סמארטפון סלולר YNET
צילום: צילום אילוסטרציה

דריכות בשוק הפרסום ובאתרים: נתוני הגלישה במובייל יפורסמו מהשבוע הבא

הוועדה למדרוג באינטרנט תפרסם החודש את נתוני גלישה באתרים מותאמים ובאפליקציות. בכיר באחד האתרים: "שליש גולשים במובייל. המפרסם ישקיע יותר כסף". מומחה לשיווק דיגיטלי: "הפערים בין הגדולים לקטנים יצטמצמו"
אלכסנדר כץ | (2)

כמעט שנתיים אחרי שהחלה לפרסם את נתוני הגלישה באינטרנט, וחשפה את מספר הגולשים בוואלה, ynet, mako ואתרים רבים אחרים, הוועדה למדרוג באינטרנט עומדת להשיק כלי חדש ולפרסם את נתוני הגלישה באמצעות הסמארטפונים, דבר שכבר מציב את שוק התקשורת והפרסום בעמדת דריכות.

עד כה פרסמה הוועדה את טבלת רייטינג האתרים, שכללה גלישה במחשב, בשכלול גלישה בסלולר באמצעות ספארי. ביום חמישי הבא יתווספו 2 טבלאות חדשות, של גלישה באתרים מותאמים וגלישה באמצעות אפליקציות. לפני כחצי שנה החלה לפרסם בטבלה נפרדת את נתוני השימוש בתכני וידאו באתרים השונים. נתונים אלו יפורסמו מדי חודש יחד עם כלל נתוני הגלישה באינטרנט.

מנתונים שסיפקה לאחרונה הוועדה למדרוג באינטרנט, עולה כי אוכלוסיית גולשי המובייל בישראל עומדת על כ-2.7 מיליון איש שונים, שגולשים באתרים מותאמי מובייל ובאפליקציות, לפחות אחת לחודש. להבדיל מאוכלוסיית הגולשים הרגילה המונה 5.23 מיליון ושומרת על יציבות מזה תקופה, בוועדה צופים גידול מהותי בכלל אוכלוסיית הגולשים ממכשירים ניידים בחודשים הבאים, עם המשך הגידול בחדירת מכשירי הסמארטפון והטאבלט.

בוועדה נמדדות כרגע 29 אפליקציות, כאשר סך כל גולשי האפליקציות הנמדדות עומד על 2.3 מיליון גולשים. כמו כן נמדדים כיום 13 אתרים מותאמי מובייל, שמספר הגולשים בהם עומד על 1.2 משתמשים, בניכוי חפיפות.

גורם בכיר באחד מאתרי האינטרנט הגדולים, מתאר בשיחה עם אייס, את המשמעות של תחילת המדידה בסלולר, כ"קריטית". לדבריו, "כששליש מהגולשים בארץ ובעולם, גולשים דרך המובייל, זו מאסה רצינית מתוך כלל הגולשים, וזה נתון שאנחנו והמפרסמים רוצים לדעת, בין היתר כדי לדעת איזה כלים לפתח ובמה לפרסם".

"המוצרים שמוכרים היום הם אותם מעברונים בכניסה לאתר והבאנר הרגיל", אמר אותו גורם. "עם הסמארטפון ניתן יהיה להכניס חזק יותר את הפרסום מבוסס המיקום, או כל מיני מוצרים שמשולבים בתוך אפליקציה. עם פרסום הנתונים הרשמיים של הוועדה, החשיפה תעלה למצב הזה בו הגלישה בסמארטפון תגדל, האתרים יוכלו לבצע חיתוכים ופילוחים שעד כה היה קשה לספק ולהציג למפרסמים ולמשרדי הפרסום, וכך למפרסם תהיה שליטה גדולה יותר על הפרסום שלו, ויהיה לו קל יותר להשקיע כסף באותם כלים".

"לגבות פרמיה על איכות האפליקציה". איתי צמיר (יח"צ)

איתי צמיר, יועץ ומרצה לשיווק דיגיטלי בקריה אקדמית אונו, מספק זווית נוספת, שבמרכזה - האפשרות לשחקנים קטנים יותר לבלוט מול המתמודדים הגדולים בשוק. "בעולם של המובייל והאפליקציות, לא בהכרח המותגים החזקים הם אלה ששולטים בלעדית בכיפה", מסביר צמיר, "גם מותג חלש יותר שבנה אפליקציה טובה יכול לתת את הטון, בעצם - למה שהוא לא ייגבה על זה פרמיה?".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לדבריו, "בכל מה שקשור באפליקציות, מאד קשה לפצח את המשתמש הסלולארי, ו"לפעמים יש מותג חזק שאנחנו לא מצליחים להבין איך הוא בנה אפליקציה כל כך חלשה, וההיפך. עם פרסום הנתונים, נגלה כי הפערים בין מותג גדול לבין מותג פחות גדול מצטמצמים. בוא נבדוק מה האפליקציה הספציפית עושה, ולא רק נעשה השוואה בין המותג שלך למותג שלי. זה מאפשר למותגים פחות גדולים שעובדים נכון במובייל, לצמצם את הפערים מול הגדולים".

צמיר, צמיר, לשעבר ראש מחלקת הניו-מדיה בערוץ 10, מסביר כי מבחינה מסחרית, השוק עשוי להשתנות: "אם עד עכשיו השחקנים הגדולים יכלו לקבוע מחיר לפרסום באפליקציה על פי עוצמת המותג שלהם בלבד, מעכשיו האפליקציה שלהם תצטרך להביא קבלות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בוצ 08/08/2013 09:22
    הגב לתגובה זו
    מדובר באחד שעשה ועושה
  • 1.
    דורה 07/08/2013 22:44
    הגב לתגובה זו
    תנו דעה של אנשים שעובדים , לא כאלה שמייעצים ומדברים ומחפשים בעיקר לקדם את עצמם
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.