סלקום ניר שטרן
צילום: אלכסנדר כץ

סלקום TV ממשיכה להתחזק: צירפה 14 אלף לקוחות ברבעון

עפ"י דוחות סלקום הפושרים לרבעון 1 של 2018, מספר לקוחות ה-TV עומד על 184 אלף. מחר יפורסמו דוחות פרטנר. דוחות yes ו-HOT חשפו איבוד מסיבי של לקוחות
אלכסנדר כץ |

שירות הטלוויזיה של סלקום עומד על 184 אלף לקוחות – כך עולה מדוחות חברת סלקום שמתפרסמים הבוקר (יום ד') ומתייחסים לרבעון הראשון של 2018. מדובר על זינוק של 14 אלף בתי במצבת הלקוחות של סלקום בתוך 3 חודשים. בשנה האחרונה גדלה החברה ב-60 אלף בתי אב לקוחות.

 

לצד הנתונים הנהדרים מגזרת הטלוויזיה, בסך הכל דוחות החברה לא מרשימים: הכנסות סלקום הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-933 מיליון שקלים, קיטון של 2.7% ביחס לתקופה המקביל אשתקד, אז ההכנסות עמדו על 959 מיליון. הרווח התפעולי עמד ב-3 החודשים הראשונים של השנה על 45 מיליון שקלים, מול 67 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 32.8%. החברה רשמה ירידה חדה ברווח הנקי – מ-26 מיליון ב-3 החודשים הראשונים של 2017, ל-7 מיליון שקלים כעת.

 

מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן מדבר על הצלחתה של חבילת הקוואטרו – המציעה סלולר, טלוויזיה, אינטרנט וטלפון ביתי: "סלקום היא החברה היחידה בישראל המציעה חבילת קוואטרו. יתרון זה מאפשר לנו להתמודד עם התחרות במגזר הנייד, כך שגם כאשר תעריפי הסלולר יורדים, אנו מצליחים למכור חבילת תקשורת כוללת, וכך מגדילים את סך ההכנסה ממשק הבית". לדבריו, "יתרון זה מאפשר לנו להתמודד עם התחרות במגזר הנייד, כך שגם כאשר תעריפי הסלולר יורדים, אנו מצליחים למכור חבילת תקשורת כוללת, וכך מגדילים את סך ההכנסה ממשק הבית. במגזר הנייד אנו מסיימים את הרבעון הראשון עם גידול של 5,000 לקוחות, כולם לקוחות פוסט פייד".

 

מחר צפויים להתפרסם דוחות פרטנר שיחשפו את מספר הלקוחות המעודכן של שירות הטלוויזיה שלה. בכל מקרה גם בגזרה זו צפויה החברה לגדול, כחלק מההתחזקות של חברות הטלוויזיה החדשות והמוזלות, שמשדרות על גבי רשת האינטרנט. חברות עלה, יחד עם נטפליקס ודומיה, נוגסים במצבת הלקוחות של החברות הוותיקות HOT ו-yes.

בשבוע שעבר פרסמה yes את דוחותיה, על פיהם נודע כי החברה איבדה 7,000 לקוחות ברבעון האחרון, ומספר בתי האב שלה עומד בסוף רבעון 1 של 2018 על 580 אלף. בסך הכל איבדה בשנה האחרונה החברה 28 אלף בתי אב.

 

גם מצבה של HOT לא הרבה יותר טוב: את החברה נטשו ברבעון האחרון 8,000 בתי אב, ומספר לקוחותיה עומד בסוף חודש מארס על 781 אלף. חברת הכבלים איבדה בשנה האחרונה 24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.