האתיופים מהדקים יחסים: שכרו יועץ אסטרטגי ותקשורת ישראלי - לעבודה בארץ
ממשלת אתיופיה משתמשת בשירותיו של יועץ אסטרטגיה ותקשורת ישראלי לקידום פעילותה בארץ - כך נודע לאייס. האיש הוא שי פורת, שמועסק על ידי שגרירות אתיופיה בישראל והשגריר הלווה יוסף, ונמצא בקשרי עבודה עם גופים כמו משרד החוץ, רשות התיירות, רשות ההשקעות ומספר חברות פרטיות.
פורת מלווה את מערכת היחסים של 2 המדינות במספר אספקטים, בטיפול בביקורי בכירים מאתיופיה בישראל – גם מבחינה תקשורתית, במאמצים הקשורים למיתוג מחדש של אתיופיה בישראל, בייעוץ אסטרטגי לקידום יחסי המסחר, שיתוף הפעולה הכלכלי ועם גופי אקדמיה ובמישורים נוספים של ניהול המוניטין של המדינה האפריקאית בישראל, לצד עבודה
אתיופיה רשמה בשנים האחרונות צמיחה דו-ספרתית, ונמצאת בין 20 המדינות הצומחות בעולם. אתיופיה מהווה גם טרנד חם להשקעות בעולם, ושם לא רוצים כנראה לוותר על הישראלים.
פורת היה סגן הנשיא לקשרי חוץ ודוברות במרכז שלם בירושלים ומנהל בפועל של מועצת הרצל במשרד ראש הממשלה. חברת הייעוץ אסטרטגיה ערכית שהקים לפני כ-5 שנים התמחתה בניהול משברים ובייעוץ אסטרטגי לגופים פרטיים וציבוריים. בעבר עבד עם יהודית נאות ז"ל, ד"ר מייקל אורן ועוד.
שי פורת אישר לאייס כי הוא מועסק על ידי ממשלת אתיופיה.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.