פרסום ראשון

לא מתנפלים על המונדיאל: קשת הציעה לרכוש 2 משחקים בלבד

התאגיד הוציא למכרז לערוצים פתוחים 17 מבין 64 המשחקים שיערכו במונדיאל, וציפה להרוויח לפחות 8.5 מיליון ש'. קשת רכשה 2 משחקים, כעת צפוי מכרז נוסף
אלכסנדר כץ | (2)

המכרז של תאגיד השידור כאן למכירת 17 משחקים מכלל משחקי המונדיאל, לא נוחל בשלב זה הצלחה יתרה. לאייס נודע כי נכון להיום יש רק רוכש אחד למשחקים שהוצעו למכירה - ערוץ קשת 12 - ומדובר רק ב-2 משחקים בלבד בשלב הבתים ובשלב שמינית הגמר.

 

התאגיד פרסם לפני מספר שבועות מכרז למכירת כרבע מהמשחקים שיתקיימו בקיץ הקרוב ברוסיה. בכאן הציעו 10 משחקים משלב הבתים, 4 משחקים משמינית הגמר, 2 משחקים מרבע גמר ומשחק אחד על המקום השלישי. התאגיד מעוניין לשמור לעצמו 47 משחקים מבין 64 שיישוחקו בטורניר - כולל 2 משחקי חצי הגמר ומשחק הגמר - שלבים שאמורים להניב נתוני צפייה גבוהים מאד.

 

בתאגיד תמחרו את המשחקים במינימום 450 אלף שקלים למשחק בשלב הבתים, 550 אלף מינימום בשלב שמינית הגמר, ובשלב רבע הגמר מינימום 650 אלף שקלים. המשחק על המקום השלישי – שזוכה לעניין וחשיבות פחותים – תומחר במינימום 500 אלף שקלים. מועצת התאגיד גם הגבילה את המכירה רק לערוצים פתוחים, כדי להנגיש אותם לכלל הציבור. החלטה כזו גם עשויה להקטין את ההכנסות האפוציונליות של התאגיד, בכך שנפסלו מראש גופי שידור נוספים כגון צ'רלטון, ערוץ הספורט, ONE ופלטפורמות סלקום TV ופרטנר TV, דבר שנלקח בחשבון בהנהלת כאן. 

 

בתאגיד מקווים לקבל לפחות 8.5 מיליון שקלים עבור 17 המשחקים שהוצאו למכירה, כשהצפייה הייתה שכל ערוצי הברודקאסט – קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר – יגישו הצעות למשחקים שעשויים להיות מגנט רייטינג בפריים-טיים הטלוויוזיוני, ואולם לא נראה שכך היה הדברץ כעת בתאגיד השידור עשויים לצאת במכרז נוסף על המשחקים שלא נמכרו.

 

מקשת ותאגיד כאן לא התקבלו תגובות. מרשת 13 נמסר כי הערוץ "בחר שלא לגשת למכרז עקב עלויות גבוהות שלא תואמות את טיב המשחקים". את תגובת ערוץ עשר לא ניתן היה להשיג.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אין כסף (ל"ת)
    רפי 04/04/2018 01:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עומר 27/03/2018 22:14
    הגב לתגובה זו
    הם מעולם לא שידרו משחקי ספורט.... הייתי מצפה מרשת לרכוש את המשחקים.
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.