הצלחה לתעשייה המקומית: 'רשת' ותאגיד המדיה הבינ"ל itv יפתחו יחד פורמטים

ל'רשת' תהיה זכות הראשונים לפורמטים בישראל, ואילו ל- itvזכות ראשונית להפקה מחוץ לישראל. היעד - לפתח ולהפיק כ-5 פורמטים בשנה הראשונה
אלכסנדר כץ |

זכיינית ערוץ 2 'רשת' חתמה על הסכם עקרונות עם תאגיד המדיה הבינלאומי itv להקמת גוף שמטרתו השקעה בפיתוח והפקה של פורמטים ישראלים. הפורמטים מיועדים לשימוש על ידי 2 החברות, 'רשת' ו-itv, כמו גם להפצתם לחברות טלוויזיה אחרות בעולם. ל'רשת' הזכות הראשונית בישראל לכלל הפורמטים שיפותחו על ידי הגוף המשותף, ואילו ל- itvזכות ראשונית להפקה מחוץ לישראל.

במסגרת ההסכם, 'רשת' ו-itv התחייבו להשקיע במיזם המשותף, באופן שווה, משאבים כספיים לשם פיתוח והפקת הפורמטים עליהם יחליטו 2 הצדדים. המיזם המשותף ינוהל מישראל בשיתוף צמוד מול הזרועות של itv ובעיקר מול itv STUDIOS בארה"ב. החברות כבר בוחנות מספר פרויקטים שייכנסו לתהליך פיתוח. היעד הוא לפתח ולהפיק כ-5 פורמטים בשנת הפעילות הראשונה.

בנוסף להקמת המיזם המשותף, ההסכם בין "רשת" לבין itv מתייחס גם לזכות הראשונית שמתאפשרת ל"רשת" לכלל הפורמטים הטלוויזיוניים של itv בישראל, כאלה שנמצאים בבעלות ובהפצת itv , ולהיפך, ל-itv זכות ראשונית בכל הפרויקטים של "רשת". כל זאת, בנוסף לזכות הראשונית שיש ל"רשת" בישראל לכלל הפורמטים שמפותחים על ידי הגוף המשותף.

המיזם המשותף ינוהל על ידי שרון גלבאום שפאן, מנהלת הפעילות הבינלאומית של 'רשת'. מצידה של itv יוביל את המיזם פול בוצ'יירי, מנכ"לitv studios international and itv studios Americas. מחלקת הפיתוח של 'רשת' תעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם מחלקת הפיתוח של itv STUDIOS על פיתוחם של פורמטים מהז'אנרים השונים, עם דגש על תכניות בידור וריאליטי.

הקמת המיזם המשותף הוא חלק מהאסטרטגיה של 'רשת' לחדור לשווקים הבינ"ל ולהרחיב את פעילות התוכן שלה מעבר למסך ערוץ 2 . הסכם זה, שנחתם לראשונה בין גוף טלוויזיוני גדול לבין זכיין טלוויזיה ישראלי, הוא הסנונית הראשונה לפעילויות רבות מתוכננות על ידי 'רשת' בזירה הבינ"ל.

itv נמצאת בבעלות ITV PLC, חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה של לונדון. החברה, ששוויה נאמד בכ-2.8 מיליארד פאונד, פועלת באמצעות 3 זרועות עיקריות: itv Studios שבבעלותן חברות הפקה באנגליה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, אוסטרליה ושבדיה; 4 ערוצי שידור בהם גם ITV1, הערוץ המסחרי המוביל באנגליה שהשיק פורמטים מהמובילים בעולם ובהם 'אקס פקטור', 'פופ איידול', 'מי רוצה להיות מיליונר?' ו'הלס קיטצ'ן' שחלקם מופקים בארה"ב ובמדינות נוספות על ידי חברות ההפקה של itv Studios; וזרוע ההפצה של itv שעוסקת בשיווק והפצה של תכניות טלוויזיה, פורמטים ומוצרים נלווים שמפותחים, מופקים ומשודרים על ידי itv וחברות הבת שלה.

שרון גלבאום-שפאן מסרה: "שיתוף הפעולה הוא ראשון מסוגו בישראל. עם יכולת הפיתוח של 'רשת' ועם המקצוענות הבינ"ל של itv בתחומי ההפקה, ההפצה והשידור, אנו מאמינים במיזם החדש שייצר הצלחה בינלאומית וייצור הזדמנויות חדשות לחדירה לשווקים חדשים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.