'כנען' נגד רחל עזריה: לא שילמה לנו 320 אלף שקל על פרסום בירושלים
רחל עזריה, חברת הכנסת מטעם מפלגת כולנו שמתמודדת בימים אלו על ראשות עיריית ירושלים לא שילמה לחברת שילוט החוצות על אוטובוסים כנען מדיה עבור קמפיין בחירות שהעלתה בעיר באמצעותה - כך טוען מנכ"ל החברה אוהד גיבלי בפוסט שהעלה בפייסבוק לפני כשעה. החוב שגיבלי טוען שעזריה הייתה צריכה לשלם עבור הקמפיין עומד על 320 אלף שקל עבור הדפסה ותליית השלטים והמדיה עצמה על גבי האוטובוסים.
בפוסט ארוך ומפורט, גיבלי טוען שעזריה לא שילמה על קמפיין שעלה באוטובוסים של כנען במהלך חודש יולי האחרון. לדבריו, עזריה שבעבר פנתה לבג"צ בדרישה שזה יחייב את כנען להעלות קמפיין עם נשים בירושלים - דבר שהחברה חויבה לעשות בסוף בהוראת משרד התחבורה - פנתה לחברה לפני כחודשיים עם קמפיין שבו תמונות נשים. "התרענו שצפויים נזקים" כתב גיבלי "ואף חתמת במו ידייך על הזמנת פרסום שבה מצוין, שחור על גבי לבן, שכנען איננה אחראית לנזקים".
גיבלי טוען עוד כי עזריה התחייבה להעביר את התשלום בעד הקמפיין לפני עלייתו לאוויר - דבר שלא עמדה בו. "יום לפני עליית הקמפיין" הוא כותב, "פנית אלינו בטענה שיש לך בעיה טכנית בחשבון העמותה וכי את מבקשת בכל לשון של בקשה לא לעכב לך את הקמפיין ואת בתמורה תעבירי שיק אישי שלך (דחוי) כשיק ביטחון להבטחת התשלום. סמכנו עלייך. לרגע לא חשבנו שחברת כנסת ומועמדת לראשות העיר תעקוץ אותנו. טעיתי, מודה".
בסופו של יום, הקמפיין של עזריה עלה בירושלים ותוך יום בלבד נראו ברחבי העיר אוטובוסים ושלטים שניזוקו כתוצאה מהשחתה, ככל הנראה על ידי חרדים. גיבלי מוסיף כי "במהלך תקופת הפרסום הושחתו עוד ועוד שלטים. הן באזורים החרדיים, הן בחילונים, הן בחניוני האוטובוסים (לטענתך) ובכל רחבי העיר".
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השלטים המושחתים של קמפיין עזריה בירושלים (כנען מדיה)
בזה, לפי טענת גיבלי, לא תם הסיפור. לדבריו "לקראת תום תקופת הפרסום, פנתה אלי מנהלת הקמפיין שלך בבקשה שנדפיס שלטים מחדש במקום אלו שהושחתו על אף שכאמור מבחינה חוזית אנו לא מחויבים לכך. למרות שאיננו מחויבים לכך ולמרות שהתשלום גם אז עדיין לא הגיע כפי שהתחייבת, לפנים משורת הדין וכמחווה של רצון טוב נעניתי לבקשתה ובתנאי שתשנו את המסר. ולמה? בכדי שאת תקבלי פרסום כמו שצריך (שיחזיק מעמד) ושאנו לא נצטרך להתמודד עם עוד נזקים. לגיטימי לא?!? אלא שגם הפיצוי לא סיפק אותך ויום לפני הפגישה שתואמה עם מנהלת הקמפיין שלך במטרה לסגור את הפיצוי, שלחת מכתב מעורך הדין שלך בטענה שבשל ההשחתות הפרנו את ההסכם ואין בכוונתך לשלם עבור הקמפיין".
עוד הוא מציין בפוסט כי הסיבה שבגינה סירבה עזריה לשלם על הקמפיין היא שהחברה הבטיחה לה פרסום רק בשכונות החילוניות. עם זאת גיבלי טוען כי עזריה וצוותה דרשו במפורש להיות בקווים 70 ו-71 שעוברים בשכונות מאה שערים, גאולה ורמות. "חוץ מזה" הוא מציין, "כידוע לך, החרדים מסתובבים בכל אזורי ירושלים כמו אזור התחנה המרכזית למשל".
בסיכום דבריו טוען גיבלי כי עזריה "תכננה את הכל מראש ומלכתחילה לא הייתה לה כוונה לשלם!". לדבריו, המטרה העיקרית שלה "הייתה לייצר באז תקשורתי שייתן לך במה בכל אמצעי התקשורת. השחתת אוטובוסים ע"י חרדים מצטלם נהדר ואין אמצעי מדיה שלא ירצה לסקר את הנושא. קמפיין האוטובוסים היה האמצעי להשגת המטרה והשגת את המטרה ובגדול ! ניצלת וזרקת. התראיינת כמעט בכל מקום והצגת את האג'נדה שלך בדבר ירושלים חילונית. ולא רק שהתראיינת, הצטלמת מס' פעמים על רקע האוטובוסים שהושחתו. זה מצטלם נהדר אבל למה שתשלמי על זה?!?".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
כאמור, החוב של עזריה עבור הדפסה, הצבת השלטים והמדיה עומד על 320 אלף שקלים. גיבלי אמר עוד לאייס שהשיק האישי שלה בוטל וחזר והחברה העבירה אותו להוצאה לפועל במקביל לתביעה שתוגש כנגדה. החברה טוענת עוד כי עזריה התחייבה מראש לכך שבמידה ויהיו נזקים בעקבות הקמפיין הם לא יהיו באחריותה של כנען מדיה. הלברה העבירה לידי אייס צילום מהחוזה ובו הסעיף המדובר.
רחל עזריה מסרה בתגובה לאייס: "כנען היא מונופול ביריוני שבורח מאחריות לנזק שנגרם לקמפיין, תוך הפרת הסכמים וזריית חול בעיני הציבור. הם מודים שלא רצו שהקמפיין יעלה והם עשו הכל כדי לחבל בו.
כבר ביום הראשון נשלחו אוטובוס למאה שערים בניגוד לסיכום מפורש שהקמפיין לא יעבור בשכונות חרדיות. שם גם תועד מקרה ההשחתה הראשון. בהמשך נשלחו אוטובוסים לחניון היחיד ללא אבטחה בירושלים, שבו בוצע לינץ' לילי שסיים את הקמפיין הלכה למעשה בתןך ימים בלבד.
כמובן שאיש מכנען לא יידע אותנו מבעוד מועד על הכניסה לשכונות החרדיות בניגוד להסכמים ועל ההפקרות בחניון הלילה. כעת, בשיא חוצפתם הם בורחים מאחריות ומסרבים להצעתנו לבוררות ומשתמשים בתקשורת כדי להשמיץ ולשקר. לא איכנע לבריונות ולסחטנות של כנען.
אמשיך להיאבק על כך שנשים תוכלנה לשים את פניהן על אוטובוסים ולהתמודד כשוות במערכת בחירות ואם כנען לא יקחו אחריות אני בטוחה שבורר או בית המשפט יגרום להם. אני משלמת על כך מחיר אבל פורצת את הדרך עבור כולנו לשיוויון".
- 5.ירושלמי 21/09/2018 15:15הגב לתגובה זושוכבת על הגדר כדי שנשים אחרות תוכל לפרסם בעתיד
- 4.ירושלמי 18/09/2018 16:18הגב לתגובה זוהקמפיין הזה הציג את האמת המכוערת שלך, ברור לכול כי לא שילמת כדי להתנער מהתשלום באמתלת נזיקין, מי יבחר בך עכשיו? תתפטרי וכמה שיותר מוקדם יותר טוב ככה תעשי פחות נזק לכחלון
- 3.מאי 16/09/2018 01:27הגב לתגובה זובושה לחברה, שלכאורה משתפת פעולה עם הקיצונים שמשליטים הדרת נשים במרחב הציבורי, במקום לתמוך ברחל עזריה שמותקפת רק בשל היותה אישה! גאווה לירושלים שיש לנו מועמדת ראויה כזאת - ההצבעה שלי מובטחת לה!
- 2.ארליך 15/09/2018 23:16הגב לתגובה זומחלוקות כספיות פותרים בבוררות או בבית המשפט, לא באמצעות שיימינג מיותר בפייסבוק שלא מוסיף ולו דבר ליישוב הסכסוך. חברת מדיה - אבל לא כל דבר ראוי לפרסום!
- 1.לא תגנוב 14/09/2018 09:10הגב לתגובה זורחל עזריה, תתביישי לך! חשבתי להצביע לך ועכשיו עלי לחפש מועמד אחר

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.