אדיר מילר רמזור
צילום: יח"צ

החד-הוריות לא נרגעות מ"השרמוטה": התלוננו במשטרה נגד 'רמזור' ורן שריג

הבוקר הוגשה תלונה ראשונה, כשאדיר מילר "ניצל" ולא נכלל בה. מאיימות להגיש תלונות נוספות ולפנות גם לביהמ"ש. 'קשת': "מדובר בתלונת שווא"
אלכסנדר כץ |

3 ימים לאחר התפוצצותה של "פרשת השרמוטה", וכוכבותיה הולכות צעד נוסף. הבוקר (יום ה') הגישה בובה לוי, מנהלת שותפה בקבוצת הקול הנשי, תלונה במשטרת ראשון לציון נגד אחד מכותבי הסדרה רמזור, רן שריג, ונגד שידורי קשת בעקבות השימוש במילה "שרמוטה" בהקשר לאחת האמהות החד הוריות. אדיר מילר, יוצר הסדרה והכותב השני שלה, לא אוזכר בתלונה.

לדברי לוי, "במהלך היום יגיעו נשים נוספות לתחנות משטרה הפזורות ברחבי הארץ ויגישו אף הן תלונה נגד שידורי קשת ושריג. בשלב הבא נדרוש מהרשות השנייה להורות על הורדת התוכנית ולחילופין הפסקת עבודתו של שריג אשר מודה כי הוא פועל כדי לקדם את האג'נדה האישית שלו כאב גרוש".

במסגרת התלונה הגישה לוי כתבות וצילומי מסכים מהפייסבוק של שריג בו הוא מודה, לכאורה, כי "מדובר במהלך מחושב של רדיפה על רקע אישי של מגזר האמהות החד הוריות בישראל". עוד אמרה לוי כי "האמהות ממתינות לתוצאות בדיקת התלונה על ידי נציב פניות הציבור ברשות השנייה".

* האם אדיר מילר ו'קשת' יצטרכו לתת פיצוי? עו"ד רון לוינטל מסביר

בתחילת השבוע התקבלו כ-10 תלונות אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, על אותה מילה מעליבה לכאורה. קבוצת אמהות חד-הוריות, שהגישו חלק מהתלונות, טענו כי עשו זאת בשמן של מאות נשים. האמהות החד הוריות זועמות על כך שבפרק ששודר ביום חמישי האחרון, כונתה אם חד הורית בצורה הומוריסטית בכינוי המעליב "שרמוטה", ולדברי הנשים, כינוי זה "מהווה הסתה לאלימות, דבר שאיננו יכולות להשלים איתו".

לדבריהן, "הנשים הגרושות/החד הוריות נאבקות על בסיס יומי בסטיגמות שיש עליהן. לבוא ולומר בפריים טיים כשנוער צופה משפטים שכאלה זה כבר עבר את גבול הסאטירה. זו סטירת לחי מצלצלת במי שעובדות שעות ארוכות לפרנס את ילדיהן בכבוד".

מ'קשת' נמסר בתגובה לאייס: "מדובר בתלונת שווא שנובעת ממחול שדים. 'רמזור' היא קומדיה חברתית אהודה שצוחקת על כולם ללא יוצא מן הכלל. עם זאת, כפי שנאמר כבר בהקשר זה, אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מאמירה כלשהי בתכנית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.