אדיר מילר רמזור
צילום: יח"צ

החד-הוריות לא נרגעות מ"השרמוטה": התלוננו במשטרה נגד 'רמזור' ורן שריג

הבוקר הוגשה תלונה ראשונה, כשאדיר מילר "ניצל" ולא נכלל בה. מאיימות להגיש תלונות נוספות ולפנות גם לביהמ"ש. 'קשת': "מדובר בתלונת שווא"
אלכסנדר כץ |

3 ימים לאחר התפוצצותה של "פרשת השרמוטה", וכוכבותיה הולכות צעד נוסף. הבוקר (יום ה') הגישה בובה לוי, מנהלת שותפה בקבוצת הקול הנשי, תלונה במשטרת ראשון לציון נגד אחד מכותבי הסדרה רמזור, רן שריג, ונגד שידורי קשת בעקבות השימוש במילה "שרמוטה" בהקשר לאחת האמהות החד הוריות. אדיר מילר, יוצר הסדרה והכותב השני שלה, לא אוזכר בתלונה.

לדברי לוי, "במהלך היום יגיעו נשים נוספות לתחנות משטרה הפזורות ברחבי הארץ ויגישו אף הן תלונה נגד שידורי קשת ושריג. בשלב הבא נדרוש מהרשות השנייה להורות על הורדת התוכנית ולחילופין הפסקת עבודתו של שריג אשר מודה כי הוא פועל כדי לקדם את האג'נדה האישית שלו כאב גרוש".

במסגרת התלונה הגישה לוי כתבות וצילומי מסכים מהפייסבוק של שריג בו הוא מודה, לכאורה, כי "מדובר במהלך מחושב של רדיפה על רקע אישי של מגזר האמהות החד הוריות בישראל". עוד אמרה לוי כי "האמהות ממתינות לתוצאות בדיקת התלונה על ידי נציב פניות הציבור ברשות השנייה".

* האם אדיר מילר ו'קשת' יצטרכו לתת פיצוי? עו"ד רון לוינטל מסביר

בתחילת השבוע התקבלו כ-10 תלונות אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, על אותה מילה מעליבה לכאורה. קבוצת אמהות חד-הוריות, שהגישו חלק מהתלונות, טענו כי עשו זאת בשמן של מאות נשים. האמהות החד הוריות זועמות על כך שבפרק ששודר ביום חמישי האחרון, כונתה אם חד הורית בצורה הומוריסטית בכינוי המעליב "שרמוטה", ולדברי הנשים, כינוי זה "מהווה הסתה לאלימות, דבר שאיננו יכולות להשלים איתו".

לדבריהן, "הנשים הגרושות/החד הוריות נאבקות על בסיס יומי בסטיגמות שיש עליהן. לבוא ולומר בפריים טיים כשנוער צופה משפטים שכאלה זה כבר עבר את גבול הסאטירה. זו סטירת לחי מצלצלת במי שעובדות שעות ארוכות לפרנס את ילדיהן בכבוד".

מ'קשת' נמסר בתגובה לאייס: "מדובר בתלונת שווא שנובעת ממחול שדים. 'רמזור' היא קומדיה חברתית אהודה שצוחקת על כולם ללא יוצא מן הכלל. עם זאת, כפי שנאמר כבר בהקשר זה, אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מאמירה כלשהי בתכנית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.