כמה כסף ישכנע את כוכב ליברפול לעבור לערב הסעודית?
החלוץ הברזילאי של ליברפול, פירמינו, יעזוב את המועדון וצפוי לקבל שכר של 40 מיליון אירו לעונה. ברצלונה מעוניינת, אבל בשכר נמוך יותר
ליברפול צפויה לסיים עונה מאכזבת ולאחר שנים של הצלחות החליטו קברניטי המועדון, וגם המאמן יורגן קלופ, לבצע מהפכה בסגל בקיץ. הם צפויים להיפרד ממספר כוכבים שבנו שושלת אדומה באנפילד בעשור האחרון. אחד השחקנים הוא החלוץ הברילאי, רוברט פירמינו, שנפרד בצורה מרשימה כאשר בשבת האחרונה כבר שער שיוויון דרמטי בדקה התשעים במשחק הבית מול אסטון וילה. פירמינו דמע והקהל הריע לו במשך דקות ארוכות. רגע מרגש עבור בחלוץ שיעזוב בקרוב.
מחכים לו בערב הסעודית. פירמינו (צילום: טוויטר ליברפול רשמי)
פירמינו הגיע לליברפול ב-2015 עוד בימיו של המנג'ר, ברנדון רוג'רס, ונרכש מהופנהיים תמורת 29 מיליון אירו. הוא הצליח לזכות בתארים רבים כמו ליגת האלופות, אליפות אנגליה, הגביע האנגלי, גביע הליגה ובגביע העולם למועדונים. במהלך השבוע ערכה ליברפול מסיבת פרידה מפירמינו וקלופ לא הסתיר את אהבתו. "אתה שחקן מאוד חכם. אתה הראשון שהבנת כל תרגיל באימון. אתה שחקן מאוד טכני. המח שלך בכדורגל הרבה יותר מבריק וזה הופך אותך לשחקן ענק".
גם בעונת 2019/20 מיד לאחר זכייה באליפות אנגליה אמר קלופ על פירמינו: "מוחמד סלאח הוא שחקן ענק אבל זה לא נראה בכל משחק. סאדיו מאנה שחקן ענק אבל לא בכל משחק. פירמינו שחקן ענק ורואים את זה בכל משחק".
- מארסיי, אטאלנטה, רומא ולברקוזן בחצי גמר הליגה האירופית - מי תזכה?
- מעל ל-15 מיליון אירו: אלה הסכומים שדורשת לברקוזן עבור אלונסו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פירמינו ערך 361 הופעות בליברפול בכל המסגרות וכבש 110 שערים. כעת הוא אמור להחליט לגבי התחנה הבאה. נראה כי החלוץ זוכה להצעות רבות בעיקר מהליגה בסעודיה, שם קבוצות רבות רוצות לצרפו, בטח כשמדובר בשחקן חופשי. בין השאר פורסם כי מועדונים רבים יציעו לשחקן מעל 40 מיליון אירו כדי לשכנעו להצטרף.
שכרו בליברפול היה 10 מיליון דולר לעונה וגם ברצלונה הביעה לאחרונה עניין לזכות בחלוץ, גם בשל העובדה כי לא תצטרך לשלם דמי העברה. בברצלונה אישרו כי יסכימו לשלם את שכרו הנוכחי וירצו שיהיה חלק מההתקפה לצד רוברט לבנדובסקי.
פירמינו, 31, גדל בפיגיירסה מברזיל ולאחר עונה אחת חתם בהופנהיים. משם כאמור נמכר לליברפול. הוא שותף ב-55 משחקים במדי נבחרת ברזיל וכבש 17 שערים. הוא גם זכה עם הנבחרת בקופה אמריקה בשנת 2019.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
