הצלחה לתעשייה המקומית: 'רשת' ותאגיד המדיה הבינ"ל itv יפתחו יחד פורמטים
זכיינית ערוץ 2 'רשת' חתמה על הסכם עקרונות עם תאגיד המדיה הבינלאומי itv להקמת גוף שמטרתו השקעה בפיתוח והפקה של פורמטים ישראלים. הפורמטים מיועדים לשימוש על ידי 2 החברות, 'רשת' ו-itv, כמו גם להפצתם לחברות טלוויזיה אחרות בעולם. ל'רשת' הזכות הראשונית בישראל לכלל הפורמטים שיפותחו על ידי הגוף המשותף, ואילו ל- itvזכות ראשונית להפקה מחוץ לישראל.
במסגרת ההסכם, 'רשת' ו-itv התחייבו להשקיע במיזם המשותף, באופן שווה, משאבים כספיים לשם פיתוח והפקת הפורמטים עליהם יחליטו 2 הצדדים. המיזם המשותף ינוהל מישראל בשיתוף צמוד מול הזרועות של itv ובעיקר מול itv STUDIOS בארה"ב. החברות כבר בוחנות מספר פרויקטים שייכנסו לתהליך פיתוח. היעד הוא לפתח ולהפיק כ-5 פורמטים בשנת הפעילות הראשונה.
בנוסף להקמת המיזם המשותף, ההסכם בין "רשת" לבין itv מתייחס גם לזכות הראשונית שמתאפשרת ל"רשת" לכלל הפורמטים הטלוויזיוניים של itv בישראל, כאלה שנמצאים בבעלות ובהפצת itv , ולהיפך, ל-itv זכות ראשונית בכל הפרויקטים של "רשת". כל זאת, בנוסף לזכות הראשונית שיש ל"רשת" בישראל לכלל הפורמטים שמפותחים על ידי הגוף המשותף.
המיזם המשותף ינוהל על ידי שרון גלבאום שפאן, מנהלת הפעילות הבינלאומית של 'רשת'. מצידה של itv יוביל את המיזם פול בוצ'יירי, מנכ"לitv studios international and itv studios Americas. מחלקת הפיתוח של 'רשת' תעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם מחלקת הפיתוח של itv STUDIOS על פיתוחם של פורמטים מהז'אנרים השונים, עם דגש על תכניות בידור וריאליטי.
הקמת המיזם המשותף הוא חלק מהאסטרטגיה של 'רשת' לחדור לשווקים הבינ"ל ולהרחיב את פעילות התוכן שלה מעבר למסך ערוץ 2 . הסכם זה, שנחתם לראשונה בין גוף טלוויזיוני גדול לבין זכיין טלוויזיה ישראלי, הוא הסנונית הראשונה לפעילויות רבות מתוכננות על ידי 'רשת' בזירה הבינ"ל.
itv נמצאת בבעלות ITV PLC, חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה של לונדון. החברה, ששוויה נאמד בכ-2.8 מיליארד פאונד, פועלת באמצעות 3 זרועות עיקריות: itv Studios שבבעלותן חברות הפקה באנגליה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, אוסטרליה ושבדיה; 4 ערוצי שידור בהם גם ITV1, הערוץ המסחרי המוביל באנגליה שהשיק פורמטים מהמובילים בעולם ובהם 'אקס פקטור', 'פופ איידול', 'מי רוצה להיות מיליונר?' ו'הלס קיטצ'ן' שחלקם מופקים בארה"ב ובמדינות נוספות על ידי חברות ההפקה של itv Studios; וזרוע ההפצה של itv שעוסקת בשיווק והפצה של תכניות טלוויזיה, פורמטים ומוצרים נלווים שמפותחים, מופקים ומשודרים על ידי itv וחברות הבת שלה.
שרון גלבאום-שפאן מסרה: "שיתוף הפעולה הוא ראשון מסוגו בישראל. עם יכולת הפיתוח של 'רשת' ועם המקצוענות הבינ"ל של itv בתחומי ההפקה, ההפצה והשידור, אנו מאמינים במיזם החדש שייצר הצלחה בינלאומית וייצור הזדמנויות חדשות לחדירה לשווקים חדשים".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
