הצלחה לתעשייה המקומית: 'רשת' ותאגיד המדיה הבינ"ל itv יפתחו יחד פורמטים
זכיינית ערוץ 2 'רשת' חתמה על הסכם עקרונות עם תאגיד המדיה הבינלאומי itv להקמת גוף שמטרתו השקעה בפיתוח והפקה של פורמטים ישראלים. הפורמטים מיועדים לשימוש על ידי 2 החברות, 'רשת' ו-itv, כמו גם להפצתם לחברות טלוויזיה אחרות בעולם. ל'רשת' הזכות הראשונית בישראל לכלל הפורמטים שיפותחו על ידי הגוף המשותף, ואילו ל- itvזכות ראשונית להפקה מחוץ לישראל.
במסגרת ההסכם, 'רשת' ו-itv התחייבו להשקיע במיזם המשותף, באופן שווה, משאבים כספיים לשם פיתוח והפקת הפורמטים עליהם יחליטו 2 הצדדים. המיזם המשותף ינוהל מישראל בשיתוף צמוד מול הזרועות של itv ובעיקר מול itv STUDIOS בארה"ב. החברות כבר בוחנות מספר פרויקטים שייכנסו לתהליך פיתוח. היעד הוא לפתח ולהפיק כ-5 פורמטים בשנת הפעילות הראשונה.
בנוסף להקמת המיזם המשותף, ההסכם בין "רשת" לבין itv מתייחס גם לזכות הראשונית שמתאפשרת ל"רשת" לכלל הפורמטים הטלוויזיוניים של itv בישראל, כאלה שנמצאים בבעלות ובהפצת itv , ולהיפך, ל-itv זכות ראשונית בכל הפרויקטים של "רשת". כל זאת, בנוסף לזכות הראשונית שיש ל"רשת" בישראל לכלל הפורמטים שמפותחים על ידי הגוף המשותף.
המיזם המשותף ינוהל על ידי שרון גלבאום שפאן, מנהלת הפעילות הבינלאומית של 'רשת'. מצידה של itv יוביל את המיזם פול בוצ'יירי, מנכ"לitv studios international and itv studios Americas. מחלקת הפיתוח של 'רשת' תעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם מחלקת הפיתוח של itv STUDIOS על פיתוחם של פורמטים מהז'אנרים השונים, עם דגש על תכניות בידור וריאליטי.
הקמת המיזם המשותף הוא חלק מהאסטרטגיה של 'רשת' לחדור לשווקים הבינ"ל ולהרחיב את פעילות התוכן שלה מעבר למסך ערוץ 2 . הסכם זה, שנחתם לראשונה בין גוף טלוויזיוני גדול לבין זכיין טלוויזיה ישראלי, הוא הסנונית הראשונה לפעילויות רבות מתוכננות על ידי 'רשת' בזירה הבינ"ל.
itv נמצאת בבעלות ITV PLC, חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה של לונדון. החברה, ששוויה נאמד בכ-2.8 מיליארד פאונד, פועלת באמצעות 3 זרועות עיקריות: itv Studios שבבעלותן חברות הפקה באנגליה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, אוסטרליה ושבדיה; 4 ערוצי שידור בהם גם ITV1, הערוץ המסחרי המוביל באנגליה שהשיק פורמטים מהמובילים בעולם ובהם 'אקס פקטור', 'פופ איידול', 'מי רוצה להיות מיליונר?' ו'הלס קיטצ'ן' שחלקם מופקים בארה"ב ובמדינות נוספות על ידי חברות ההפקה של itv Studios; וזרוע ההפצה של itv שעוסקת בשיווק והפצה של תכניות טלוויזיה, פורמטים ומוצרים נלווים שמפותחים, מופקים ומשודרים על ידי itv וחברות הבת שלה.
שרון גלבאום-שפאן מסרה: "שיתוף הפעולה הוא ראשון מסוגו בישראל. עם יכולת הפיתוח של 'רשת' ועם המקצוענות הבינ"ל של itv בתחומי ההפקה, ההפצה והשידור, אנו מאמינים במיזם החדש שייצר הצלחה בינלאומית וייצור הזדמנויות חדשות לחדירה לשווקים חדשים".
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
