נדלן בנייה דירה
צילום: ביזפורטל

מתחם חדש בחדרה: 750 חדשות דירות ייבנו

המתחם גובל מצפון ברחוב הרברט סמואל, ממערב ברחוב רוטשילד, מדרום ברחוב אחד העם וממזרח ברחוב הגיבורים. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-17 דונם, קיימות כיום כ-55 יחידות דיור, שטחי מסחר ומבנה של שוק עירוני שרובו אינו פעיל
סתיו קורן | (5)
נושאים בכתבה נדל"ן למגורים

הועדה המחוזית חיפה החליטה להפקיד את התכנית המפורטת להתחדשות עירונית במתחם השוק בחדרה. התכנית, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כוללת תוספת של מאות יחידות דיור, וכן שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור.

המתחם גובל מצפון ברחוב הרברט סמואל, ממערב ברחוב רוטשילד, מדרום ברחוב אחד העם וממזרח ברחוב הגיבורים. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-17 דונם, קיימות כיום כ-55 יחידות דיור, שטחי מסחר ומבנה של שוק עירוני שרובו אינו פעיל. במקומם מתוכננים כ-750 יחידות דיור, כ-7,600 מ"ר למסחר ומשרדים וכ-2,000 מ"ר למבני ציבור.

התכנית המפורטת להתחדשות עירונית במתחם השוק בחדרה נמצאת במרכז העיר חדרה, בסמוך ל"פיאצה" ברחוב הרברט סמואל. התכנית מקודמת על-ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית חדרה ומינהלת ההתחדשות העירונית.

התוכנית מציעה את חיזוקו של השוק העירוני, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי באזור ותוספת מבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי מסחר. כמו כן, מציעה התוכנית יצירת מדרחוב ברחוב רוטשילד שישלב שימושי מסחר ושימושים ציבוריים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דין 28/01/2022 14:38
    הגב לתגובה זו
    בכיה לדורותבכיה לדורות, טמטום מוחלט, סיוט לגור במתחמים כאלה, צפוף ,רועש העיקר העירייה מרוויחה עוד ועוד ארנונה
  • 4.
    איריס 26/01/2022 17:58
    הגב לתגובה זו
    הבעיה היא לא הבניה ..הבעיה יותר של תשתיות.. חניה איין אנשים מחנים רחוק מהבית..אז מה עושים בונים עוד .
  • 3.
    משה רוזנבלט 26/01/2022 17:05
    הגב לתגובה זו
    תוספת של אלפי מכוניות יהפוך את מרכז העיר לאסון: פקק תנועה ענקי!!!
  • 2.
    אלין 26/01/2022 14:56
    הגב לתגובה זו
    כבר עכשו אין חנייה במרכז העיר, אז תכפילו פי 12 את מספר התושבים?
  • 1.
    מה שתיתם היום ? (ל"ת)
    משה מחיפה 26/01/2022 11:42
    הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.