18:01 מניית פייסבוק צללה הלילה במחזור גדול >>

21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כך תשקיעו בבורסה עם 0% סיכוי להפסיד כסף; מחקר של בנק אוף אמריקה

זו הכתבה למי שחושב שבבורסה המשקיע הקטן רק מפסיד, והיא חשובה דווקא בתיזמון הנוכחי
 |  63
מספר קסם
Share
באחד מימות השבוע החולף נכנסתי בשעת צהריים למסעדה בת"א. האיש מאחורי הדלפק שזיהה אותי כמי שמסקר את שוק ההון, שאל אותי 'נו, איך השוק?', שאלתי אותו בחזרה אם הוא משקיע. אמר שמאז המכה שחטף ב-2008, הוא גמר עם להשקיע במניות, שהוא תמיד נכנס אחרי שכולם כבר עשו כסף ושבמשבר הגדול שהיה אז הוא הפסיד המון. וכך כשנתקלתי בגרף שפרסמו לקראת הסופ"ש האנליסטים של בנק אוף אמריקה, נזכרתי באותו איש שמעבר לדלפק.


מדובר בגרף עמודות שמציג את הסיכוי להפסיד כסף בשוק המניות לפי טווחי זמן. הרי השאלה הראשונה שישאל אתכם יועץ השקעות בבנק כאשר אתם חושבים לשים קצת כסף בבורסה היא לאיזה תקופת זמן אתם מכוונים. התשובה שלכם למעשה מגדירה את רמת הסיכון שאתם לוקחים (כמובן בהנחה ואנחנו מדברים על השקעה במדדים ולא במניות ספציפיות שהרי השקעה במניה ספציפית עלולה להיגמר באיבוד הכסף כולו בלי קשר לטווח זמן ההשקעה). פה נכנס לתמונה אותו גרף של בנק אוף אמריקה שבוחן את הסיכוי להפסיד כסף בבורסה (במקרה הנבדק, מדד ה-S&P500 בניתוח של 45 השנים האחרונות, כלומר מאז 1971).

שימו לב לתוצאות הניתוח. מי שמשקיע לטווח זמן של יום אחד בלבד, הסבירות שהוא יפסיד היא גבוהה מאוד ועומדת על סביב 45%, כלומר כמעט הימור נטו. מי שמשקיע לטווח זמן של חודש, הסבירות שלו להפסיד יורדת לסביב 37%-38%. מי שמשקיע לטווח של שלושה חודשים הסבירות שלו להפסיד יורדת לכ-30%, מי שמשקיע לטווח של שנה הסבירות שלו להפסיד יורדת ל-20% ומי שמשקיע לטווח של 5 שנים הסבירות שלו להפסיד כבר יורדת ל-10% בלבד. במילים אחרות, הסטטיסטיקה אומרת שמי שמשקיע במדד האמריקני לטווח של 5 שנים, הסיכויים שלו להרוויח כסף עומדים על 90%. וכך הסבירות להפסיד ממשיכה לרדת ככל שטווח ההשקעה מתארך.יבוא אותו מוכר במסעדה ויגיד, "אבל אצלי דווקא כשאני אכנס השוק ייפול 50%". ואולי הוא גם צודק. המדהים הוא שלפי הניתוח של בנק אוף אמריקה, כאשר מגיעים לטווח השקעה של 20 שנה, הסבירות להפסיד יורדת ל-0%. כלומר גם אם נכנסתם בזמן הגרוע ביותר, הסטטיסטיקה אומרת שלא תפסידו כסף בהשקעה על המדד המוביל בוול סטריט אם טווח ההשקעה שלכם הוא 20 שנה.למעשה, לפי מחקר אחר שבדק את תשואת ה-S&P500 משנת 1926 ועד 2015 (ואף הוא הגיע למסקנה שהסבירות להפסיד כסף בהשקעה לטווח של 20 שנה היא 0%), התשואה הגרועה ביותר שניתן היה לעשות על המדד למי שהשקיע והמתין 20 שנה היא 54%. מי שהשקיע וחיכה 30 שנה, עשה לפחות 854%.

וכמובן שהתשואה בטוב ביותר היא פנומנלית. לפי הניתוח של אוף אמריקה, מתוך 80 השנים האחרונות, רק בשני עשורים המדד האמריקני הציג תשואה שלילית, בשאר העשורים התשואות היו גבוהות מאוד, למרות משברים שתמיד היו. כך למשל, בשנות ה-80 שכללו בין היתר את מפולת 'יום שני השחור' המדד עלה 404%. בשנות ה-90 שכללו בין היתר את המפולת בשווקים ברקע לקריסת הקרן LTCM שאיימה על יציבות השווקים המדד עלה 431%.

כנראה שהמשקיע האגדי וורן באפט יודע על מה הוא מדבר כאשר הוא אומר שהדבר הטוב ביותר שיכול המשקיע הפרטי (ולדבריו גם הגופים המוסדיים) לעשות זה לקנות את מדד ה-S&P500 באמצעות תעודה עם עמלה מינימלית ולחכות. הסטטיסטיקה אומרת שאם תחכו מספיק זמן, 100% שתרוויחו כסף, וייתכן מאוד שלא מעט.




מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

63 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 עומר 12/07/2017 11:01 למר יוסי פינק ושאר הקוראים אתם חייבים להיכנס!
מי שאומר שהסיכוי להפסד בעתיד הוא 0 כמובן טועה כי מדובר על נבואה ולא על מדע מדויק. רוצים הוכחה? בבקשה..אם הייתם קוראים את הכתבה הזאת ב1990 ומשקיעים במדד הנייקי בתקווה שכעבור 20 שנה יהיה סיכוי של 0 אחוז להפסד הייתם מפסידים 50 אחוז מהכסף שלכם!!!! שימו לב למדד הנייקי משנת 1990 ועד היום: http://www.macrotrends.net/2593/nikkei-225-index-historical-chart-data אף על פי כן אני חושב שהשקעה במדדים לאורך זמן היא ההשקעה הנבונה ביותר מכיוןן שמעטים מאוד האנשים שיכולים באמת להכות את השוק
35 גלעד 10/07/2017 23:00 ונניח שאני יווני
מה המדד שלהם עשה ? בתודה
34 שמיל 23/03/2017 18:34 עוד דרך בטוחה
דרך בטוחה נוספת עם סבירות של 100% שלא תפסיד ולא תלויה במשך הזמן היא לא לרכוש נירות ערך בכלל.
33 אןדי על שיפודי 20/03/2017 17:59 כתבתי תגובה מה זה טובה
אבל האתר החליט לעשות רענן. אז כולכם מוזמנים לזנק לי.
32 אודי על שיפודי 20/03/2017 17:53 תורת המימון
שקל עכשיו שווה לאדם יותר מאשר שקל אח"כ. ובטח שבעוד 20 שנה. ובטח כאשר בדרך הוא רואה אותו שווה לחצי שקל וזה משפיע על המצב הנפשי שלו. זה טוב או לפסיכופתים או לאנשים שיש להם המון אבל המון כסף מלחתחילה.
31 קנידל 19/03/2017 23:12 הכל נכון רק שיש התעלמות מעובדה מאוד חשובה והיא שיש
גם חברות שפושטות את הרגל ואז מפסידים שם 100%
30 אדם 19/03/2017 18:40 השוק של היום אין דומה לו בעבר - הפך לקזינו
אין ללמוד דבר וחצי דבר מהעבר מכיוון שבעבר היה תהליך הדרגתי ואילו היום השוק לא מבוסס עובדות כלכליות כי אם קזינו תזזיתי לשמו . עדיף כבר להמר במונטה קרלו -לפחות ברור שזה קזינו
29 מירי 19/03/2017 17:34 עד גיל 100 וורן בפט יהיה מולטי מולטי מיליונר (ל"ת)
28 רן 19/03/2017 16:36 זה מתאים אולי לאמריקה, לא לישראל שכל יום קורה משהו (ל"ת)
27 הצלף 19/03/2017 12:47 "עיתוי מושלם" לכתבה - בזמן שבורסות אמורות להיכנס לתיקון
אלה מסוג הכתבות שעובדות עלינו כמשקיעים פרטיים בזמן הכי לא נכון לעשות צעדים , הרי חשיבות העיתוי כניסה להשקעה הינה הקריטית ביותר ולכן ז ה י ר ו ת - ממליץ לחכות לתיקון מחירים בוול סטריט
דודו 19/03/2017 13:22 גם אם קנית בשיא של 2007, עד היום עשית 90% תשואה
הוכח שמי שמנסה לתזמן את השוק כמעט תמיד מפסיד למי שקונה ומחזיק.
הצלף 19/03/2017 13:46 אתה מתכוון ל90% במקום 230%
מה שנקרא - נחמה של כסף טיפש ...
דודו 19/03/2017 14:31 תקרא על ההימור של וורן באפט ותבין מי הטיפש ומי החכם
בתחילת 2008 וורן באפט עשה הימור מול מנהל של קרן גידור. מי יעשה תשואה יותר טובה לאורך 10 שנים, הSP500 או אוסף של מנהלי קרנות גידור. עוד מעט עברו 10 שנים, הSP עלה כמעט 90%, וה"מנהלים המקצועיים" עשו תשואה של 22%. בהצלחה לתזמן את השוק.
דודו 19/03/2017 14:22 אם אתה חוסך כל חודש כסף ושם בבורסה אין למה לחכות
מקסימום חלק מהכסף קנית בשיא וחלק בשפל. בממוצע אתה סבבה. קשה לתזמן את השוק ברמות שאתה מדבר עליהם. מעטים המשקיעים שמצליחים לעשות את זה.
26 רוני 19/03/2017 10:47 פייטון ותעשיית הרכב החשמלי !
פייטון ותעשיית הרכב החשמלי ! למי שמחפש עוד חברה הקשורה ישירות לתעשיית הרכב החשמלי כדאי שיציץ בדוחות של "פייטון" בקצרה. הטענה מהירה של סוללות לרכב חשמלי דורשת שנאים מיוחדים . פייטון כבר שם !! כולל חתימת חוזים עם יצרני רכב .חלק משמעותי שהולך וגדל מהמכירות .כבר מופנה לתעשיית הרכב וכנראה שהחלק הזה עומד לגדול בצורה משמעותית ! לחברה מעל 20 מליון דולר בקופה מה שנותן הגנה מסויימת למשקיעים . למתענינים ! מציע לקרוא היטב את הדוחות לפני שמקבלים החלטה !!! אני מחזיק במניה וייתכן שהאוביקיביות שלי מוטלת בספק . בהצלחה
25 יהודה 19/03/2017 10:07 לפחות אם היו מספרים על סיכויי הפסד וכמה אחוזים לעומת
סיכויי רווח וכמה אחוזים ולמספרים שונים של שנים היה ניתן להשתמש במידע לרווחת התיק אחרת זה סתם בלון.
24 דני 19/03/2017 03:45 אחרי כל מפולת מגיעה התאוששות
הסיכויי להרוויח רווחים טובים הוא לחפש חברות טובות שצריכות את הכסף של המשקיעים כדי להתאושש...אחרי הנפילה....אני מוכן להמתין עכשיו עוד 5 משנים כדי להכנס אחרי המפולת.
23 לופא העגלון 19/03/2017 00:11 אבל מה עם "דמי ניהול" שהבנק גובה כל רבעון כמו שעון?
כמה זה מקזז מהרווח שלנו, וכמה זה מעשיר את הבנק?
עידן 19/03/2017 19:26 תעבוד דרך בתי השקעות מקסימום 20 שח לחודש
זה יותר הרבה פחות ממה שהבנקים הגנבים לוקחים על כל סוגי העמלות
22 יוד 18/03/2017 21:58 תגיד את זה למי שהשקיע בניקיי בשנות ה 80
המדד הגיע בשיאו ל 40 אלף. היום נמוך מ 20 אלף - אחרי 28 שנה!. הסיכוי שיגיע ל 40 אלף - אפסי.
דוד מירושלים 19/03/2017 12:15 אתה ממש צודק
לכן התוספת שלי היא לפזר את הכסף על פני 10-20 מדדים עיקריים בעולם. אכן המדד היפני ירד כ50% אולם כל שאר המדדים עלו וזה כמובן מקזז
אבי 19/03/2017 09:52 ומה עם מי שהשקיע בנאסדק בשנת 2000 וחיכה 17 שנים
שהכסף יחזור לקרן?
משקיע 18/03/2017 23:57 מי דיבר על ניקיי דיברו על s (ל"ת)
שאול 18/03/2017 22:05 אף אחד לא שם את הכסף במדד אחד
ומי שעושה את זה הוא אדיוט. צריך לפזר את ההשקעות ואת זה כל אחד יודע. אל תשכח שמי שהוסיף כסף לתוך הניקי בסופו של דבר יצא מורווח למרות הירידות , אתה מוזמן לבדוק את זה.
21 א 18/03/2017 19:18 והרי לכם כמה דוגמאות
BAC בנק אוף אמריקה 1997 29.31 היום 24.86 JCP גיי סי פני 1997 49 היום 6.00 AAPL אפל 1997 0.58 היום 140
20 אבי 18/03/2017 18:49 תקנו אותי אם אני טועה אבל...
חושב שקודם צריך להפריד בין שני פילוספיות בשוק ההון. סוחר ומשקיע. לדעתי סוחר הוא אדם המבצע השקעות בד"כ לטווח קצר(קונה-מוכר-קונה). משקיע בד"כ לטווח ארוך. רעיון של השקעה לטווח ארוך הוא רעיון מיושן בעיניי ומשקף ראיה של משקיעים סליחה על הביטוי "מבוגרים" דור האינסטנט רוצה כאן ועכשיו ולא מעוניין לחכות 30 שנה כדי לראות רווחים. לא מפתיע אותי לשמוע כל יומיים על פיתוח תוכנת אלגוריתמים מתוחכמת שמזהה הזדמנויות קניה ומכירה ובשנים ספורות מצליחה ליצר תשואה של 30%. תוכנות אלו הם תוצר של דור האינסטנט . גם וורן באפרט לא התפרסם בזכות השקעות סולדיות על מדדים ל30-40 שנה. לכן אני לא מקבל את התפיסה הזאת למרות שהוא חוזר וממליץ עליה.
דודו 19/03/2017 13:25 הפוך- וורן באפט ממליץ לכולם לקנות SP500 ולהחזיק בו לנצח (ל"ת)
גיא 18/03/2017 23:19 טענה מעניינת (ל"ת)
19 משקיע וותיק 18/03/2017 18:06 תסתכלו בגרף היסטורי של הדאו ותבינו הכל לבד
למרות כל נפילות העבר היכן המדד נמצא כיום ? לאחר כל גל עליות יש גל ירידות וחוזר חלילה , התוצאה היא שבגלל שלשוק המניות יש תוחלת חיובית הוא תמיד יעלה לשיאים חדשים , כך היה וכך יהיה תמיד. תשאלו את וורן באפט.
18 אלון 18/03/2017 17:12 רק קניה בהוראת קבע במנות קבועות כל חודש,גם בירידות
לאורך זמן,כל תקנה את הממוצע ולא תפסיד.
17 אדם 18/03/2017 17:07 תקראו מה כתוב...
לא מדובר על מניות בודדות...אלה על קרנות וסלים..שעוקבים אחרי המדד האמריקאי.....נשמע בהחלט מעניין....
16 אלי 18/03/2017 15:55 להשקיע ולפזר סיכונים
יש היום הרבה מדדים שאפשר לקנות ולפזר את הסיכון. בסופו של דבר מי שמשקיע לאורך שנים ולא מוכר בירידות אלא דווקא קונה עושה הכי הרבה כסף.
15 כל מניה שעולה 18/03/2017 15:41 כבר דואגים להוריד אותה 20% מינימום
מישהו משחק פה במניות כרצונו. וחוץ מזה אנחנו משקיעים מסכנים את כספינו והאוצר גוזר 25% מס. לא רוצים לשלם כל כך הרבה כסף על כלום.
בבקשה 18/03/2017 16:38 אז שלם על לא כלום יותר עדיף. (ל"ת)
14 כיל כמשל 18/03/2017 15:36 מי שהשקיע בכיל ל 10 שנים הפסיד 60%.
מי שהשקיע בטבע ל 10 שנים הפסיד 70% כתבה שמטרתה לשכנע את הצבור לחזור לבורסה . דווקא עכשיו כשהעם מוכר נכסים והאוצר משקשק שהכסף יברח לחו"ל רק מטומטם ישקיע בבורסה שבה הפוליטיקאים הורסים את ההשקעות. כמו בכיל ובגז. ומאידך נותנים לטבע הכושלת הטבות ולא יוצא לצבור שום דבר מזה. עדיף לעשות מהכסף טפטים ולא להשקיע בבורסה הישראלית במיוחד
חחח כיל כמשל 18/03/2017 21:09 הכתבה מדרבת על השקעה במדד לא במניה בודדת (ל"ת)
רפי 18/03/2017 20:58 להשקיע במדד לא במניה ספיציפית..
לא יודע לקרוא כתבה???
באפט 18/03/2017 20:51 מדובר על להשקיע במדד לא במניות ספציפיות (ל"ת)
שים לב לפרטים... 18/03/2017 18:41 שים לב לפרטים...
הכותב מתייחס להשקעה ארוכת טווח במדד ולא במניה ספציפית...שם הסיכון גבוה בהרבה!
אורי 18/03/2017 16:14 תפזר את ההשקעות
לא שמים את כל הביצים בסל אחד. אף אחד לא קנה בכל הכסף שלו כיל או טבע , אתה מציג מצג שווא.
13 תבדקו 18/03/2017 15:04 הבנקים מורידים שוק לתת הלוואות.חברות רק שורדות
זה התמונה בישראל עצוב מאוד.לא ממליץ להתחרות עם הבנקים ועדיף להשקיע בחול.משחק מסוכן גם לבנקים עצמם כי חברות לא יכולות להתחרות בינלאומית.והיום הכל גלובלי.חברות תעופה ממדינות קקימקה,עם מניות מנופחות באות לפה ועושים לאו קוסט .למה הם יכולות ואל על לא יכולה ללכת שם לעשות לאו קוסט?שבויים של הבנקים.יש איזה בנק שאני לא רוצה להגיד את שמו יוצא בחרדה כל אימת שאיזה מניה "שלו" מנסה להתרומם ומוריד המלצה.שוק נמוך טוב להלוואות בנקים,אבל בסוף הם יתמודדו עם חברות בקריסה .גוזרים את הענף.
אורי 18/03/2017 16:13 מי אמר לך להשקיע רק בישראל ?
על תעודת סל VT שמעת ? זו תעודה על המדד העולמי הפיזור הכי טוב שתקבל. ישראל היא פסיק בעולם.
12 איתן תרחישים 18/03/2017 14:43 בסיפור הזה חסרים= מס הכנסה 25% =,,,, ומס עמלות
בנדלן יש נוסף-ערך הקרקע : מחסור או מחסור מכוון מחקר שנעה לפני מס שנים -גילה תופעה מוזר 60 מהמניות שהמליצו עליהן- ירדו -בטווח של חצי שנה , זה מזכיר את הבדיחה הבאה רו"ח בהגיעו לגימלאות הכניס את בנו במקומו לניהול המשרד - ויצא לשנה לטיול סביב העולם- בהגיעו חזרה למשרד- בדק התיקים וגילה שמס תיקים חסרים נישאל הבן היכן התיקים- השיב הבן-גמרתי הטיפול בתיקים- השיב האב לבן -חבל שכך פעלתה וסגרתה את התיקים שאל הבן -וכי למה השיב האב לבנו=מזה 40 שניה אני חי ומרויח מהתיקים מביני יביני
11 אדם 18/03/2017 14:38 האנליזות של פעם לא רלוונטיות יותר - שוק קזינו איננו שוק
פעם לא היו מעלים ומורידים דרסטית שוק שלם בלחיצת כפתור אחת. היו תהליכים כלכליים אמיתיים ולא קזינו מוחלט מנותק מהמציאות . פעם ההון היה בידי ההמון ,היום נמצא בידי בודדים ואין בכלל משחק כלכלי
10 Gigi 18/03/2017 13:33 מניות 30שנה
אני מאז 1978 ביתי בבורסה,הפסדתי את הכל במפלה של שנת 1987.שנת 2008 .הכתבה היא לא מאומתת. ,מניות שנופלות לוקח זמן רב לעלות ,ברגע שמניה נופלת ב20% למכור מיד ולא לחקות לניסים. השקה רק במניות Dividends יכולה לחזות הפסדים
באפט 18/03/2017 20:50 מדובר על להשקיע במדד לא במניות ספציפיות (ל"ת)
שמעון 18/03/2017 16:11 כנראה שאתה לא יודע להשקיע או שעשית שטויות
תן לאנשים חכמים ממך לנהל את הכסף עבורך אם אתה לא יודע להשקיע.
9 משקיע וותיק 18/03/2017 13:03 השקעה לטווח ארוך זה הסוס המנצח
מי שמשקיע לטווח ארוך בסופו של דבר ירוויח כסף. זה עובד וזה בדוק מנסיון.
8 יוסף 18/03/2017 12:41 ומה עם האינפלציה באותה תקופה? (ל"ת)
רון 18/03/2017 16:10 מניות עולות גם כשיש אינפלציה
מעלים מחירים שכחת ?
7 יוסי 18/03/2017 12:13 בשבוע הבא - כך תפסידו בלי להשקיע בבורסה (ל"ת)
6 י 18/03/2017 10:34 איזה כתבה חכמה
להשקיע ל20 כדי לא להפסיד, ואולי להרוויח, מאוד חכם, כתבה שנועדה להכניס אנשים שלא מבינים לשוק ההון
מני 18/03/2017 16:09 תשקיע למשך שנים ותרוויח (ל"ת)
5 שלמה 18/03/2017 09:05 לכתב- יש פרט קטן שפספסת
בשנים האחרונות אין כמעט אינפלציה והכסף שומר על ערכו הריאלי. לפני כן היו שנים שהייתה אינפלציה גבוהה מאוד. העובדה שבשיא השפל של הסתכלות על פני 20 שנה הרווח היה 54% ממש לא אומרת שכח הקניה של 100 בנקודת המוצא זהה ל- 154 לאחר 20 שנה וייתכן שאף הוא נמוך משמעותית. כמו כן, בעבר היו בשוק גם ריביות על פקדונות, מה שאין היום ולכן מן הראוי לבחון זאת על רווח ריאלי ואם להיות עוד יוצר מדוייקים גם על רווח ביחס לריביות על פקדונות שהיו בעבר והיוו חלופת השקעה. כל האמור לא סותר את העובדה שאכן אפיק ההשקעה הרווחי והמנצח במונחי טווח ארוך מאוד וחבעלי סבלנות. הוא שוק ההון. (יותר מהמדל״ן, מט״ח, סחורות וכו׳). בהצלחה לכולם.
4 קוקוש 18/03/2017 08:55 אז אתם חוזים שאם נשים 100 אלף ונחכה שלושים שנה
אז יהיו לי 8.34 מליון? זה מה שאתם אומרים? פחחח...
רד 18/03/2017 15:10 זה יוצא 934 אלף שח ולא 8 משח.... (ל"ת)
ג'קי 18/03/2017 15:08 יותר בכיוון של מיליון. (ל"ת)
רואה חשבון 18/03/2017 14:36 תחזור לכיתה ה לחשב אחוזים קוקוש
יוצא 834 אלף
3 לא הפסדתי 18/03/2017 08:39 ממש מרגיע, להשקיע 20 שנה ולצאת עם אותו סכום (ל"ת)
2 אבג 18/03/2017 08:35 עצות אחיתופל
הכל נכון אבל השוק בשיא הבועה ויש מחזוריות שכל 7 או שמונה שנים יש נפילה אז עדיף לחכות למפולת ואז להשקיע את הכסף בקיצור עדיף לחכות קצת
אלי 18/03/2017 16:08 אם אתה כזה אלוף בלתזמן את שוק המניות
היית היום יותר עשיר מוורן באפט , אבל אתה לא ! אז גם אל תנסה כי חכמים ממך ניסו ולא הצליחו.
1 משקיע 18/03/2017 06:54 ניתוח קצת משונה
את לשון העתיד בכתבה צריך להחליף ללשון עבר. אם במקום שוק המניות בארה"ב נרשום דירה בתל אביב נקבל תוצאה דומה. הבעיה היא שאין כאן מדידת הסתברות לעתיד אלא תיאור מה קרה בעבר והנחה שזה ימשיך. אם מישהו לא מת ב 45 השנים האחרונות זה אומר שלא ימות עוד 45 שנה?
יוסף 18/03/2017 10:28 אתה צודק אין 0 הסתברות להפסיד .......
במרכות כאלה בעלות משתנים הפועלות הצורה אי ליניארית אין כזה דבר 0 סיכוי להפסיד מכוון שלא מה שהיה הוא שהיה הוא נסחף קצת עם ה 0 בכל זאת לטווח של 10 שנים סיכוי קטן להפסיד אבל עדין קיים .
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש