אליקה מרחבי
צילום: יח"צ

לאחר מינוי המנכ"לים: אליקה מרחבי פורשת מגיתם BBDO

המשנה למנכ"ל פורשת מהמשרד לאחר 12 שנים על רקע מינויים של יובל ויינגסט וקרן בכר-אמיתי למנכ"לים משותפים
משה בנימין | (12)

12 שנים לאחר שהצטרפה לגיתם, תחת ניהולה של מיכל המאירי, המשנה למנכ"ל אליקה מרחבי פורשת מהמשרד. הפרישה של מרחבי שטיפלה בלקוחות אסטרטגיים במשרד מגיעה ימים ספורים לאחר מינויים בפועל של קרן בכר-אמיתי ויובל ויינגסט למנכ"לים משותפים כך שהטריגר להחלטתה ברור לכל. 

כאמור, מרחבי (58) מוותיקות ענף הפרסום ובעלת רקורד של 35 שנים במקצוע הצטרפה לגיתם לפני 12 שנים, אליו הגיעה מפרסום פלד. בשנת 2006 מונתה לסמנכ"ל לקוחות ובשנת 2015 למשנה למנכ"ל הפרסום. לאורך השנים הובילה מרחבי את הטיפול בלקוחות הדגל של המשרד, ביניהם קבוצת פוקס הכוללת 12 מותגים, אסם, טבעול, קבוצת קאופמן, לוריאל, קבוצת שלמה - יבואנית אופל , חוגלה קימברלי , תנובה ועוד.

2018 מסתמנת בגיתם כשנה של שינויים ארגוניים-פרסונליים במשרד. מרחבי מסיימת את תפקידה לאחר שהגיעה לקצה הפירמידה הניהולית. מינויים של בכר-אמיתי וויינגסט הבהירו כי עידו הר-טוב מנסה להצעיר את המשרד. מנגד היא, מרחבי, מבהירה בהחלטתה כי מעמדה אינו מאפשר לה להיות כפופה למנכ"לים החדשים. 

עדו הר-טוב, שותף ומנכ"ל קבוצת גיתם: "אליקה היא מאבני היסוד של הבית שלנו. אליקה הובילה במנהיגות, מקצוענות ואהבה ענקית אותנו ואת הלקוחות לאורך השנים. זכינו ליהנות ממנה כל כך הרבה שנים ואנו מאחלים לה הצלחה מכל הלב בכל אשר תבחר".

מרחבי אמרה לאייס בתגובה: "אני מרגישה שאני עוזבת חברים ולא לקוחות. הם היו עבורי משפחה ושותפים ומעולם לא הרגשתי 'קרבן של לקוחות'. אני נרקומנית של עולם הפרסום וכרגע יוצאת לחופש ופורשת את זרועותיי לצדדים".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    גרין 12/02/2018 14:32
    הגב לתגובה זו
    לכל הפרסומאים בגלאי 40 במשרדים הגדולים שימו לב!!!! זמנכם קצוב, חפשו תעשיה אחרת עוד היום או עזבו ללקוח.
  • 9.
    הנחש בא (ל"ת)
    יעל 12/02/2018 00:24
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מיכל 11/02/2018 21:47
    הגב לתגובה זו
    עזבו מקצוענות שזה ברור. אחת מהנשים היותר אותנטיות. ישירה. לא משחקת במשחקי פוליטיקה. חבל!
  • 7.
    נחום הדסי 11/02/2018 16:56
    הגב לתגובה זו
    מאחל לאליקה הצלחה בענק. כמי שעבד מולה כעשרים שנה , מכריז בזאת שכל התופס , זוכה ביהלום הפרסום המעולה שישנו בשוק. מפרסמים ! לא להחמיץ!!!
  • 6.
    תותחית. מי שיזכה בשירותיה - הרוויח. (ל"ת)
    עמית 11/02/2018 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ארנולד 11/02/2018 15:56
    הגב לתגובה זו
    כל משרד פרסום שצריך סדר ושיטה יש לכם פה הזדמנות
  • 4.
    אליקה סיבה מרכזית שתנובה לא לקוח גיתם (ל"ת)
    תנובה 11/02/2018 15:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קרן אור 11/02/2018 15:38
    הגב לתגובה זו
    עצוב לחשוב שמר תאומים המבריק נותן להרוס את הענף והכבוד והמצוינות של גיתם ומכניס לעצמו גול עצמי וצורם.
  • 2.
    יש מצב שרק תפרגנו לשם שינוי? (ל"ת)
    דני 11/02/2018 13:08
    הגב לתגובה זו
  • פחחחחחח (ל"ת)
    אסי 12/02/2018 00:23
    הגב לתגובה זו
  • אני בכל מקרה מוכן לפרגן לכל מי שטיפל וניהל לקוחות למעלה מ 10 שנים (ל"ת)
    לא מכיר 11/02/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תותחית! מדובר בנכס לכל משרד- מביאה ניסיון יקר מפז ויכולת הכלה ללקוחות בעייתיים (ל"ת)
    יוני 11/02/2018 12:51
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.