הצלחה לתעשייה המקומית: 'רשת' ותאגיד המדיה הבינ"ל itv יפתחו יחד פורמטים

ל'רשת' תהיה זכות הראשונים לפורמטים בישראל, ואילו ל- itvזכות ראשונית להפקה מחוץ לישראל. היעד - לפתח ולהפיק כ-5 פורמטים בשנה הראשונה
אלכסנדר כץ |

זכיינית ערוץ 2 'רשת' חתמה על הסכם עקרונות עם תאגיד המדיה הבינלאומי itv להקמת גוף שמטרתו השקעה בפיתוח והפקה של פורמטים ישראלים. הפורמטים מיועדים לשימוש על ידי 2 החברות, 'רשת' ו-itv, כמו גם להפצתם לחברות טלוויזיה אחרות בעולם. ל'רשת' הזכות הראשונית בישראל לכלל הפורמטים שיפותחו על ידי הגוף המשותף, ואילו ל- itvזכות ראשונית להפקה מחוץ לישראל.

במסגרת ההסכם, 'רשת' ו-itv התחייבו להשקיע במיזם המשותף, באופן שווה, משאבים כספיים לשם פיתוח והפקת הפורמטים עליהם יחליטו 2 הצדדים. המיזם המשותף ינוהל מישראל בשיתוף צמוד מול הזרועות של itv ובעיקר מול itv STUDIOS בארה"ב. החברות כבר בוחנות מספר פרויקטים שייכנסו לתהליך פיתוח. היעד הוא לפתח ולהפיק כ-5 פורמטים בשנת הפעילות הראשונה.

בנוסף להקמת המיזם המשותף, ההסכם בין "רשת" לבין itv מתייחס גם לזכות הראשונית שמתאפשרת ל"רשת" לכלל הפורמטים הטלוויזיוניים של itv בישראל, כאלה שנמצאים בבעלות ובהפצת itv , ולהיפך, ל-itv זכות ראשונית בכל הפרויקטים של "רשת". כל זאת, בנוסף לזכות הראשונית שיש ל"רשת" בישראל לכלל הפורמטים שמפותחים על ידי הגוף המשותף.

המיזם המשותף ינוהל על ידי שרון גלבאום שפאן, מנהלת הפעילות הבינלאומית של 'רשת'. מצידה של itv יוביל את המיזם פול בוצ'יירי, מנכ"לitv studios international and itv studios Americas. מחלקת הפיתוח של 'רשת' תעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם מחלקת הפיתוח של itv STUDIOS על פיתוחם של פורמטים מהז'אנרים השונים, עם דגש על תכניות בידור וריאליטי.

הקמת המיזם המשותף הוא חלק מהאסטרטגיה של 'רשת' לחדור לשווקים הבינ"ל ולהרחיב את פעילות התוכן שלה מעבר למסך ערוץ 2 . הסכם זה, שנחתם לראשונה בין גוף טלוויזיוני גדול לבין זכיין טלוויזיה ישראלי, הוא הסנונית הראשונה לפעילויות רבות מתוכננות על ידי 'רשת' בזירה הבינ"ל.

itv נמצאת בבעלות ITV PLC, חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה של לונדון. החברה, ששוויה נאמד בכ-2.8 מיליארד פאונד, פועלת באמצעות 3 זרועות עיקריות: itv Studios שבבעלותן חברות הפקה באנגליה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, אוסטרליה ושבדיה; 4 ערוצי שידור בהם גם ITV1, הערוץ המסחרי המוביל באנגליה שהשיק פורמטים מהמובילים בעולם ובהם 'אקס פקטור', 'פופ איידול', 'מי רוצה להיות מיליונר?' ו'הלס קיטצ'ן' שחלקם מופקים בארה"ב ובמדינות נוספות על ידי חברות ההפקה של itv Studios; וזרוע ההפצה של itv שעוסקת בשיווק והפצה של תכניות טלוויזיה, פורמטים ומוצרים נלווים שמפותחים, מופקים ומשודרים על ידי itv וחברות הבת שלה.

שרון גלבאום-שפאן מסרה: "שיתוף הפעולה הוא ראשון מסוגו בישראל. עם יכולת הפיתוח של 'רשת' ועם המקצוענות הבינ"ל של itv בתחומי ההפקה, ההפצה והשידור, אנו מאמינים במיזם החדש שייצר הצלחה בינלאומית וייצור הזדמנויות חדשות לחדירה לשווקים חדשים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.