הדולר היציג נקבע בירידה של 0.13%: "ייתכן שבנק ישראל ימתין הפעם לירידה מתחת ל-3.70"
הדולר המשיך להדרדר היום, ולאחר התחזקות קלה בפתיחת יום המסחר המקומי במטבעות הוא עבר לתנועה דרומה. הדולר היציג נחלש ב-0.13% לרמה של 3.709 שקלים ואילו האירו שמר על יציבות סביב 5.523 שקלים. בעולם מתחזק האירו לרמה של 1.49 דולרים לאירו.
טל עבדה, סמנכ"ל ההשקעות של כלל פורקס, אומר בסקירה היומית שלו כי השאלה המתעוררת כעת היא האם בנק ישראל יתערב שוב ? "אנליסטים בשוק
המט"ח טוענים כי למרות שבנק ישראל התערב בשערים הללו כמה פעמים
בעבר, ייתכן שהפעם הנגיד ימתין עוד קצת לאור ההתפתחויות בעולם , אולי
לירידה מתחת ל-3.70 שקלים ורק אז יתערב. זאת מאחר שגם בבנק ישראל מבינים שאי אפשר להחזיק בכוח את הדולר, כשהוא נחלש בכל העולם".
היום דווח כי מדד הבטחון העולמי של סוכנות בלומברג ( Bloomberg Professional Global Confidence Index ) ממשיך לטפס. המדד עלה ל-61.7 נקודות בספטמבר לעומת 58.54 נקודות באוגוסט. מדד מעל 50 נקודות משמעותו שמספר המשתתפים האופטימים היה גבוה מהפסימים.
זו העליה השלישית ברציפות של המדד, על רקע השיפור בנתוני המאקרו, בייצור התעשייתי ובביצועי שוקי המניות. "התנאים הכלכליים בעולם הגיעו למצב של יציבות. רואים צמיחה במקומות בעולם שהיו במצב לא כל כך טוב עד לאחרונה. גוש האירו מתאושש מהר יחסית וגם כלכלת ארה"ב חוזרת לצמוח", אמר לבלומברג גיא לאבאס, כלכלן בכיר מפילדלפיה שהשתתף בסקר.
בזירת המאקרו באסיה, דווח היום כי הבנק המרכזי ביפן הותיר את שיעורי הריבית במדינה קרובים לאפס ונמנע מלהגיד האם יפסיק את תוכנית רכישות אגרות החוב הקונצרניות. נגיד הבנק, מסאקי שיראקאווה, ועמיתיו הצביעו בעד על הותרת הריבית על רמה של 0.1%, כך הודיע הבוקר (ד') הבנק המרכזי בטוקיו. הצהרת הבנק המרכזי החלה לשדר אופטימיות זהירה לגבי הכלכלה, ואמרה כי היא "התחילה להתרומם".
עוד דווח כי הייצוא הסיני נפל בקצב האיטי ביותר בתשעה חודשים במהלך ספטמבר, והוסיף לראיות כי הכלכלה העולמית מתאוששת מהמיתון העמוק ביותר שחוותה מאז מלחמת העולם השנייה. משלוחי הייצוא נפלו ב-15.2% לרמה של 115.9 מיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה, מסר משרד המסחר הסיני היום (ד'). עם זאת, התוצאות היו טובות יותר מחציון תחזיות הכלכלנים - עמד על ירידה של 21% וכמו כן, הנתון היווה שיפור ביחס לחודש אוגוסט, בו איבד הייצוא 23.4%.

סולל בונה הוא הקבלן המבצע שנבחר לפרויקט בן גוריון ברמלה
הכשרת היישוב בחרה בקבלן לצורך ביצוע שלב א'. היקף ההסכם הוא כ-287 מיליון שקל לבניית 270 דירות חדשות במקום 48 ישנות. הדיירים החלו להתפנות לקראת הריסה והקמת הבניין החדש. לפי ההערכות החברה, הרווח הגולמי הכולל יעמוד על כ-647 מיליון שקל בפרויקט בכללותו שיכלול כ-3 אלף דירות חדשות עם שטחי מסחר ותעסוקה
הכשרת הישוב התחדשות עירונית הכשרה התחדשות 0.35% מסמנת מציינת שלב די חשוב בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ברמלה - "מתחם בן גוריון". החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סולל בונה, שנשלטת בידי חברת שיכון ובינוי שיכון ובינוי -0.44% , לביצוע שלב א' בפרויקט, בהיקף של כ-287 מיליון שקל בתוספת מע"מ.
במסגרת השלב הראשון יהרסו 48 דירות ישנות, ובמקומן ייבנו 270 דירות חדשות בשיטת "עד המפתח", כלומר - הקבלן המבצע - במקרה הנוכחי סולל בונה, נותן את שירותי הבנייה מההתחלה ועד לאיכלוס. קרי - עד לטופס 4. ו"עד למפתח". העבודות יארכו עפ"י התחזית של החברות כ-3.5 שנים. בימים אלו הדיירים החלו להתפנות מהמבנים הישנים כדי לפנות מקום להתחלת העבודות.
מדובר באחד המיזמים הגדולים מהתקופה האחרונה בתחום ההתחדשות העירונית: בסך הכול יכלול הפרויקט כ-3 אלף דירות חדשות, לצד כ-7.5 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-5.6 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. המתחם כולו משתרע על פני כ-150 דונם, בין הרחובות יהודה שטיין, שדרות בן גוריון, שדרות דוד רזיאל וא.ס. לוי בעיר, והוא צפוי לשנות את פני השכונה. לפחות במישור המגורים.
הרווח הגולמי הכולל שתרשום הכשרת התחדשות מהפרויקט יעמוד על כ-647 מיליון שקל, כאשר בשלב הראשון לבדו צפוי הרווח הגולמי להגיע לכ-52 מיליון שקל. החברה מדווחת כי עד כה נמכרו בפרויקט 40 דירות בהיקף של כ-93 מיליון שקל, כלומר - דירה ממוצעת ב-2.325 מיליון שקל. חלקה של הכשרת הישוב בפרויקט הוא 65%, במסגרת עסקת שותפות עם מנורה מבטחים.
- הכשרה התחדשות: ההכנסות זינקו פי 4; ההפסד הסתכם בכ-3.7 מיליון שקל
- היתר רביעי בתוך חודש: הכשרה התחדשות תקים 27 דירות בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכשרת הישוב מחזיקה כיום צבר של כ-30 אלף דירות בשלבי קידום שונים ברחבי הארץ, מתוכן כ־9,000 צפויות להיות בשלות לשיווק ולביצוע עד 2027. עבור העיר רמלה, מדובר בתנופת בנייה חסרת תקדים, שתוסיף אלפי דירות חדשות ותעניק לתושבים סביבת מגורים מתקדמת יותר, עם חיבור למסחר, תעסוקה ותשתיות עירוניות חדשות.

סולל בונה הוא הקבלן המבצע שנבחר לפרויקט בן גוריון ברמלה
הכשרת היישוב בחרה בקבלן לצורך ביצוע שלב א'. היקף ההסכם הוא כ-287 מיליון שקל לבניית 270 דירות חדשות במקום 48 ישנות. הדיירים החלו להתפנות לקראת הריסה והקמת הבניין החדש. לפי ההערכות החברה, הרווח הגולמי הכולל יעמוד על כ-647 מיליון שקל בפרויקט בכללותו שיכלול כ-3 אלף דירות חדשות עם שטחי מסחר ותעסוקה
הכשרת הישוב התחדשות עירונית הכשרה התחדשות 0.35% מסמנת מציינת שלב די חשוב בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ברמלה - "מתחם בן גוריון". החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סולל בונה, שנשלטת בידי חברת שיכון ובינוי שיכון ובינוי -0.44% , לביצוע שלב א' בפרויקט, בהיקף של כ-287 מיליון שקל בתוספת מע"מ.
במסגרת השלב הראשון יהרסו 48 דירות ישנות, ובמקומן ייבנו 270 דירות חדשות בשיטת "עד המפתח", כלומר - הקבלן המבצע - במקרה הנוכחי סולל בונה, נותן את שירותי הבנייה מההתחלה ועד לאיכלוס. קרי - עד לטופס 4. ו"עד למפתח". העבודות יארכו עפ"י התחזית של החברות כ-3.5 שנים. בימים אלו הדיירים החלו להתפנות מהמבנים הישנים כדי לפנות מקום להתחלת העבודות.
מדובר באחד המיזמים הגדולים מהתקופה האחרונה בתחום ההתחדשות העירונית: בסך הכול יכלול הפרויקט כ-3 אלף דירות חדשות, לצד כ-7.5 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-5.6 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. המתחם כולו משתרע על פני כ-150 דונם, בין הרחובות יהודה שטיין, שדרות בן גוריון, שדרות דוד רזיאל וא.ס. לוי בעיר, והוא צפוי לשנות את פני השכונה. לפחות במישור המגורים.
הרווח הגולמי הכולל שתרשום הכשרת התחדשות מהפרויקט יעמוד על כ-647 מיליון שקל, כאשר בשלב הראשון לבדו צפוי הרווח הגולמי להגיע לכ-52 מיליון שקל. החברה מדווחת כי עד כה נמכרו בפרויקט 40 דירות בהיקף של כ-93 מיליון שקל, כלומר - דירה ממוצעת ב-2.325 מיליון שקל. חלקה של הכשרת הישוב בפרויקט הוא 65%, במסגרת עסקת שותפות עם מנורה מבטחים.
- הכשרה התחדשות: ההכנסות זינקו פי 4; ההפסד הסתכם בכ-3.7 מיליון שקל
- היתר רביעי בתוך חודש: הכשרה התחדשות תקים 27 דירות בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכשרת הישוב מחזיקה כיום צבר של כ-30 אלף דירות בשלבי קידום שונים ברחבי הארץ, מתוכן כ־9,000 צפויות להיות בשלות לשיווק ולביצוע עד 2027. עבור העיר רמלה, מדובר בתנופת בנייה חסרת תקדים, שתוסיף אלפי דירות חדשות ותעניק לתושבים סביבת מגורים מתקדמת יותר, עם חיבור למסחר, תעסוקה ותשתיות עירוניות חדשות.