אליקה מרחבי
צילום: יח"צ

לאחר מינוי המנכ"לים: אליקה מרחבי פורשת מגיתם BBDO

המשנה למנכ"ל פורשת מהמשרד לאחר 12 שנים על רקע מינויים של יובל ויינגסט וקרן בכר-אמיתי למנכ"לים משותפים
משה בנימין | (12)

12 שנים לאחר שהצטרפה לגיתם, תחת ניהולה של מיכל המאירי, המשנה למנכ"ל אליקה מרחבי פורשת מהמשרד. הפרישה של מרחבי שטיפלה בלקוחות אסטרטגיים במשרד מגיעה ימים ספורים לאחר מינויים בפועל של קרן בכר-אמיתי ויובל ויינגסט למנכ"לים משותפים כך שהטריגר להחלטתה ברור לכל. 

כאמור, מרחבי (58) מוותיקות ענף הפרסום ובעלת רקורד של 35 שנים במקצוע הצטרפה לגיתם לפני 12 שנים, אליו הגיעה מפרסום פלד. בשנת 2006 מונתה לסמנכ"ל לקוחות ובשנת 2015 למשנה למנכ"ל הפרסום. לאורך השנים הובילה מרחבי את הטיפול בלקוחות הדגל של המשרד, ביניהם קבוצת פוקס הכוללת 12 מותגים, אסם, טבעול, קבוצת קאופמן, לוריאל, קבוצת שלמה - יבואנית אופל , חוגלה קימברלי , תנובה ועוד.

2018 מסתמנת בגיתם כשנה של שינויים ארגוניים-פרסונליים במשרד. מרחבי מסיימת את תפקידה לאחר שהגיעה לקצה הפירמידה הניהולית. מינויים של בכר-אמיתי וויינגסט הבהירו כי עידו הר-טוב מנסה להצעיר את המשרד. מנגד היא, מרחבי, מבהירה בהחלטתה כי מעמדה אינו מאפשר לה להיות כפופה למנכ"לים החדשים. 

עדו הר-טוב, שותף ומנכ"ל קבוצת גיתם: "אליקה היא מאבני היסוד של הבית שלנו. אליקה הובילה במנהיגות, מקצוענות ואהבה ענקית אותנו ואת הלקוחות לאורך השנים. זכינו ליהנות ממנה כל כך הרבה שנים ואנו מאחלים לה הצלחה מכל הלב בכל אשר תבחר".

מרחבי אמרה לאייס בתגובה: "אני מרגישה שאני עוזבת חברים ולא לקוחות. הם היו עבורי משפחה ושותפים ומעולם לא הרגשתי 'קרבן של לקוחות'. אני נרקומנית של עולם הפרסום וכרגע יוצאת לחופש ופורשת את זרועותיי לצדדים".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    גרין 12/02/2018 14:32
    הגב לתגובה זו
    לכל הפרסומאים בגלאי 40 במשרדים הגדולים שימו לב!!!! זמנכם קצוב, חפשו תעשיה אחרת עוד היום או עזבו ללקוח.
  • 9.
    הנחש בא (ל"ת)
    יעל 12/02/2018 00:24
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מיכל 11/02/2018 21:47
    הגב לתגובה זו
    עזבו מקצוענות שזה ברור. אחת מהנשים היותר אותנטיות. ישירה. לא משחקת במשחקי פוליטיקה. חבל!
  • 7.
    נחום הדסי 11/02/2018 16:56
    הגב לתגובה זו
    מאחל לאליקה הצלחה בענק. כמי שעבד מולה כעשרים שנה , מכריז בזאת שכל התופס , זוכה ביהלום הפרסום המעולה שישנו בשוק. מפרסמים ! לא להחמיץ!!!
  • 6.
    תותחית. מי שיזכה בשירותיה - הרוויח. (ל"ת)
    עמית 11/02/2018 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ארנולד 11/02/2018 15:56
    הגב לתגובה זו
    כל משרד פרסום שצריך סדר ושיטה יש לכם פה הזדמנות
  • 4.
    אליקה סיבה מרכזית שתנובה לא לקוח גיתם (ל"ת)
    תנובה 11/02/2018 15:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קרן אור 11/02/2018 15:38
    הגב לתגובה זו
    עצוב לחשוב שמר תאומים המבריק נותן להרוס את הענף והכבוד והמצוינות של גיתם ומכניס לעצמו גול עצמי וצורם.
  • 2.
    יש מצב שרק תפרגנו לשם שינוי? (ל"ת)
    דני 11/02/2018 13:08
    הגב לתגובה זו
  • פחחחחחח (ל"ת)
    אסי 12/02/2018 00:23
    הגב לתגובה זו
  • אני בכל מקרה מוכן לפרגן לכל מי שטיפל וניהל לקוחות למעלה מ 10 שנים (ל"ת)
    לא מכיר 11/02/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תותחית! מדובר בנכס לכל משרד- מביאה ניסיון יקר מפז ויכולת הכלה ללקוחות בעייתיים (ל"ת)
    יוני 11/02/2018 12:51
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.