'כנען' נגד רחל עזריה: לא שילמה לנו 320 אלף שקל על פרסום בירושלים
רחל עזריה, חברת הכנסת מטעם מפלגת כולנו שמתמודדת בימים אלו על ראשות עיריית ירושלים לא שילמה לחברת שילוט החוצות על אוטובוסים כנען מדיה עבור קמפיין בחירות שהעלתה בעיר באמצעותה - כך טוען מנכ"ל החברה אוהד גיבלי בפוסט שהעלה בפייסבוק לפני כשעה. החוב שגיבלי טוען שעזריה הייתה צריכה לשלם עבור הקמפיין עומד על 320 אלף שקל עבור הדפסה ותליית השלטים והמדיה עצמה על גבי האוטובוסים.
בפוסט ארוך ומפורט, גיבלי טוען שעזריה לא שילמה על קמפיין שעלה באוטובוסים של כנען במהלך חודש יולי האחרון. לדבריו, עזריה שבעבר פנתה לבג"צ בדרישה שזה יחייב את כנען להעלות קמפיין עם נשים בירושלים - דבר שהחברה חויבה לעשות בסוף בהוראת משרד התחבורה - פנתה לחברה לפני כחודשיים עם קמפיין שבו תמונות נשים. "התרענו שצפויים נזקים" כתב גיבלי "ואף חתמת במו ידייך על הזמנת פרסום שבה מצוין, שחור על גבי לבן, שכנען איננה אחראית לנזקים".
גיבלי טוען עוד כי עזריה התחייבה להעביר את התשלום בעד הקמפיין לפני עלייתו לאוויר - דבר שלא עמדה בו. "יום לפני עליית הקמפיין" הוא כותב, "פנית אלינו בטענה שיש לך בעיה טכנית בחשבון העמותה וכי את מבקשת בכל לשון של בקשה לא לעכב לך את הקמפיין ואת בתמורה תעבירי שיק אישי שלך (דחוי) כשיק ביטחון להבטחת התשלום. סמכנו עלייך. לרגע לא חשבנו שחברת כנסת ומועמדת לראשות העיר תעקוץ אותנו. טעיתי, מודה".
בסופו של יום, הקמפיין של עזריה עלה בירושלים ותוך יום בלבד נראו ברחבי העיר אוטובוסים ושלטים שניזוקו כתוצאה מהשחתה, ככל הנראה על ידי חרדים. גיבלי מוסיף כי "במהלך תקופת הפרסום הושחתו עוד ועוד שלטים. הן באזורים החרדיים, הן בחילונים, הן בחניוני האוטובוסים (לטענתך) ובכל רחבי העיר".
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השלטים המושחתים של קמפיין עזריה בירושלים (כנען מדיה)
בזה, לפי טענת גיבלי, לא תם הסיפור. לדבריו "לקראת תום תקופת הפרסום, פנתה אלי מנהלת הקמפיין שלך בבקשה שנדפיס שלטים מחדש במקום אלו שהושחתו על אף שכאמור מבחינה חוזית אנו לא מחויבים לכך. למרות שאיננו מחויבים לכך ולמרות שהתשלום גם אז עדיין לא הגיע כפי שהתחייבת, לפנים משורת הדין וכמחווה של רצון טוב נעניתי לבקשתה ובתנאי שתשנו את המסר. ולמה? בכדי שאת תקבלי פרסום כמו שצריך (שיחזיק מעמד) ושאנו לא נצטרך להתמודד עם עוד נזקים. לגיטימי לא?!? אלא שגם הפיצוי לא סיפק אותך ויום לפני הפגישה שתואמה עם מנהלת הקמפיין שלך במטרה לסגור את הפיצוי, שלחת מכתב מעורך הדין שלך בטענה שבשל ההשחתות הפרנו את ההסכם ואין בכוונתך לשלם עבור הקמפיין".
עוד הוא מציין בפוסט כי הסיבה שבגינה סירבה עזריה לשלם על הקמפיין היא שהחברה הבטיחה לה פרסום רק בשכונות החילוניות. עם זאת גיבלי טוען כי עזריה וצוותה דרשו במפורש להיות בקווים 70 ו-71 שעוברים בשכונות מאה שערים, גאולה ורמות. "חוץ מזה" הוא מציין, "כידוע לך, החרדים מסתובבים בכל אזורי ירושלים כמו אזור התחנה המרכזית למשל".
בסיכום דבריו טוען גיבלי כי עזריה "תכננה את הכל מראש ומלכתחילה לא הייתה לה כוונה לשלם!". לדבריו, המטרה העיקרית שלה "הייתה לייצר באז תקשורתי שייתן לך במה בכל אמצעי התקשורת. השחתת אוטובוסים ע"י חרדים מצטלם נהדר ואין אמצעי מדיה שלא ירצה לסקר את הנושא. קמפיין האוטובוסים היה האמצעי להשגת המטרה והשגת את המטרה ובגדול ! ניצלת וזרקת. התראיינת כמעט בכל מקום והצגת את האג'נדה שלך בדבר ירושלים חילונית. ולא רק שהתראיינת, הצטלמת מס' פעמים על רקע האוטובוסים שהושחתו. זה מצטלם נהדר אבל למה שתשלמי על זה?!?".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כאמור, החוב של עזריה עבור הדפסה, הצבת השלטים והמדיה עומד על 320 אלף שקלים. גיבלי אמר עוד לאייס שהשיק האישי שלה בוטל וחזר והחברה העבירה אותו להוצאה לפועל במקביל לתביעה שתוגש כנגדה. החברה טוענת עוד כי עזריה התחייבה מראש לכך שבמידה ויהיו נזקים בעקבות הקמפיין הם לא יהיו באחריותה של כנען מדיה. הלברה העבירה לידי אייס צילום מהחוזה ובו הסעיף המדובר.
רחל עזריה מסרה בתגובה לאייס: "כנען היא מונופול ביריוני שבורח מאחריות לנזק שנגרם לקמפיין, תוך הפרת הסכמים וזריית חול בעיני הציבור. הם מודים שלא רצו שהקמפיין יעלה והם עשו הכל כדי לחבל בו.
כבר ביום הראשון נשלחו אוטובוס למאה שערים בניגוד לסיכום מפורש שהקמפיין לא יעבור בשכונות חרדיות. שם גם תועד מקרה ההשחתה הראשון. בהמשך נשלחו אוטובוסים לחניון היחיד ללא אבטחה בירושלים, שבו בוצע לינץ' לילי שסיים את הקמפיין הלכה למעשה בתןך ימים בלבד.
כמובן שאיש מכנען לא יידע אותנו מבעוד מועד על הכניסה לשכונות החרדיות בניגוד להסכמים ועל ההפקרות בחניון הלילה. כעת, בשיא חוצפתם הם בורחים מאחריות ומסרבים להצעתנו לבוררות ומשתמשים בתקשורת כדי להשמיץ ולשקר. לא איכנע לבריונות ולסחטנות של כנען.
אמשיך להיאבק על כך שנשים תוכלנה לשים את פניהן על אוטובוסים ולהתמודד כשוות במערכת בחירות ואם כנען לא יקחו אחריות אני בטוחה שבורר או בית המשפט יגרום להם. אני משלמת על כך מחיר אבל פורצת את הדרך עבור כולנו לשיוויון".
- 5.ירושלמי 21/09/2018 15:15הגב לתגובה זושוכבת על הגדר כדי שנשים אחרות תוכל לפרסם בעתיד
- 4.ירושלמי 18/09/2018 16:18הגב לתגובה זוהקמפיין הזה הציג את האמת המכוערת שלך, ברור לכול כי לא שילמת כדי להתנער מהתשלום באמתלת נזיקין, מי יבחר בך עכשיו? תתפטרי וכמה שיותר מוקדם יותר טוב ככה תעשי פחות נזק לכחלון
- 3.מאי 16/09/2018 01:27הגב לתגובה זובושה לחברה, שלכאורה משתפת פעולה עם הקיצונים שמשליטים הדרת נשים במרחב הציבורי, במקום לתמוך ברחל עזריה שמותקפת רק בשל היותה אישה! גאווה לירושלים שיש לנו מועמדת ראויה כזאת - ההצבעה שלי מובטחת לה!
- 2.ארליך 15/09/2018 23:16הגב לתגובה זומחלוקות כספיות פותרים בבוררות או בבית המשפט, לא באמצעות שיימינג מיותר בפייסבוק שלא מוסיף ולו דבר ליישוב הסכסוך. חברת מדיה - אבל לא כל דבר ראוי לפרסום!
- 1.לא תגנוב 14/09/2018 09:10הגב לתגובה זורחל עזריה, תתביישי לך! חשבתי להצביע לך ועכשיו עלי לחפש מועמד אחר
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
