פייסבוק תאפשר למשתמשים לשלוט בחשיפה לפרסומות פוליטיות

הרשת החברתית הכריזה על מאפיינים חדשים לפיהם משתמשים יוכלו לקבוע כמה פרסומות פוליטיות הם ייראו, אך לא יוכלו להימנע מחשיפה אליהן לחלוטין 
אייס |

בחמישי האחרון הכריזה פייסבוק בבלוג פוסט כי תכניס לשימוש מאפיינים חדשים, אשר יאפשרו למשתמשים ברשת החברתית לשלוט באופן מוגבל על החשיפה לפרסומות פוליטיות.

אף שגוגל, יריבתה בשוק הפרסום הדיגיטלי, נקטה בנובמבר האחרון שורת צעדים על מנת להגביל את טרגוט המודעות, ובאוקטובר טוויטר החליטה שלא לאפשר לפרסומות פוליטיות להופיע ברשת החברתית, בפייסבוק המצב שונה. פייסבוק החליטה זה מכבר שלא להגביל פרסומות פוליטיות, גם כאלה המפיצות מידע שקרי המוכוון לקבוצות משתמשים ספציפיות. 

אחת הסיבות לכך היא שפייסבוק דוגלת בעיקרון לפיו אנשים צריכים לשמוע ממי שמבקשים להנהיג אותם. לאור המדיניות השונה בה פייסבוק נוקטת, עלתה דרישה ציבורית מהחברה לכל הפחות לבצע בדיקת עובדות על הפרסומות הפוליטיות המופיעות בה.

לאור זאת, הכריזה הרשת החברתית על מאפיינים חדשים אשר יתנו בידי המשתמשים שליטה מוגבלת על הפרסומות אליהן הם נחשפים. בתוך כך, המשתמשים יוכלו לקבוע את כמות החשיפה לפרסומות פוליטיות, אך לא יוכלו להחליט שלא להחשף אליהן כלל. נוסף על כך, יינתנו בידי משתמשים כלי חיפוש בספריית הפרסומות אשר ייאפשרו להם להגביל את תוצאות החיפוש של הפרסומות אותן הם מעוניינים לקבל. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.