זונחים את "העיתונות השמאלנית": הישראלים עוברים להתעדכן בדיגיטל
זו כבר לא מגמה - הציבור זונח את העיתון המסורתי ובוחר את הדיגיטל כמקור המידע המועדף עליו. כך עולה מסקר שנערך לקראת כנס DIGIT של המרכז הבינתחומי הרצליה, באמצעות מכון 'מאגר מוחות'.
28% מהישראלים מתעדכנים מדי יום בחדשות באמצעות אתרי האינטרנט השונים, בעוד שבעיתונות המודפסת בוחרים רק 12% - ירידה של 9% ביחס לשנה שעברה. גם הרדיו נמצא במגמת ירידה, רק 14% בוחרים להתעדכן דרכו בחדשות, ירידה של 5% ביחס לשנה שעברה.
עוד עולה מתוצאות הסקר כי 49% מהישראלים סבורים שהעיתונאים בארץ מוטים פוליטית לטובת השמאל, מול 10% בלבד שחושבים שהנטייה היא דווקא הפוכה - לימין. רק 24% סבורים שהעיתונות בארץ אובייקטיבית ואינה מוטה פוליטית.
ירידה נוספת נרשמת בנוגע לצפייה בטלוויזיה. רק חמישית מהנשאלים ציינו אותה כמקור המועדף עליהם לעדכוני חדשות, כאשר מנגד, הרשתות החברתיות רושמות עלייה חדה של 12% ל-16%, לא רחוק מהנתון של הטלוויזיה.
- צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
- האם זכרתם לדווח? פלטפורמה חדשה תאפשר דיווח מקוון על עזיבת העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד עולה מניתוח הסקר כי כי חל שהשינוי החד חל בתקופת מבצע צוק איתן, אז פנו 47% מהישראלים אל האינטרנט, כאשר רצו להתעדכן בחדשות, 34% הדליקו את הטלוויזיה ורק פחות מעשירית מהנשאלים שהתעדכנו ברדיו.
הסקר בחן גם מה חושבים הישראלים על אנשי התקשורת העוברים אל הפוליטיקה. 29% השיבו כי הם סבורים שהצטרפות עיתונאים מוכרים אל המפלגות השונות פוגעת באמינות כלי התקשורת, מול 15% שחושבים כי מדובר דווקא בחיזוק
רועי כ"ץ, יו"ר כנס DIGIT, התייחס לנתוני הסקר ואמר כי "מבצע 'צוק איתן' הפך את העיתונות הדיגיטלית למשמעותית ביותר עבור הישראלים שחיפשו חדשות ומידע, במיוחד באמצעות הטלפונים הניידים, בכל מקום בו שהו בזמן הלחימה בגבול עזה. מגמת הנדידה אל הדיגיטל, במיוחד באירועים חדשותיים דרמטיים, דורשת מהעוסקים בעיתונות מקוונת, המתאפיינת בדינמיות ובקצב עדכון מהיר ביותר, להשחיז עוד יותר את המיומנויות העיתונאיות ואת המחויבות לאתיקה ולאחריות".
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף בראש כל רצועות השידור
כמות הצופים במהדורות החדשות חזרה לנורמה, אחרי פיק חריג, אך המגמה נשמרה, 12 עדיין בראש, 14 מצמצם פערים ו-13 מגרד את ה-100 אלף צופים; אחד מעשרה צופי המהדורות המרכזיות צופה במהדורה המרכזית של כאן11
לאחר ששככה הסערה, אמש כמות הצופים במהדורות המרכזיות ירדה ל-742 אלף צופים. כמובן, שמבחינת הנתונים של כל ערוץ וערוץ נרשמה ירידה מאשר בערב יום ראשון החריג, אבל מבחינת הדירוג עצמו, המגמות נותרו זהות. 12 עדיין בראש, 14 מדביק פערים, 13 מאבד גובה וכאן11 על גבול הנישה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.5% רייטינג ו-320 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-241 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.6% רייטינג ו-1010
אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 80 אלף צופים ו-3.3% רייטינג.
פריים טיים
בערב של ריאליטי חזק, הריאליטי תמיד יהיה בראש, וכך היה גם אמש, כש-"מאסטר שף" של קשת הובילה בגאון, עם 14.2% רייטינג ו-333 אלף צופים (והיתה התכנית הנצפית ביותר בכל לוח השידורים). אחריה היתה "הפטריוטים" שהולכת ומתחזקת מדי ערב, ואתמול היתה התכנית השלישית הנצפית בלוח השידורים, עם 9.2% רייטינג ו-297 אלף צופים. השעשועון של רשת, "כלוב הזהב", היה הרחק מאחור, עם 4.9% רייטינג ו-115 אלף צופים ואילו עוד הרחק מאחור היה תכנית ראיונות חדשה של כאן11, "הייתי שם", שפתחה עם רצח רבין וקיבלה 2.5% רייטינג עם 56 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.3% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה,
עם 2.8% רייטינג ו-66 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 2% רייטינג ו-52 אלף צופים בלבד.
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 לקח את ההובלה, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, שעמד על רייטינג של 2.5% ו-55 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.2% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
