לאחר תקופה ארוכה ללא זכיין: הדיה שילוט חוצות זכתה במכרז הפרסום ברכבת ישראל
לאחר תקופה ארוכה ללא זכיין ומספר מכרזים שלא הבשילו מעבר לשלב "הקול הקורא" - הדיה שילוט חוצות מקבוצת "הדיה" בבעלות עופר גל היא הזכיין החדש לפרסום ברציפי רכבת ישראל לאחר שזכתה במכרז הפרסום.
על פי תנאי המכרז הדיה תחזיק בזיכיון לשנתיים הקרובות כשהיא צפויה להשקיע כ-5 מיליון שקלים בפלטפורמות פרסומיות, סכום שכולל בתוכו את דמי הזכיון. שטחי הפרסום של הדיה אינם כוללים את עיטוף הקרונות ופרסום פנימי בתוכם אלא פרסום על גבי כ-1800 פני פרסום, פוסטרים, בילבורדים, תחנות אוטובוס, שלטים באולמות כניסה ויציאה מהרכבת ופרסום במנהרות בין הרציפים.
נכון להיום, רכבת ישראל מפעילה 56 תחנות ברחבי הארץ ועד סוף 2016 היא צפויה לפתוח תחנות נוספות. על פי נתונים שהדיה מסתמכת עליהם, עד סוף שנת 2016 צפויים לעבור ברכבת כ-60 מיליון נוסעים. בחברה מציינים כי תחילת העבודה צפויה ב-15 ביולי כאשר כל פני הפרסום לתקופה הראשונה כבר נמכרו.
הדיה, מהוותיקות בשוק החוצות, מתמחה בפרסום ומיתוג נקודות מכירה מזה כ-30 שנה. אחת הטריטוריות שבהן היא מתחה היא שילוט ברשתות קמעונאיות בפריסה ארצית. בנוסף מחזיק החברה בבעלותה זיכיונות לשילוט חוצות על שלטי ענק באיילון כגון בית אגד, קיר גלילות, קיר ההלכה, קיר הפרסום החדש על בניין עזריאלי איילון, ניהול פרסום בחניוני גינדי ועוד.
מתן גל מנכל הדיה שילוט חוצות: "כמות הנוסעים חסרת התקדים של כ-60 מליון נוסעים בשנה מהווה פלטפורמה משמעותית מאוד עבור לקוחותינו ומאפשרת להם נגיעה בקהל לקוחות אסטרטגי. אנחנו שמחים על ההזדמנות שנפלה בחלקנו לשוב ולהיות זכיין הפרסום ברכבת ישראל. נשקיע את כל המשאבים הנדרשים בכדי להעניק למפרסמים ולקהל הנוסעים חוויה פרסומית ברמה הגבוה ביותר".
- 5.פרסומאי 04/07/2016 00:59הגב לתגובה זולפני כמה שנים העלתי קמפיין ללקוח שלי שלא מוכן לשלם את התמורה עד לרגע זה מכוון שהמתקנים ברכבת בלויים, ישנים, ללא תאורה, חלודים, אינם אטומים לגשם ובמצב כל כך עגום שאף מפרסם מכובד לא יסכים לעלות עליהם. מאז ועד היום הם רק התבלו יותר, בנסיעותי המעטות ברכבת אני כל פעם נדהם מחדש איך מאפשרים לפרסם באיכות כל כך ירודה. בנוסף אין מתקני שילוט בתוך הרכבות וזה פספוס ענקי כי דווקא במהלך הנסיעה הקהל פנוי ורגוע לקליטת מסרים פרסומיים. כל המתקנים הבלויים מפוזרים רק ברציפים ובאולמות ואינם ממוקמים כלל באופן המתבקש לכיוון העוברים ושבים אשר גם כך ממהרים בדרכם לרכבת ואינם מבחינים בהם. זיכיון כושל שאין לו סיכוי להצליח.
- 4.חברה בעמ 28/06/2016 08:30הגב לתגובה זובשעה טובה הגיע הזמן שברכבת יהיה זכיין פרסומי שייתן חווית פרסום נכונה ואינטליגנטית ... אחד שמבין
- 3.אסף עינת 28/06/2016 08:13הגב לתגובה זוחברת הדיה בין הטובות בארץ יצא לי לעבוד איתם כמה פעמים וחוץ מאיכות ברמה הכי גבוהה יש שם שירות ואנשים הטובים בארץ.
- 2.המנהל שכח לספר אודות המתקנים השבורים, העבדה שאין בהם תאורה,.... (ל"ת)מפרסם 28/06/2016 06:11הגב לתגובה זו
- 1.לקוח פוטנציאלי 27/06/2016 22:40הגב לתגובה זוסוף סוף חברה רצינית תיקח את הזיכיון הנחשק . בהצלחה לכולנו
- למה 28/06/2016 11:58הגב לתגובה זולמה ? כשברעם ניהלו את הפרסום הוא לא היה מנוהל על ידי חברה רצינית ? זכיון נחשק כמו חבילה הגיעה...
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
