ביסקרים
צילום: צילום מסך
TV

לא רק שאוורמה: חברת עוגיות טורקית הקפיצה מכירות בעשרות אחוזים, ובחינם

ישראלים - תלמדו מ-Ulker שפתחה חשבונות אינסטגרם, יצרה בהם פעילות תוכן אינטראקטיבית וגרמה לזינוק של 850% במספר העוקבים
ליאור נאור |

בזמן שאתם מחמיאים לדודה המארחת ומנסים ללעוס משהו שאמור להיות לשון ברוטב, בלוג הדיגיטל digitalbuzzblog מפרסם סיפור מעניין על מהלך שיווקי מאחת ממדינות האזור - טורקיה. מדובר על חברה בשם Ulker המחזיקה במותג עוגיות קטן הנקרא Biskrem. החברה רצתה להגדיל את החשיפה למוצר שלה והיא הצליחה לעשות זאת במינימום עלות.

לצורך המהלך, פנתה החברה אל אפליקציית אינסטגרם, פתחה בה 17 חשבונות ויצרה בהם משחק אינטראקטיבי בן 6 שלבים. המשחק שילב את כל יכולות האפליקציה המובנות: מיקום, תיוג, וידאו, שליחת הודעות וכו', וכך למעשה, חסכה Ulker עוד כסף, כיוון שלא הייתה צריכה להשקיע בפיתוח.   ואם אין לי תקציב? (צילום מסך מאתר Ulker)

המשחק שיצרה החזיר את המשתמשים אחורה בזמן, לתקופה בה עוד לא החל שיווק העוגיות - אי שם בשנת 1991, כשמטרת השחקנים היא "להביא" את המוצר "מהעתיד" לאותה השנה. המשתתפים במשחק היו צריכים לענות על שאלות טריוויה אותן הציג "חייזר" מהעתיד, לאסוף רמזים שהוחבאו בתמונות, תיוגים ומיקומים ש-Biskrem פרסמה, כשמענה נכון זיכה את אותם ברמז, שעזר להם לצלוח את השלב הבא במשחק. במידה ומשתתף השיב תשובה שגויה הוא יכול לבקש רמז מה"חייזר", ולשם כך היה עליו שלוח לו סרטון וידאו, בו הוא מחזיק חבילת עוגיות. יש רמז בטעם שוקולד?  (צילום מסך מאתר Ulker)

ההשקעה העיקרית של Ulker הייתה ניהול החשבונות אותם פתחה, ולמעשה היא כמעט ולא נדרשה להשקעה כספית נוספת. אך מנגד, אפקטיביות הקמפיין, הייתה גבוהה מאוד. מכירות העוגיות עלו בעשרות אחוזים, מספר העוקבים אחר Biskrem באינסטגרם עלה ב-850%, הפרסומים השונים של החברה זכו  בסך הכל, לכמעט עשרת אלפים לייקים, וכן המותג Biskrem זכה ל-9,658 אזכורים חיוביים בתגובות שונות. בנוסף, משתתפי המשחק המציאו האשטגים רבים הקשורים למותג, ובכך הגדילו לו עוד את החשיפה. אז בפעם הבאה שהלקוח מבקש ממכם מהלך דיגיטל חכם, אך מאשר תקציב של 5 שקלים, אל תתרגזו, פשוט תטבלו את העוגייה הנכונה בקפה.  
 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועה האחרונה, "סטורי לילה" של ערוץ 14 עם נוי בר, היה בראש עם 2.7% רייטינג ו-80 אלף צופים בלבד ואילו "היום שהיה" של רשת, היה עם אותו רייטינג, 2.7%, אבל עם פחות צופים, 60 אלף במספר. את הרשימה סגר הספיישל על רבין של קשת, עם 2.3% רייטינג ו-53 אלף צופים. 

בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.