סלקום TV ממשיכה להתחזק: צירפה 14 אלף לקוחות ברבעון

עפ"י דוחות סלקום הפושרים לרבעון 1 של 2018, מספר לקוחות ה-TV עומד על 184 אלף. מחר יפורסמו דוחות פרטנר. דוחות yes ו-HOT חשפו איבוד מסיבי של לקוחות
אלכסנדר כץ |

שירות הטלוויזיה של סלקום עומד על 184 אלף לקוחות – כך עולה מדוחות חברת סלקום שמתפרסמים הבוקר (יום ד') ומתייחסים לרבעון הראשון של 2018. מדובר על זינוק של 14 אלף בתי במצבת הלקוחות של סלקום בתוך 3 חודשים. בשנה האחרונה גדלה החברה ב-60 אלף בתי אב לקוחות.

 

לצד הנתונים הנהדרים מגזרת הטלוויזיה, בסך הכל דוחות החברה לא מרשימים: הכנסות סלקום הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-933 מיליון שקלים, קיטון של 2.7% ביחס לתקופה המקביל אשתקד, אז ההכנסות עמדו על 959 מיליון. הרווח התפעולי עמד ב-3 החודשים הראשונים של השנה על 45 מיליון שקלים, מול 67 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 32.8%. החברה רשמה ירידה חדה ברווח הנקי – מ-26 מיליון ב-3 החודשים הראשונים של 2017, ל-7 מיליון שקלים כעת.

 

מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן מדבר על הצלחתה של חבילת הקוואטרו – המציעה סלולר, טלוויזיה, אינטרנט וטלפון ביתי: "סלקום היא החברה היחידה בישראל המציעה חבילת קוואטרו. יתרון זה מאפשר לנו להתמודד עם התחרות במגזר הנייד, כך שגם כאשר תעריפי הסלולר יורדים, אנו מצליחים למכור חבילת תקשורת כוללת, וכך מגדילים את סך ההכנסה ממשק הבית". לדבריו, "יתרון זה מאפשר לנו להתמודד עם התחרות במגזר הנייד, כך שגם כאשר תעריפי הסלולר יורדים, אנו מצליחים למכור חבילת תקשורת כוללת, וכך מגדילים את סך ההכנסה ממשק הבית. במגזר הנייד אנו מסיימים את הרבעון הראשון עם גידול של 5,000 לקוחות, כולם לקוחות פוסט פייד".

 

מחר צפויים להתפרסם דוחות פרטנר שיחשפו את מספר הלקוחות המעודכן של שירות הטלוויזיה שלה. בכל מקרה גם בגזרה זו צפויה החברה לגדול, כחלק מההתחזקות של חברות הטלוויזיה החדשות והמוזלות, שמשדרות על גבי רשת האינטרנט. חברות עלה, יחד עם נטפליקס ודומיה, נוגסים במצבת הלקוחות של החברות הוותיקות HOT ו-yes.

בשבוע שעבר פרסמה yes את דוחותיה, על פיהם נודע כי החברה איבדה 7,000 לקוחות ברבעון האחרון, ומספר בתי האב שלה עומד בסוף רבעון 1 של 2018 על 580 אלף. בסך הכל איבדה בשנה האחרונה החברה 28 אלף בתי אב.

 

גם מצבה של HOT לא הרבה יותר טוב: את החברה נטשו ברבעון האחרון 8,000 בתי אב, ומספר לקוחותיה עומד בסוף חודש מארס על 781 אלף. חברת הכבלים איבדה בשנה האחרונה 24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.