להעביר את תכני הזכיינית, כמו גם את תכניהם של שאר ערוצי הברודקאסט, בחינם. השחקניות הגדולות בשוק, קשת ורשת, מנסות זמן רב לשנות את מצב זה ולאפשר להן לגבות תשלום על השידורים - עד כה, ללא הצלחה.
בכל הנוגע לשידור טלוויזיה באינטרנט, המצב קצת אחר: אמנם כרגע סלקום ופרטנר נדרשות לשלם על שירותי הטלוויזיה שמועברים דרך הרשת, אך המציאות הזאת עשויה להשתנות בעתיד הלא מאוד רחוק, כשתפוג הוראת השעה בעניין אשר תוקפה חמש שנים. גורמים בענף מעריכים ששינוי זה צפוי לקרות במהלך השנה הקרובה, ואז ייתכן שגם שירותי הטלוויזיה יהפכו לחינמיים מבחינת המפעילות, בהתאם לחקיקה שקידם השר גלעד ארדן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרצון של קשת, אם כן, הוא להפוך למפיצה עצמאית של תכני טלוויזיה דרך האינטרנט ולא להיות תלויה בפלטפורמות השונות כגון יס, הוט, סלקום טי.וי ופרטנר טי.וי. מכאן למעשה צמח המיזם החדש של החברה בשיתוף עם אקספון, שבהחלט עשוי להביא לפגיעה משמעותית בספקיות הטלוויזיה הקטנות יותר - דהיינו, סלקום ופרטנר - כמו גם בשירותי עידן פלוס, שקשת ורשת ככל הנראה ידרשו לסגור, אם וכאשר יוקם בארץ מערך הפצה עצמאי של שידורי ברודקאסט.
מזכר ההבנות המדובר בין קשת לאקספון נחתם ביום שני השבוע, וההערכות בשוק התקשורת בארץ הן שבסופו של דבר הוא אכן יבשיל לכדי הסכם סופי שיוביל להקמת מערך טלוויזיה רב-ערוצית באינטרנט - מה שיגביר מאוד את התחרות בענף התקשורת המקומית. כבר עכשיו, שני הצדדים מתחילים לבחון היבטים של תשתיות וכוח אדם. המיזם, אגב, אמור לפעול במודל ייחודי שיאפשר ללקוח לשלם ולצרוך תכנים באופן מודולרי, בהתאם להרגלי הצפייה שלו.
מהן המשמעויות של העסקה עבור שתי החברות? ובכן, עבור קשת מדובר בעניין רגיש למדי: מכיוון שהחברה נמצאת בבעלות אנשי עסקים שיש להם אחזקות רבות במשק הישראלי כמו דודי ודרורית ורטהיים ויצחק תשובה, האחרונים ימצאו את עצמם בתחרות מול קבוצות התקשורת הגדולות בארץ. בנוסף, העובדה שקשת עצמה היא פלטפורמת פרסום מרכזית עבור קבוצות התקשורת הגדולות בארץ עלולה להציב אותה במקום בעייתי מול המפרסמים, שכעת היא כביכול תתחרה מולם.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
מבחינת אקספון, ש-we49, המותג שבבעלותה, משך במהלך השנתיים האחרונות לא פחות מ-250 אלף לקוחות, אין ספק שמכירה של 50% משוויה לקשת היא מהלך קיצוני. אולם נוכח ההאטה בשוק הסלולר, שהביאה לירידה גם בביצועים של החברה, השותפות המדוברת בהחלט עשויה להואיל לה ברמה האסטרטגית.
מידת מעורבותה של RGE במיזם נמצאת בסימן שאלה. מ-RGE נמסר: "אכן התקבלה פניה בנושא כמו פניות רבות שאנו מקבלים מגופים שונים, ובכך מסתכם העניין".
- 3.כתוב היטב, כיף לקרוא (ל"ת)יניב 17/01/2020 19:30הגב לתגובה זו
- חוץ משגיאות הכתיב והתחביר (ל"ת)ערן 18/01/2020 12:48הגב לתגובה זו
- 2.אויש תנוח. כתב סופר מוכשר (ל"ת)מיכל 17/01/2020 12:39הגב לתגובה זו
- 1.רועי בהריר פרל 16/01/2020 19:28הגב לתגובה זומביך שאחד כזה עוד כתב
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
