כך תשקיעו בבורסה עם 0% סיכוי להפסיד כסף; מחקר של בנק אוף אמריקה

זו הכתבה למי שחושב שבבורסה המשקיע הקטן רק מפסיד, והיא חשובה דווקא בתיזמון הנוכחי
 |  (63)
באחד מימות השבוע החולף נכנסתי בשעת צהריים למסעדה בת"א. האיש מאחורי הדלפק שזיהה אותי כמי שמסקר את שוק ההון, שאל אותי 'נו, איך השוק?', שאלתי אותו בחזרה אם הוא משקיע. אמר שמאז המכה שחטף ב-2008, הוא גמר עם להשקיע במניות, שהוא תמיד נכנס אחרי שכולם כבר עשו כסף ושבמשבר הגדול שהיה אז הוא הפסיד המון. וכך כשנתקלתי בגרף שפרסמו לקראת הסופ"ש האנליסטים של בנק אוף אמריקה, נזכרתי באותו איש שמעבר לדלפק.
מדובר בגרף עמודות שמציג את הסיכוי להפסיד כסף בשוק המניות לפי טווחי זמן. הרי השאלה הראשונה שישאל אתכם יועץ השקעות בבנק כאשר אתם חושבים לשים קצת כסף בבורסה היא לאיזה תקופת זמן אתם מכוונים. התשובה שלכם למעשה מגדירה את רמת הסיכון שאתם לוקחים (כמובן בהנחה ואנחנו מדברים על השקעה במדדים ולא במניות ספציפיות שהרי השקעה במניה ספציפית עלולה להיגמר באיבוד הכסף כולו בלי קשר לטווח זמן ההשקעה). פה נכנס לתמונה אותו גרף של בנק אוף אמריקה שבוחן את הסיכוי להפסיד כסף בבורסה (במקרה הנבדק, מדד ה-S&P500 בניתוח של 45 השנים האחרונות, כלומר מאז 1971).
שימו לב לתוצאות הניתוח. מי שמשקיע לטווח זמן של יום אחד בלבד, הסבירות שהוא יפסיד היא גבוהה מאוד ועומדת על סביב 45%, כלומר כמעט הימור נטו. מי שמשקיע לטווח זמן של חודש, הסבירות שלו להפסיד יורדת לסביב 37%-38%. מי שמשקיע לטווח של שלושה חודשים הסבירות שלו להפסיד יורדת לכ-30%, מי שמשקיע לטווח של שנה הסבירות שלו להפסיד יורדת ל-20% ומי שמשקיע לטווח של 5 שנים הסבירות שלו להפסיד כבר יורדת ל-10% בלבד. במילים אחרות, הסטטיסטיקה אומרת שמי שמשקיע במדד האמריקני לטווח של 5 שנים, הסיכויים שלו להרוויח כסף עומדים על 90%. וכך הסבירות להפסיד ממשיכה לרדת ככל שטווח ההשקעה מתארך.
יבוא אותו מוכר במסעדה ויגיד, "אבל אצלי דווקא כשאני אכנס השוק ייפול 50%". ואולי הוא גם צודק. המדהים הוא שלפי הניתוח של בנק אוף אמריקה, כאשר מגיעים לטווח השקעה של 20 שנה, הסבירות להפסיד יורדת ל-0%. כלומר גם אם נכנסתם בזמן הגרוע ביותר, הסטטיסטיקה אומרת שלא תפסידו כסף בהשקעה על המדד המוביל בוול סטריט אם טווח ההשקעה שלכם הוא 20 שנה.
למעשה, לפי מחקר אחר שבדק את תשואת ה-S&P500 משנת 1926 ועד 2015 (ואף הוא הגיע למסקנה שהסבירות להפסיד כסף בהשקעה לטווח של 20 שנה היא 0%), התשואה הגרועה ביותר שניתן היה לעשות על המדד למי שהשקיע והמתין 20 שנה היא 54%. מי שהשקיע וחיכה 30 שנה, עשה לפחות 854%.
וכמובן שהתשואה בטוב ביותר היא פנומנלית. לפי הניתוח של אוף אמריקה, מתוך 80 השנים האחרונות, רק בשני עשורים המדד האמריקני הציג תשואה שלילית, בשאר העשורים התשואות היו גבוהות מאוד, למרות משברים שתמיד היו. כך למשל, בשנות ה-80 שכללו בין היתר את מפולת 'יום שני השחור' המדד עלה 404%. בשנות ה-90 שכללו בין היתר את המפולת בשווקים ברקע לקריסת הקרן LTCM שאיימה על יציבות השווקים המדד עלה 431%.
כנראה שהמשקיע האגדי וורן באפט יודע על מה הוא מדבר כאשר הוא אומר שהדבר הטוב ביותר שיכול המשקיע הפרטי (ולדבריו גם הגופים המוסדיים) לעשות זה לקנות את מדד ה-S&P500 באמצעות תעודה עם עמלה מינימלית ולחכות. הסטטיסטיקה אומרת שאם תחכו מספיק זמן, 100% שתרוויחו כסף, וייתכן מאוד שלא מעט.

תגובות לכתבה(63):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 36.
    למר יוסי פינק ושאר הקוראים אתם חייבים להיכנס!
    עומר 12/07/2017 11:01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מי שאומר שהסיכוי להפסד בעתיד הוא 0 כמובן טועה כי מדובר על נבואה ולא על מדע מדויק. רוצים הוכחה? בבקשה..אם הייתם קוראים את הכתבה הזאת ב1990 ומשקיעים במדד הנייקי בתקווה שכעבור 20 שנה יהיה סיכוי של 0 אחוז להפסד הייתם מפסידים 50 אחוז מהכסף שלכם!!!! שימו לב למדד הנייקי משנת 1990 ועד היום: http://www.macrotrends.net/2593/nikkei-225-index-historical-chart-data אף על פי כן אני חושב שהשקעה במדדים לאורך זמן היא ההשקעה הנבונה ביותר מכיוןן שמעטים מאוד האנשים שיכולים באמת להכות את השוק
    סגור
  • 35.
    ונניח שאני יווני
    גלעד 10/07/2017 23:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה המדד שלהם עשה ? בתודה
    סגור
  • 34.
    עוד דרך בטוחה
    שמיל 23/03/2017 18:34
    הגב לתגובה זו
    9 0
    דרך בטוחה נוספת עם סבירות של 100% שלא תפסיד ולא תלויה במשך הזמן היא לא לרכוש נירות ערך בכלל.
    סגור
  • 33.
    כתבתי תגובה מה זה טובה
    אןדי על שיפודי 20/03/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל האתר החליט לעשות רענן. אז כולכם מוזמנים לזנק לי.
    סגור
  • 32.
    תורת המימון
    אודי על שיפודי 20/03/2017 17:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שקל עכשיו שווה לאדם יותר מאשר שקל אח"כ. ובטח שבעוד 20 שנה. ובטח כאשר בדרך הוא רואה אותו שווה לחצי שקל וזה משפיע על המצב הנפשי שלו. זה טוב או לפסיכופתים או לאנשים שיש להם המון אבל המון כסף מלחתחילה.
    סגור
  • 31.
    הכל נכון רק שיש התעלמות מעובדה מאוד חשובה והיא שיש
    קנידל 19/03/2017 23:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם חברות שפושטות את הרגל ואז מפסידים שם 100%
    סגור
  • 30.
    השוק של היום אין דומה לו בעבר - הפך לקזינו
    אדם 19/03/2017 18:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין ללמוד דבר וחצי דבר מהעבר מכיוון שבעבר היה תהליך הדרגתי ואילו היום השוק לא מבוסס עובדות כלכליות כי אם קזינו תזזיתי לשמו . עדיף כבר להמר במונטה קרלו -לפחות ברור שזה קזינו
    סגור
  • 29.
    עד גיל 100 וורן בפט יהיה מולטי מולטי מיליונר (ל"ת)
    מירי 19/03/2017 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 28.
    זה מתאים אולי לאמריקה, לא לישראל שכל יום קורה משהו (ל"ת)
    רן 19/03/2017 16:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 27.
    "עיתוי מושלם" לכתבה - בזמן שבורסות אמורות להיכנס לתיקון
    הצלף 19/03/2017 12:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אלה מסוג הכתבות שעובדות עלינו כמשקיעים פרטיים בזמן הכי לא נכון לעשות צעדים , הרי חשיבות העיתוי כניסה להשקעה הינה הקריטית ביותר ולכן ז ה י ר ו ת - ממליץ לחכות לתיקון מחירים בוול סטריט
    סגור
  • טען עוד
  • גם אם קנית בשיא של 2007, עד היום עשית 90% תשואה
    דודו 19/03/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הוכח שמי שמנסה לתזמן את השוק כמעט תמיד מפסיד למי שקונה ומחזיק.
    סגור
  • אתה מתכוון ל90% במקום 230%
    הצלף 19/03/2017 13:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה שנקרא - נחמה של כסף טיפש ...
    סגור
  • תקרא על ההימור של וורן באפט ותבין מי הטיפש ומי החכם
    דודו 19/03/2017 14:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בתחילת 2008 וורן באפט עשה הימור מול מנהל של קרן גידור. מי יעשה תשואה יותר טובה לאורך 10 שנים, הSP500 או אוסף של מנהלי קרנות גידור. עוד מעט עברו 10 שנים, הSP עלה כמעט 90%, וה"מנהלים המקצועיים" עשו תשואה של 22%. בהצלחה לתזמן את השוק.
    סגור
  • אם אתה חוסך כל חודש כסף ושם בבורסה אין למה לחכות
    דודו 19/03/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מקסימום חלק מהכסף קנית בשיא וחלק בשפל. בממוצע אתה סבבה. קשה לתזמן את השוק ברמות שאתה מדבר עליהם. מעטים המשקיעים שמצליחים לעשות את זה.
    סגור
  • 26.
    פייטון ותעשיית הרכב החשמלי !
    רוני 19/03/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
    1 2
    פייטון ותעשיית הרכב החשמלי ! למי שמחפש עוד חברה הקשורה ישירות לתעשיית הרכב החשמלי כדאי שיציץ בדוחות של "פייטון" בקצרה. הטענה מהירה של סוללות לרכב חשמלי דורשת שנאים מיוחדים . פייטון כבר שם !! כולל חתימת חוזים עם יצרני רכב .חלק משמעותי שהולך וגדל מהמכירות .כבר מופנה לתעשיית הרכב וכנראה שהחלק הזה עומד לגדול בצורה משמעותית ! לחברה מעל 20 מליון דולר בקופה מה שנותן הגנה מסויימת למשקיעים . למתענינים ! מציע לקרוא היטב את הדוחות לפני שמקבלים החלטה !!! אני מחזיק במניה וייתכן שהאוביקיביות שלי מוטלת בספק . בהצלחה
    סגור
  • 25.
    לפחות אם היו מספרים על סיכויי הפסד וכמה אחוזים לעומת
    יהודה 19/03/2017 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיכויי רווח וכמה אחוזים ולמספרים שונים של שנים היה ניתן להשתמש במידע לרווחת התיק אחרת זה סתם בלון.
    סגור
  • 24.
    אחרי כל מפולת מגיעה התאוששות
    דני 19/03/2017 03:45
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הסיכויי להרוויח רווחים טובים הוא לחפש חברות טובות שצריכות את הכסף של המשקיעים כדי להתאושש...אחרי הנפילה....אני מוכן להמתין עכשיו עוד 5 משנים כדי להכנס אחרי המפולת.
    סגור
  • 23.
    אבל מה עם "דמי ניהול" שהבנק גובה כל רבעון כמו שעון?
    לופא העגלון 19/03/2017 00:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כמה זה מקזז מהרווח שלנו, וכמה זה מעשיר את הבנק?
    סגור
  • תעבוד דרך בתי השקעות מקסימום 20 שח לחודש
    עידן 19/03/2017 19:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה יותר הרבה פחות ממה שהבנקים הגנבים לוקחים על כל סוגי העמלות
    סגור
  • 22.
    תגיד את זה למי שהשקיע בניקיי בשנות ה 80
    יוד 18/03/2017 21:58
    הגב לתגובה זו
    12 1
    המדד הגיע בשיאו ל 40 אלף. היום נמוך מ 20 אלף - אחרי 28 שנה!. הסיכוי שיגיע ל 40 אלף - אפסי.
    סגור
  • אתה ממש צודק
    דוד מירושלים 19/03/2017 12:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לכן התוספת שלי היא לפזר את הכסף על פני 10-20 מדדים עיקריים בעולם. אכן המדד היפני ירד כ50% אולם כל שאר המדדים עלו וזה כמובן מקזז
    סגור
  • ומה עם מי שהשקיע בנאסדק בשנת 2000 וחיכה 17 שנים
    אבי 19/03/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שהכסף יחזור לקרן?
    סגור
  • מי דיבר על ניקיי דיברו על s (ל"ת)
    משקיע 18/03/2017 23:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אף אחד לא שם את הכסף במדד אחד
    שאול 18/03/2017 22:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ומי שעושה את זה הוא אדיוט. צריך לפזר את ההשקעות ואת זה כל אחד יודע. אל תשכח שמי שהוסיף כסף לתוך הניקי בסופו של דבר יצא מורווח למרות הירידות , אתה מוזמן לבדוק את זה.
    סגור
  • 21.
    והרי לכם כמה דוגמאות
    א 18/03/2017 19:18
    הגב לתגובה זו
    3 4
    BAC בנק אוף אמריקה 1997 29.31 היום 24.86 JCP גיי סי פני 1997 49 היום 6.00 AAPL אפל 1997 0.58 היום 140
    סגור
  • 20.
    תקנו אותי אם אני טועה אבל...
    אבי 18/03/2017 18:49
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חושב שקודם צריך להפריד בין שני פילוספיות בשוק ההון. סוחר ומשקיע. לדעתי סוחר הוא אדם המבצע השקעות בד"כ לטווח קצר(קונה-מוכר-קונה). משקיע בד"כ לטווח ארוך. רעיון של השקעה לטווח ארוך הוא רעיון מיושן בעיניי ומשקף ראיה של משקיעים סליחה על הביטוי "מבוגרים" דור האינסטנט רוצה כאן ועכשיו ולא מעוניין לחכות 30 שנה כדי לראות רווחים. לא מפתיע אותי לשמוע כל יומיים על פיתוח תוכנת אלגוריתמים מתוחכמת שמזהה הזדמנויות קניה ומכירה ובשנים ספורות מצליחה ליצר תשואה של 30%. תוכנות אלו הם תוצר של דור האינסטנט . גם וורן באפרט לא התפרסם בזכות השקעות סולדיות על מדדים ל30-40 שנה. לכן אני לא מקבל את התפיסה הזאת למרות שהוא חוזר וממליץ עליה.
    סגור
  • הפוך- וורן באפט ממליץ לכולם לקנות SP500 ולהחזיק בו לנצח (ל"ת)
    דודו 19/03/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טענה מעניינת (ל"ת)
    גיא 18/03/2017 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 19.
    תסתכלו בגרף היסטורי של הדאו ותבינו הכל לבד
    משקיע וותיק 18/03/2017 18:06
    הגב לתגובה זו
    8 1
    למרות כל נפילות העבר היכן המדד נמצא כיום ? לאחר כל גל עליות יש גל ירידות וחוזר חלילה , התוצאה היא שבגלל שלשוק המניות יש תוחלת חיובית הוא תמיד יעלה לשיאים חדשים , כך היה וכך יהיה תמיד. תשאלו את וורן באפט.
    סגור
  • 18.
    רק קניה בהוראת קבע במנות קבועות כל חודש,גם בירידות
    אלון 18/03/2017 17:12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לאורך זמן,כל תקנה את הממוצע ולא תפסיד.
    סגור
  • 17.
    תקראו מה כתוב...
    אדם 18/03/2017 17:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא מדובר על מניות בודדות...אלה על קרנות וסלים..שעוקבים אחרי המדד האמריקאי.....נשמע בהחלט מעניין....
    סגור
  • 16.
    להשקיע ולפזר סיכונים
    אלי 18/03/2017 15:55
    הגב לתגובה זו
    7 0
    יש היום הרבה מדדים שאפשר לקנות ולפזר את הסיכון. בסופו של דבר מי שמשקיע לאורך שנים ולא מוכר בירידות אלא דווקא קונה עושה הכי הרבה כסף.
    סגור
  • 15.
    כבר דואגים להוריד אותה 20% מינימום
    כל מניה שעולה 18/03/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מישהו משחק פה במניות כרצונו. וחוץ מזה אנחנו משקיעים מסכנים את כספינו והאוצר גוזר 25% מס. לא רוצים לשלם כל כך הרבה כסף על כלום.
    סגור
  • אז שלם על לא כלום יותר עדיף. (ל"ת)
    בבקשה 18/03/2017 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מי שהשקיע בכיל ל 10 שנים הפסיד 60%.
    כיל כמשל 18/03/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    9 4
    מי שהשקיע בטבע ל 10 שנים הפסיד 70% כתבה שמטרתה לשכנע את הצבור לחזור לבורסה . דווקא עכשיו כשהעם מוכר נכסים והאוצר משקשק שהכסף יברח לחו"ל רק מטומטם ישקיע בבורסה שבה הפוליטיקאים הורסים את ההשקעות. כמו בכיל ובגז. ומאידך נותנים לטבע הכושלת הטבות ולא יוצא לצבור שום דבר מזה. עדיף לעשות מהכסף טפטים ולא להשקיע בבורסה הישראלית במיוחד
    סגור
  • הכתבה מדרבת על השקעה במדד לא במניה בודדת (ל"ת)
    חחח כיל כמשל 18/03/2017 21:09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • להשקיע במדד לא במניה ספיציפית..
    רפי 18/03/2017 20:58
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא יודע לקרוא כתבה???
    סגור
  • מדובר על להשקיע במדד לא במניות ספציפיות (ל"ת)
    באפט 18/03/2017 20:51
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • שים לב לפרטים...
    שים לב לפרטים... 18/03/2017 18:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכותב מתייחס להשקעה ארוכת טווח במדד ולא במניה ספציפית...שם הסיכון גבוה בהרבה!
    סגור
  • תפזר את ההשקעות
    אורי 18/03/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא שמים את כל הביצים בסל אחד. אף אחד לא קנה בכל הכסף שלו כיל או טבע , אתה מציג מצג שווא.
    סגור
  • 13.
    הבנקים מורידים שוק לתת הלוואות.חברות רק שורדות
    תבדקו 18/03/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה התמונה בישראל עצוב מאוד.לא ממליץ להתחרות עם הבנקים ועדיף להשקיע בחול.משחק מסוכן גם לבנקים עצמם כי חברות לא יכולות להתחרות בינלאומית.והיום הכל גלובלי.חברות תעופה ממדינות קקימקה,עם מניות מנופחות באות לפה ועושים לאו קוסט .למה הם יכולות ואל על לא יכולה ללכת שם לעשות לאו קוסט?שבויים של הבנקים.יש איזה בנק שאני לא רוצה להגיד את שמו יוצא בחרדה כל אימת שאיזה מניה "שלו" מנסה להתרומם ומוריד המלצה.שוק נמוך טוב להלוואות בנקים,אבל בסוף הם יתמודדו עם חברות בקריסה .גוזרים את הענף.
    סגור
  • מי אמר לך להשקיע רק בישראל ?
    אורי 18/03/2017 16:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על תעודת סל VT שמעת ? זו תעודה על המדד העולמי הפיזור הכי טוב שתקבל. ישראל היא פסיק בעולם.
    סגור
  • 12.
    בסיפור הזה חסרים= מס הכנסה 25% =,,,, ומס עמלות
    איתן תרחישים 18/03/2017 14:43
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בנדלן יש נוסף-ערך הקרקע : מחסור או מחסור מכוון מחקר שנעה לפני מס שנים -גילה תופעה מוזר 60 מהמניות שהמליצו עליהן- ירדו -בטווח של חצי שנה , זה מזכיר את הבדיחה הבאה רו"ח בהגיעו לגימלאות הכניס את בנו במקומו לניהול המשרד - ויצא לשנה לטיול סביב העולם- בהגיעו חזרה למשרד- בדק התיקים וגילה שמס תיקים חסרים נישאל הבן היכן התיקים- השיב הבן-גמרתי הטיפול בתיקים- השיב האב לבן -חבל שכך פעלתה וסגרתה את התיקים שאל הבן -וכי למה השיב האב לבנו=מזה 40 שניה אני חי ומרויח מהתיקים מביני יביני
    סגור
  • 11.
    האנליזות של פעם לא רלוונטיות יותר - שוק קזינו איננו שוק
    אדם 18/03/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    8 3
    פעם לא היו מעלים ומורידים דרסטית שוק שלם בלחיצת כפתור אחת. היו תהליכים כלכליים אמיתיים ולא קזינו מוחלט מנותק מהמציאות . פעם ההון היה בידי ההמון ,היום נמצא בידי בודדים ואין בכלל משחק כלכלי
    סגור
  • 10.
    מניות 30שנה
    Gigi 18/03/2017 13:33
    הגב לתגובה זו
    4 6
    אני מאז 1978 ביתי בבורסה,הפסדתי את הכל במפלה של שנת 1987.שנת 2008 .הכתבה היא לא מאומתת. ,מניות שנופלות לוקח זמן רב לעלות ,ברגע שמניה נופלת ב20% למכור מיד ולא לחקות לניסים. השקה רק במניות Dividends יכולה לחזות הפסדים
    סגור
  • מדובר על להשקיע במדד לא במניות ספציפיות (ל"ת)
    באפט 18/03/2017 20:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • כנראה שאתה לא יודע להשקיע או שעשית שטויות
    שמעון 18/03/2017 16:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תן לאנשים חכמים ממך לנהל את הכסף עבורך אם אתה לא יודע להשקיע.
    סגור
  • 9.
    השקעה לטווח ארוך זה הסוס המנצח
    משקיע וותיק 18/03/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מי שמשקיע לטווח ארוך בסופו של דבר ירוויח כסף. זה עובד וזה בדוק מנסיון.
    סגור
  • 8.
    ומה עם האינפלציה באותה תקופה? (ל"ת)
    יוסף 18/03/2017 12:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • מניות עולות גם כשיש אינפלציה
    רון 18/03/2017 16:10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מעלים מחירים שכחת ?
    סגור
  • 7.
    בשבוע הבא - כך תפסידו בלי להשקיע בבורסה (ל"ת)
    יוסי 18/03/2017 12:13
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 6.
    איזה כתבה חכמה
    י 18/03/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
    7 5
    להשקיע ל20 כדי לא להפסיד, ואולי להרוויח, מאוד חכם, כתבה שנועדה להכניס אנשים שלא מבינים לשוק ההון
    סגור
  • תשקיע למשך שנים ותרוויח (ל"ת)
    מני 18/03/2017 16:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    לכתב- יש פרט קטן שפספסת
    שלמה 18/03/2017 09:05
    הגב לתגובה זו
    17 3
    בשנים האחרונות אין כמעט אינפלציה והכסף שומר על ערכו הריאלי. לפני כן היו שנים שהייתה אינפלציה גבוהה מאוד. העובדה שבשיא השפל של הסתכלות על פני 20 שנה הרווח היה 54% ממש לא אומרת שכח הקניה של 100 בנקודת המוצא זהה ל- 154 לאחר 20 שנה וייתכן שאף הוא נמוך משמעותית. כמו כן, בעבר היו בשוק גם ריביות על פקדונות, מה שאין היום ולכן מן הראוי לבחון זאת על רווח ריאלי ואם להיות עוד יוצר מדוייקים גם על רווח ביחס לריביות על פקדונות שהיו בעבר והיוו חלופת השקעה. כל האמור לא סותר את העובדה שאכן אפיק ההשקעה הרווחי והמנצח במונחי טווח ארוך מאוד וחבעלי סבלנות. הוא שוק ההון. (יותר מהמדל״ן, מט״ח, סחורות וכו׳). בהצלחה לכולם.
    סגור
  • 4.
    אז אתם חוזים שאם נשים 100 אלף ונחכה שלושים שנה
    קוקוש 18/03/2017 08:55
    הגב לתגובה זו
    3 13
    אז יהיו לי 8.34 מליון? זה מה שאתם אומרים? פחחח...
    סגור
  • זה יוצא 934 אלף שח ולא 8 משח.... (ל"ת)
    רד 18/03/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • יותר בכיוון של מיליון. (ל"ת)
    ג'קי 18/03/2017 15:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • תחזור לכיתה ה לחשב אחוזים קוקוש
    רואה חשבון 18/03/2017 14:36
    הגב לתגובה זו
    10 1
    יוצא 834 אלף
    סגור
  • 3.
    ממש מרגיע, להשקיע 20 שנה ולצאת עם אותו סכום (ל"ת)
    לא הפסדתי 18/03/2017 08:39
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • 2.
    עצות אחיתופל
    אבג 18/03/2017 08:35
    הגב לתגובה זו
    18 5
    הכל נכון אבל השוק בשיא הבועה ויש מחזוריות שכל 7 או שמונה שנים יש נפילה אז עדיף לחכות למפולת ואז להשקיע את הכסף בקיצור עדיף לחכות קצת
    סגור
  • אם אתה כזה אלוף בלתזמן את שוק המניות
    אלי 18/03/2017 16:08
    הגב לתגובה זו
    4 2
    היית היום יותר עשיר מוורן באפט , אבל אתה לא ! אז גם אל תנסה כי חכמים ממך ניסו ולא הצליחו.
    סגור
  • 1.
    ניתוח קצת משונה
    משקיע 18/03/2017 06:54
    הגב לתגובה זו
    10 3
    את לשון העתיד בכתבה צריך להחליף ללשון עבר. אם במקום שוק המניות בארה"ב נרשום דירה בתל אביב נקבל תוצאה דומה. הבעיה היא שאין כאן מדידת הסתברות לעתיד אלא תיאור מה קרה בעבר והנחה שזה ימשיך. אם מישהו לא מת ב 45 השנים האחרונות זה אומר שלא ימות עוד 45 שנה?
    סגור
  • אתה צודק אין 0 הסתברות להפסיד .......
    יוסף 18/03/2017 10:28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    במרכות כאלה בעלות משתנים הפועלות הצורה אי ליניארית אין כזה דבר 0 סיכוי להפסיד מכוון שלא מה שהיה הוא שהיה הוא נסחף קצת עם ה 0 בכל זאת לטווח של 10 שנים סיכוי קטן להפסיד אבל עדין קיים .
    סגור