פרסום ראשון

לא מתנפלים על המונדיאל: קשת הציעה לרכוש 2 משחקים בלבד

התאגיד הוציא למכרז לערוצים פתוחים 17 מבין 64 המשחקים שיערכו במונדיאל, וציפה להרוויח לפחות 8.5 מיליון ש'. קשת רכשה 2 משחקים, כעת צפוי מכרז נוסף
אלכסנדר כץ | (2)

המכרז של תאגיד השידור כאן למכירת 17 משחקים מכלל משחקי המונדיאל, לא נוחל בשלב זה הצלחה יתרה. לאייס נודע כי נכון להיום יש רק רוכש אחד למשחקים שהוצעו למכירה - ערוץ קשת 12 - ומדובר רק ב-2 משחקים בלבד בשלב הבתים ובשלב שמינית הגמר.

 

התאגיד פרסם לפני מספר שבועות מכרז למכירת כרבע מהמשחקים שיתקיימו בקיץ הקרוב ברוסיה. בכאן הציעו 10 משחקים משלב הבתים, 4 משחקים משמינית הגמר, 2 משחקים מרבע גמר ומשחק אחד על המקום השלישי. התאגיד מעוניין לשמור לעצמו 47 משחקים מבין 64 שיישוחקו בטורניר - כולל 2 משחקי חצי הגמר ומשחק הגמר - שלבים שאמורים להניב נתוני צפייה גבוהים מאד.

 

בתאגיד תמחרו את המשחקים במינימום 450 אלף שקלים למשחק בשלב הבתים, 550 אלף מינימום בשלב שמינית הגמר, ובשלב רבע הגמר מינימום 650 אלף שקלים. המשחק על המקום השלישי – שזוכה לעניין וחשיבות פחותים – תומחר במינימום 500 אלף שקלים. מועצת התאגיד גם הגבילה את המכירה רק לערוצים פתוחים, כדי להנגיש אותם לכלל הציבור. החלטה כזו גם עשויה להקטין את ההכנסות האפוציונליות של התאגיד, בכך שנפסלו מראש גופי שידור נוספים כגון צ'רלטון, ערוץ הספורט, ONE ופלטפורמות סלקום TV ופרטנר TV, דבר שנלקח בחשבון בהנהלת כאן. 

 

בתאגיד מקווים לקבל לפחות 8.5 מיליון שקלים עבור 17 המשחקים שהוצאו למכירה, כשהצפייה הייתה שכל ערוצי הברודקאסט – קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר – יגישו הצעות למשחקים שעשויים להיות מגנט רייטינג בפריים-טיים הטלוויוזיוני, ואולם לא נראה שכך היה הדברץ כעת בתאגיד השידור עשויים לצאת במכרז נוסף על המשחקים שלא נמכרו.

 

מקשת ותאגיד כאן לא התקבלו תגובות. מרשת 13 נמסר כי הערוץ "בחר שלא לגשת למכרז עקב עלויות גבוהות שלא תואמות את טיב המשחקים". את תגובת ערוץ עשר לא ניתן היה להשיג.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אין כסף (ל"ת)
    רפי 04/04/2018 01:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עומר 27/03/2018 22:14
    הגב לתגובה זו
    הם מעולם לא שידרו משחקי ספורט.... הייתי מצפה מרשת לרכוש את המשחקים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.