ynet
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

ynet עובד על מגזין אקטואלי יומי שיגדיל את היצע הווידאו באתר

האתר לא מנצל את מלוא הפוטנציאל שלו מבחינת מספר הסרטונים שהוא משדר, בטח בהשוואה לוואלה ו-mako, והכנסותיו מפרסום בווידאו נפגעות. המגזין במשך שעה ישודר ב-10 בבוקר
אלכסנדר כץ | (7)

היכונו לעוד אקטואליה באינטרנט. לאייס נודע כי ב-ynet עובדים בימים אלו על מגזין אקטואליה חדשותי וגורמים באתר מספרים לאייס כי הוא צפוי להיות משודר בשידור חי ב-10:00, בהגשה לסירוגין של אטילה שומפלבי ואלכסנדרה לוקש.

 

המהלך של ynet שיעשה שימוש באולפנים המפוארים של האתר בבית ידיעות אחרונות בראשון לציון, מגיע 3 חודשים לאחר השקת מהדורת החדשות של וואלה, שמשודרת מדי יום ב-14:00 בהגשתו של יעקב אילון.

 

בשבוע האחרון צולמו כמה פיילוטים ובאתר מבית ידיעות אחרונות ירצו להשיק את המגזין כמה שיותר מהר, לאחר הגיבוש הסופי של הקונספט שלו. הכוונה היא שב-ynet מתכוונים ליצור למעשה תכנית יומית בת כשעה שכוללת רצף ראיונות אולפן, ללא שידורי חוץ אבל עם שימוש בכתבי האתר,  ולאחר שידורה החי - לחתוך את הראיונות לכמה שיותר סרטוני וידאו שיפורסמו בהמשך כאייטמים בודדים ול-VOD. מבחינת תוכן המטרה של המהלך ליצור כמה שיותר כותרות, ולדברי גורם - "לקבוע סדר יום כבר בשעות הבוקר".

 

הטריגר להחלטה ללכת למהדורה שיוצרת מספר רב של אייטמים, הוא המספר הנמוך של סרטוני וידאו שיוצר ynet. בעידן שבו סגמנט הפרסום בווידאו צומח והנתח שהוא מניב מכלל ההכנסות מפרסום הולך וגדל בצורה משמעותית, ההכנסות של האתר מבית ידיעות אחרונות מפרסומות פרירולים (פרסומות לפני סרטון וידאו) ומידרול (פרסומות באמצע סרטון וידאו), היו מצומצמות יחסית.

 

בשוק התקשורת מעריכים כי ynet יצר בממוצע בחודש כ-10-12 מיליון הזדמנויות הגשת פרסום בווידאו, מול כ-30 מיליון באתר וואלה וכ-25 מיליון ב-mako. כדי להמחיש כמה ynet רחוק מניצול הפוטנציאל שלו – כאתר החזק בישראל – באתר ONE, אתר נישתי יחסית, מספר ההגשות לפרסום בווידאו עומד על כ-5 מיליון.

 

ב-ynet הבינו שחייבים כמה שיותר סרטונים, שיניבו כמה שיותר פרסומות פרירול ומידרול. אגב, נתון זה היה אחד מנקודות המחלוקת בין ynet לחברת הגשת הפרסום הפרוגרמטי בוידאו ארטימדיה, שבסופו של דבר סיימו את ההתקשרות ביניהם.

 

ב-ynet לא הגיבו לדברים. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    תוהה בספקטרום 16/06/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
    המשדר הנסיוני שלהם כרגע נראה רע ומביך. עדיף לא לעלות לאוויר עם מוצר כזה... אותו אות גרפי מכוער שמשמש אותם כבר שנתיים, אותם פנים. אין להם שידורי חוץ. אין מצלמת רחף. אין פתיח. כותרות כעורות שמשתבשות על המסך. תקלות בלי סוף בשידור. בוואלה ומאקו זה לא היה עובר מסך. ייאמר לזכותם שהצוות בקונטרול עושה את הלא ייאמן: 3-4 אנשים מתפעלים את המשדר הזה (בוואלה לשם השוואה, על המשדר אחראים כ-15 איש). אבל כשלשלמוניה לא מזיז, וכשמרנדה כרגיל ממשיך בהרס האתר ואחראי לירידה ברייטינג, ומוזס עסוק בעייני החקירה והרצון למכור דחוף את משפחת ידיעות אחרונות - כך זה נראה.
  • 5.
    מודאג 16/06/2017 01:53
    הגב לתגובה זו
    סגרו את חדשות ווינט בוידאו לפני כשנתיים כאשר שרון ש. יצאה בהפגנתיות נגד צלמי החדשות ודאגה שישארו רק הכלבלבים שלה... כיום עובדים בשקל וזה התוצאות... חבל שאתר כל כך מצליח קורס בשנתיים וחצי האחרונות ומוכר לציבור תוכן ממומן בלי לידיע את הציבור
  • 4.
    עיתוניש 15/06/2017 10:14
    הגב לתגובה זו
    הצצתי בקונטרול שלהם בקומה 2 בנוח מוזס, סתם נראה כמו עוד אייטם ששומפלבון/אלכסנדרובה מצלמים. לא עשו שום גרפיקה מיוחדת. סתם כמו עוד שידור רגיל, עם קירות מסכי הוידאו הרגילים האדומים המכוערים. נראה אותו דבר. אפילו לא עשו פתיח מיוחד. Same shit, - differrent name
  • 3.
    אחד מבפנים 14/06/2017 23:47
    הגב לתגובה זו
    הפיילוטים נראים במקרה הטוב - מביכים. מסכים עם מגיבה 2.
  • 2.
    טמקאית 14/06/2017 19:26
    הגב לתגובה זו
    ראיתי את הפיילוטים שהם מצלמים כל יום- לוואלה אין מה לדאוג. זה נראה רע עם מלא פאשלות בעיקר בשל מחסור בציוד ובאנשי צוות. הם לא יעזו לעלות במתכונת הנוכחית עם אפס תקציב שמוזס מאפשר.
  • 1.
    מנכ''ל 14/06/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    חדים, חריפים ומאוד טובים במה שהם עושים. אם רק אנשי המדיה בישראל היו יודעים ללמוד ממה שטוב מצבם היה כמו של שני אלה.
  • העתיקו את המהדורה היומית שרצה בוואלה עם יעקב אילון (ל"ת)
    ומעתיקנים 14/06/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.