עד כמה אנחנו דומים לאבא ואמא? תבדקו באפליקציה
צילום: יח"צ

אתם דומים לאבא ואמא? גיתם והאגודה למלחמה בסרטן במהלך דיגיטל חכם

בנסיון להגביר מודעות לנטייה התורשתית לחלות ולחשיבות הגילוי המוקדם, פותחה ע"י גיתם ו'מונולית' אפליקציה שמחברת תמונות קרובי משפחה
משה בנימין | (6)

לקראת היום הבינלאומי למחלה בסרטן שצוין היום (יום ד'), האגודה הישראלית למלחמה בסרטן השיקה אפליקציה ייחודית, שתאפשר למשתמשים לשלב בין תמונות של קרובי משפחה בכלים דיגיטליים פשוטים. המהלך נוצר במטרה להגביר את המודעות למטען הגנטי הבינ-דורי שמועבר מהורים לילדיהם ולהצביע על החשיבות שבגילוי המוקדם.

האפלקציה תחת השם "הסיכוי שבסיכון" פותחה באמצעות צוות הדיגיטל של גיתם BBDO (המשרד שמלווה את האגודה מזה שנים רבות) וחברת מונולית ובאדיבות קרן NFC - במטרה להעלות את המודעות לחשיבות בירור הנשאות.

האפליקציה מזמינה את המשתמשים להעלות תמונת פנים אישית, ותמונת פנים של אחד מבני המשפחה מדרגה ראשונה ואז מחברת בין שתי התמונות לכדי תמונה אחת, המציגה כמה אנשים דומים פיזית להורים או לאחיהם. כאמור, מטרת הפעילות היא להעביר את המסר, שכפי שאנו יורשים מהורינו תווי פנים, כך אנו עלולים לרשת מהם סיכון מוגבר למחלה: "לכו תדעו מה הגנטיקה תעביר". האפליקציה, מאפשרת לשתף את התמונה המשולבת בפייסבוק, ומפנה את הגולשים לשאלון בירור נטייה גנטית למחלה הנמצא באתר האגודה למלחמה בסרטן.

באגודה למלחמה בסרטן מסבירים כי "למטען הגנטי שהעבירו לנו ההורים יש משקל לא מבוטל על חיינו: הוא משפיע על תכונות האופי והכישורים שלנו, קובע לנו את המראה החיצוני ובמידה מסוימת משפיע גם על בריאותנו. כך למשל, החומר התורשתי שקיבלנו מההורים, עלול להגביר את הסיכון שלנו לחלות בסוגים שונים של סרטן".

התרומה של גיתם BBDO למהלך לא הסתכמה בפיתוח האפליקציה אלא המשיכה הלאה למודעת הפרסום עצמה. במודעה שמראה שילוב בין 2 נשים מופיעות למעשה אליקה מרחבי, סמנכ"לית לקוחות בגיתם BBDO ובתה, השחקנית ירדן מרחבי.

מירי זיו , מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "אפליקציית 'הסיכוי שבסיכון' מעבר להיותה מסקרנת ומעניקה הזדמנות לראות קווי דימיון משפחתיים, היא נועדה להפנות לשאלון אינטרנטי 'הסיכוי שבסיכון' שבאתר האגודה, המאפשר להעריך את מידת הסיכון לחלות בסרטן שד ו/או שחלה ואת הצורך בייעוץ גנטי. אם קיים גורם תורשתי למחלה הוא אמנם גורם סיכון, אך גילוי גורם זה מעניק סיכוי למניעת מחלות סרטן נוספות בנבדקת ובבני משפחתה".

ניתן להוריד את האפליקציה ללא תשלום דרך חנויות האפליקציות למכשירי אנדרואיד Google Play וגם דרך חנות האפליקציות למכשירי אפל Appstore.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    05/02/2015 09:13
    הגב לתגובה זו
    http://vimeo.com/77806307 http://faceretirement.merrilledge.com/ ואפליקציות שילוב תמונות... https://itunes.apple.com/us/app/future-babys-face/id424580980?mt=8
  • 4.
    ירון 04/02/2015 22:39
    הגב לתגובה זו
    יש אומן קנדי שמצלם פורטרטים גנטיים מדהימים! חבל שלא לקחו אותו לצלם את המודעות האלו. http://genetic.ulriccollette.com לפחות היו יכולים לתת לו קרדיט.
  • אלון 07/02/2015 23:14
    הגב לתגובה זו
    אפשר תגובה מגיתם?!
  • 3.
    בעייתי 04/02/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    שאם אתם דומים להורים ואחד מהם חלה בסרטן - יש לכם סיכוי יותר גבוה לחלות מאשר אם אתם לא דומים להורים שלכם. וזו הטעייה, וחבל
  • 2.
    אחלה רעיון וביצוע יפה (ל"ת)
    רמי 04/02/2015 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עינב 04/02/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    ביצוע יפה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.