אתם דומים לאבא ואמא? גיתם והאגודה למלחמה בסרטן במהלך דיגיטל חכם

בנסיון להגביר מודעות לנטייה התורשתית לחלות ולחשיבות הגילוי המוקדם, פותחה ע"י גיתם ו'מונולית' אפליקציה שמחברת תמונות קרובי משפחה
משה בנימין | (6)

לקראת היום הבינלאומי למחלה בסרטן שצוין היום (יום ד'), האגודה הישראלית למלחמה בסרטן השיקה אפליקציה ייחודית, שתאפשר למשתמשים לשלב בין תמונות של קרובי משפחה בכלים דיגיטליים פשוטים. המהלך נוצר במטרה להגביר את המודעות למטען הגנטי הבינ-דורי שמועבר מהורים לילדיהם ולהצביע על החשיבות שבגילוי המוקדם.

האפלקציה תחת השם "הסיכוי שבסיכון" פותחה באמצעות צוות הדיגיטל של גיתם BBDO (המשרד שמלווה את האגודה מזה שנים רבות) וחברת מונולית ובאדיבות קרן NFC - במטרה להעלות את המודעות לחשיבות בירור הנשאות.

האפליקציה מזמינה את המשתמשים להעלות תמונת פנים אישית, ותמונת פנים של אחד מבני המשפחה מדרגה ראשונה ואז מחברת בין שתי התמונות לכדי תמונה אחת, המציגה כמה אנשים דומים פיזית להורים או לאחיהם. כאמור, מטרת הפעילות היא להעביר את המסר, שכפי שאנו יורשים מהורינו תווי פנים, כך אנו עלולים לרשת מהם סיכון מוגבר למחלה: "לכו תדעו מה הגנטיקה תעביר". האפליקציה, מאפשרת לשתף את התמונה המשולבת בפייסבוק, ומפנה את הגולשים לשאלון בירור נטייה גנטית למחלה הנמצא באתר האגודה למלחמה בסרטן.

באגודה למלחמה בסרטן מסבירים כי "למטען הגנטי שהעבירו לנו ההורים יש משקל לא מבוטל על חיינו: הוא משפיע על תכונות האופי והכישורים שלנו, קובע לנו את המראה החיצוני ובמידה מסוימת משפיע גם על בריאותנו. כך למשל, החומר התורשתי שקיבלנו מההורים, עלול להגביר את הסיכון שלנו לחלות בסוגים שונים של סרטן".

התרומה של גיתם BBDO למהלך לא הסתכמה בפיתוח האפליקציה אלא המשיכה הלאה למודעת הפרסום עצמה. במודעה שמראה שילוב בין 2 נשים מופיעות למעשה אליקה מרחבי, סמנכ"לית לקוחות בגיתם BBDO ובתה, השחקנית ירדן מרחבי.

מירי זיו , מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "אפליקציית 'הסיכוי שבסיכון' מעבר להיותה מסקרנת ומעניקה הזדמנות לראות קווי דימיון משפחתיים, היא נועדה להפנות לשאלון אינטרנטי 'הסיכוי שבסיכון' שבאתר האגודה, המאפשר להעריך את מידת הסיכון לחלות בסרטן שד ו/או שחלה ואת הצורך בייעוץ גנטי. אם קיים גורם תורשתי למחלה הוא אמנם גורם סיכון, אך גילוי גורם זה מעניק סיכוי למניעת מחלות סרטן נוספות בנבדקת ובבני משפחתה".

ניתן להוריד את האפליקציה ללא תשלום דרך חנויות האפליקציות למכשירי אנדרואיד Google Play וגם דרך חנות האפליקציות למכשירי אפל Appstore.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    05/02/2015 09:13
    הגב לתגובה זו
    http://vimeo.com/77806307 http://faceretirement.merrilledge.com/ ואפליקציות שילוב תמונות... https://itunes.apple.com/us/app/future-babys-face/id424580980?mt=8
  • 4.
    ירון 04/02/2015 22:39
    הגב לתגובה זו
    יש אומן קנדי שמצלם פורטרטים גנטיים מדהימים! חבל שלא לקחו אותו לצלם את המודעות האלו. http://genetic.ulriccollette.com לפחות היו יכולים לתת לו קרדיט.
  • אלון 07/02/2015 23:14
    הגב לתגובה זו
    אפשר תגובה מגיתם?!
  • 3.
    בעייתי 04/02/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    שאם אתם דומים להורים ואחד מהם חלה בסרטן - יש לכם סיכוי יותר גבוה לחלות מאשר אם אתם לא דומים להורים שלכם. וזו הטעייה, וחבל
  • 2.
    אחלה רעיון וביצוע יפה (ל"ת)
    רמי 04/02/2015 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עינב 04/02/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    ביצוע יפה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.