פרסום ראשון

לא מתנפלים על המונדיאל: קשת הציעה לרכוש 2 משחקים בלבד

התאגיד הוציא למכרז לערוצים פתוחים 17 מבין 64 המשחקים שיערכו במונדיאל, וציפה להרוויח לפחות 8.5 מיליון ש'. קשת רכשה 2 משחקים, כעת צפוי מכרז נוסף
אלכסנדר כץ | (2)

המכרז של תאגיד השידור כאן למכירת 17 משחקים מכלל משחקי המונדיאל, לא נוחל בשלב זה הצלחה יתרה. לאייס נודע כי נכון להיום יש רק רוכש אחד למשחקים שהוצעו למכירה - ערוץ קשת 12 - ומדובר רק ב-2 משחקים בלבד בשלב הבתים ובשלב שמינית הגמר.

 

התאגיד פרסם לפני מספר שבועות מכרז למכירת כרבע מהמשחקים שיתקיימו בקיץ הקרוב ברוסיה. בכאן הציעו 10 משחקים משלב הבתים, 4 משחקים משמינית הגמר, 2 משחקים מרבע גמר ומשחק אחד על המקום השלישי. התאגיד מעוניין לשמור לעצמו 47 משחקים מבין 64 שיישוחקו בטורניר - כולל 2 משחקי חצי הגמר ומשחק הגמר - שלבים שאמורים להניב נתוני צפייה גבוהים מאד.

 

בתאגיד תמחרו את המשחקים במינימום 450 אלף שקלים למשחק בשלב הבתים, 550 אלף מינימום בשלב שמינית הגמר, ובשלב רבע הגמר מינימום 650 אלף שקלים. המשחק על המקום השלישי – שזוכה לעניין וחשיבות פחותים – תומחר במינימום 500 אלף שקלים. מועצת התאגיד גם הגבילה את המכירה רק לערוצים פתוחים, כדי להנגיש אותם לכלל הציבור. החלטה כזו גם עשויה להקטין את ההכנסות האפוציונליות של התאגיד, בכך שנפסלו מראש גופי שידור נוספים כגון צ'רלטון, ערוץ הספורט, ONE ופלטפורמות סלקום TV ופרטנר TV, דבר שנלקח בחשבון בהנהלת כאן. 

 

בתאגיד מקווים לקבל לפחות 8.5 מיליון שקלים עבור 17 המשחקים שהוצאו למכירה, כשהצפייה הייתה שכל ערוצי הברודקאסט – קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר – יגישו הצעות למשחקים שעשויים להיות מגנט רייטינג בפריים-טיים הטלוויוזיוני, ואולם לא נראה שכך היה הדברץ כעת בתאגיד השידור עשויים לצאת במכרז נוסף על המשחקים שלא נמכרו.

 

מקשת ותאגיד כאן לא התקבלו תגובות. מרשת 13 נמסר כי הערוץ "בחר שלא לגשת למכרז עקב עלויות גבוהות שלא תואמות את טיב המשחקים". את תגובת ערוץ עשר לא ניתן היה להשיג.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אין כסף (ל"ת)
    רפי 04/04/2018 01:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עומר 27/03/2018 22:14
    הגב לתגובה זו
    הם מעולם לא שידרו משחקי ספורט.... הייתי מצפה מרשת לרכוש את המשחקים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.