הצלחה לתעשייה המקומית: 'רשת' ותאגיד המדיה הבינ"ל itv יפתחו יחד פורמטים
זכיינית ערוץ 2 'רשת' חתמה על הסכם עקרונות עם תאגיד המדיה הבינלאומי itv להקמת גוף שמטרתו השקעה בפיתוח והפקה של פורמטים ישראלים. הפורמטים מיועדים לשימוש על ידי 2 החברות, 'רשת' ו-itv, כמו גם להפצתם לחברות טלוויזיה אחרות בעולם. ל'רשת' הזכות הראשונית בישראל לכלל הפורמטים שיפותחו על ידי הגוף המשותף, ואילו ל- itvזכות ראשונית להפקה מחוץ לישראל.
במסגרת ההסכם, 'רשת' ו-itv התחייבו להשקיע במיזם המשותף, באופן שווה, משאבים כספיים לשם פיתוח והפקת הפורמטים עליהם יחליטו 2 הצדדים. המיזם המשותף ינוהל מישראל בשיתוף צמוד מול הזרועות של itv ובעיקר מול itv STUDIOS בארה"ב. החברות כבר בוחנות מספר פרויקטים שייכנסו לתהליך פיתוח. היעד הוא לפתח ולהפיק כ-5 פורמטים בשנת הפעילות הראשונה.
בנוסף להקמת המיזם המשותף, ההסכם בין "רשת" לבין itv מתייחס גם לזכות הראשונית שמתאפשרת ל"רשת" לכלל הפורמטים הטלוויזיוניים של itv בישראל, כאלה שנמצאים בבעלות ובהפצת itv , ולהיפך, ל-itv זכות ראשונית בכל הפרויקטים של "רשת". כל זאת, בנוסף לזכות הראשונית שיש ל"רשת" בישראל לכלל הפורמטים שמפותחים על ידי הגוף המשותף.
המיזם המשותף ינוהל על ידי שרון גלבאום שפאן, מנהלת הפעילות הבינלאומית של 'רשת'. מצידה של itv יוביל את המיזם פול בוצ'יירי, מנכ"לitv studios international and itv studios Americas. מחלקת הפיתוח של 'רשת' תעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם מחלקת הפיתוח של itv STUDIOS על פיתוחם של פורמטים מהז'אנרים השונים, עם דגש על תכניות בידור וריאליטי.
הקמת המיזם המשותף הוא חלק מהאסטרטגיה של 'רשת' לחדור לשווקים הבינ"ל ולהרחיב את פעילות התוכן שלה מעבר למסך ערוץ 2 . הסכם זה, שנחתם לראשונה בין גוף טלוויזיוני גדול לבין זכיין טלוויזיה ישראלי, הוא הסנונית הראשונה לפעילויות רבות מתוכננות על ידי 'רשת' בזירה הבינ"ל.
itv נמצאת בבעלות ITV PLC, חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה של לונדון. החברה, ששוויה נאמד בכ-2.8 מיליארד פאונד, פועלת באמצעות 3 זרועות עיקריות: itv Studios שבבעלותן חברות הפקה באנגליה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, אוסטרליה ושבדיה; 4 ערוצי שידור בהם גם ITV1, הערוץ המסחרי המוביל באנגליה שהשיק פורמטים מהמובילים בעולם ובהם 'אקס פקטור', 'פופ איידול', 'מי רוצה להיות מיליונר?' ו'הלס קיטצ'ן' שחלקם מופקים בארה"ב ובמדינות נוספות על ידי חברות ההפקה של itv Studios; וזרוע ההפצה של itv שעוסקת בשיווק והפצה של תכניות טלוויזיה, פורמטים ומוצרים נלווים שמפותחים, מופקים ומשודרים על ידי itv וחברות הבת שלה.
שרון גלבאום-שפאן מסרה: "שיתוף הפעולה הוא ראשון מסוגו בישראל. עם יכולת הפיתוח של 'רשת' ועם המקצוענות הבינ"ל של itv בתחומי ההפקה, ההפצה והשידור, אנו מאמינים במיזם החדש שייצר הצלחה בינלאומית וייצור הזדמנויות חדשות לחדירה לשווקים חדשים".
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
