'כנען' נגד רחל עזריה: לא שילמה לנו 320 אלף שקל על פרסום בירושלים
רחל עזריה, חברת הכנסת מטעם מפלגת כולנו שמתמודדת בימים אלו על ראשות עיריית ירושלים לא שילמה לחברת שילוט החוצות על אוטובוסים כנען מדיה עבור קמפיין בחירות שהעלתה בעיר באמצעותה - כך טוען מנכ"ל החברה אוהד גיבלי בפוסט שהעלה בפייסבוק לפני כשעה. החוב שגיבלי טוען שעזריה הייתה צריכה לשלם עבור הקמפיין עומד על 320 אלף שקל עבור הדפסה ותליית השלטים והמדיה עצמה על גבי האוטובוסים.
בפוסט ארוך ומפורט, גיבלי טוען שעזריה לא שילמה על קמפיין שעלה באוטובוסים של כנען במהלך חודש יולי האחרון. לדבריו, עזריה שבעבר פנתה לבג"צ בדרישה שזה יחייב את כנען להעלות קמפיין עם נשים בירושלים - דבר שהחברה חויבה לעשות בסוף בהוראת משרד התחבורה - פנתה לחברה לפני כחודשיים עם קמפיין שבו תמונות נשים. "התרענו שצפויים נזקים" כתב גיבלי "ואף חתמת במו ידייך על הזמנת פרסום שבה מצוין, שחור על גבי לבן, שכנען איננה אחראית לנזקים".
גיבלי טוען עוד כי עזריה התחייבה להעביר את התשלום בעד הקמפיין לפני עלייתו לאוויר - דבר שלא עמדה בו. "יום לפני עליית הקמפיין" הוא כותב, "פנית אלינו בטענה שיש לך בעיה טכנית בחשבון העמותה וכי את מבקשת בכל לשון של בקשה לא לעכב לך את הקמפיין ואת בתמורה תעבירי שיק אישי שלך (דחוי) כשיק ביטחון להבטחת התשלום. סמכנו עלייך. לרגע לא חשבנו שחברת כנסת ומועמדת לראשות העיר תעקוץ אותנו. טעיתי, מודה".
בסופו של יום, הקמפיין של עזריה עלה בירושלים ותוך יום בלבד נראו ברחבי העיר אוטובוסים ושלטים שניזוקו כתוצאה מהשחתה, ככל הנראה על ידי חרדים. גיבלי מוסיף כי "במהלך תקופת הפרסום הושחתו עוד ועוד שלטים. הן באזורים החרדיים, הן בחילונים, הן בחניוני האוטובוסים (לטענתך) ובכל רחבי העיר".
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השלטים המושחתים של קמפיין עזריה בירושלים (כנען מדיה)
בזה, לפי טענת גיבלי, לא תם הסיפור. לדבריו "לקראת תום תקופת הפרסום, פנתה אלי מנהלת הקמפיין שלך בבקשה שנדפיס שלטים מחדש במקום אלו שהושחתו על אף שכאמור מבחינה חוזית אנו לא מחויבים לכך. למרות שאיננו מחויבים לכך ולמרות שהתשלום גם אז עדיין לא הגיע כפי שהתחייבת, לפנים משורת הדין וכמחווה של רצון טוב נעניתי לבקשתה ובתנאי שתשנו את המסר. ולמה? בכדי שאת תקבלי פרסום כמו שצריך (שיחזיק מעמד) ושאנו לא נצטרך להתמודד עם עוד נזקים. לגיטימי לא?!? אלא שגם הפיצוי לא סיפק אותך ויום לפני הפגישה שתואמה עם מנהלת הקמפיין שלך במטרה לסגור את הפיצוי, שלחת מכתב מעורך הדין שלך בטענה שבשל ההשחתות הפרנו את ההסכם ואין בכוונתך לשלם עבור הקמפיין".
עוד הוא מציין בפוסט כי הסיבה שבגינה סירבה עזריה לשלם על הקמפיין היא שהחברה הבטיחה לה פרסום רק בשכונות החילוניות. עם זאת גיבלי טוען כי עזריה וצוותה דרשו במפורש להיות בקווים 70 ו-71 שעוברים בשכונות מאה שערים, גאולה ורמות. "חוץ מזה" הוא מציין, "כידוע לך, החרדים מסתובבים בכל אזורי ירושלים כמו אזור התחנה המרכזית למשל".
בסיכום דבריו טוען גיבלי כי עזריה "תכננה את הכל מראש ומלכתחילה לא הייתה לה כוונה לשלם!". לדבריו, המטרה העיקרית שלה "הייתה לייצר באז תקשורתי שייתן לך במה בכל אמצעי התקשורת. השחתת אוטובוסים ע"י חרדים מצטלם נהדר ואין אמצעי מדיה שלא ירצה לסקר את הנושא. קמפיין האוטובוסים היה האמצעי להשגת המטרה והשגת את המטרה ובגדול ! ניצלת וזרקת. התראיינת כמעט בכל מקום והצגת את האג'נדה שלך בדבר ירושלים חילונית. ולא רק שהתראיינת, הצטלמת מס' פעמים על רקע האוטובוסים שהושחתו. זה מצטלם נהדר אבל למה שתשלמי על זה?!?".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
כאמור, החוב של עזריה עבור הדפסה, הצבת השלטים והמדיה עומד על 320 אלף שקלים. גיבלי אמר עוד לאייס שהשיק האישי שלה בוטל וחזר והחברה העבירה אותו להוצאה לפועל במקביל לתביעה שתוגש כנגדה. החברה טוענת עוד כי עזריה התחייבה מראש לכך שבמידה ויהיו נזקים בעקבות הקמפיין הם לא יהיו באחריותה של כנען מדיה. הלברה העבירה לידי אייס צילום מהחוזה ובו הסעיף המדובר.
רחל עזריה מסרה בתגובה לאייס: "כנען היא מונופול ביריוני שבורח מאחריות לנזק שנגרם לקמפיין, תוך הפרת הסכמים וזריית חול בעיני הציבור. הם מודים שלא רצו שהקמפיין יעלה והם עשו הכל כדי לחבל בו.
כבר ביום הראשון נשלחו אוטובוס למאה שערים בניגוד לסיכום מפורש שהקמפיין לא יעבור בשכונות חרדיות. שם גם תועד מקרה ההשחתה הראשון. בהמשך נשלחו אוטובוסים לחניון היחיד ללא אבטחה בירושלים, שבו בוצע לינץ' לילי שסיים את הקמפיין הלכה למעשה בתןך ימים בלבד.
כמובן שאיש מכנען לא יידע אותנו מבעוד מועד על הכניסה לשכונות החרדיות בניגוד להסכמים ועל ההפקרות בחניון הלילה. כעת, בשיא חוצפתם הם בורחים מאחריות ומסרבים להצעתנו לבוררות ומשתמשים בתקשורת כדי להשמיץ ולשקר. לא איכנע לבריונות ולסחטנות של כנען.
אמשיך להיאבק על כך שנשים תוכלנה לשים את פניהן על אוטובוסים ולהתמודד כשוות במערכת בחירות ואם כנען לא יקחו אחריות אני בטוחה שבורר או בית המשפט יגרום להם. אני משלמת על כך מחיר אבל פורצת את הדרך עבור כולנו לשיוויון".
- 5.ירושלמי 21/09/2018 15:15הגב לתגובה זושוכבת על הגדר כדי שנשים אחרות תוכל לפרסם בעתיד
- 4.ירושלמי 18/09/2018 16:18הגב לתגובה זוהקמפיין הזה הציג את האמת המכוערת שלך, ברור לכול כי לא שילמת כדי להתנער מהתשלום באמתלת נזיקין, מי יבחר בך עכשיו? תתפטרי וכמה שיותר מוקדם יותר טוב ככה תעשי פחות נזק לכחלון
- 3.מאי 16/09/2018 01:27הגב לתגובה זובושה לחברה, שלכאורה משתפת פעולה עם הקיצונים שמשליטים הדרת נשים במרחב הציבורי, במקום לתמוך ברחל עזריה שמותקפת רק בשל היותה אישה! גאווה לירושלים שיש לנו מועמדת ראויה כזאת - ההצבעה שלי מובטחת לה!
- 2.ארליך 15/09/2018 23:16הגב לתגובה זומחלוקות כספיות פותרים בבוררות או בבית המשפט, לא באמצעות שיימינג מיותר בפייסבוק שלא מוסיף ולו דבר ליישוב הסכסוך. חברת מדיה - אבל לא כל דבר ראוי לפרסום!
- 1.לא תגנוב 14/09/2018 09:10הגב לתגובה זורחל עזריה, תתביישי לך! חשבתי להצביע לך ועכשיו עלי לחפש מועמד אחר
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
