קינטיקן
צילום: shutterstock
TV

שווה הון: כשהקנאביס יפגוש את תעשיית המזון

מהפכת הקנאביס מתפשטת בעולם ועל פי הערכות גורמים בתחום קפיצת המדרגה הבאה תהיה בשוק מוצרי המזון והמשקאות. חברת קינטיקן הישראלית היא החברה הראשונה בעולם שעוסקת בפיתוח רכיבי מזון מבוססי קנאביס שיוכלו להשתלב כרכיבים מורשים במזונות ומשקאות שאינם מוצרי קנאביס ייעודיים. החברה מכוונת להנפקה בבורסה וכעת מגייסת משקיעים דרך פיפלביז שיהפכו בעלי מניות ויוכלו להיות חלק מהמהפכה הקרבה בשילוב קנאביס במזון.

נושאים בכתבה פיפלביז קנאביס

הלגלזציה בעולם משפיעה גם על תעשיית המזון שמסתכלת על תעשיית הקנאביס ורוצה לשלב אותה פנימה כמזונות פונקציונאליים, כשאנשיה מבינים את היתרונות שיש בצמח, את העוצמה והפתרונות שהוא יכול להביא במזון.

בעוד שבעולם קיימים לא מעט יצרני קנאביס מסיס במים, מרבית היצרנים אינם פועלים בטכנולוגיות וסטנדרטים המותאמים לתעשיית המזון ומכאן שאינם יכולים לפנות ליצרני מזון מבוססים.  

בסטארט-אפ הישראלי קיניטיקן הבינו את הפוטנציאל הגלום בפיתוח טכנולוגיה מתקדמת לשילוב קנאביס במזון ופיתחו רכיב מזון חכם, אשר נושא בתוכו תכונות יחודיות שמביאים לאופטמיזציה של הקנאביס, תכונות כגון: שליטה באופן השחרור בגוף, ציבות מוכחת, הדירות וחיבור מושכל של רכיבים שונים מהקנאביס על מנת לקבל אפקט רצוי

 

לפרטים והשקעה בקינטיקן >

הטכנולוגיה הייחודית של קינטיקן לא קיימת בשוק היום ולכן יכולה לתת פתרון לתעשיית המזון. הטכנולוגיה החדשנית מסוגלת להביא תוצאות זהות חוזרות, זמן ההגעה הנכון של החומר האקטיבי למחזור הדם, הזמן שהחומר יישאר בתוך הגוף, כמות ההשפעה, אחוז המיצוי הרצוי לשימוש בו - ולבסוף להביא את החברה למצב שהצוות המנוסה שלה יידע לדייק את הכמות הנדרשת בתוך מנת מזון מסוימת - זה מה שתעשיית המזון מחפשת והמהפכה קרובה מתמיד.

 

עופר סגל, מנכ"ל ומייסד החברה, התארח באולפן ביזפורטל וסיפר: "החברה שלנו כבר ביססה את עצמה עם מוצרים קיימים ותהליכים שכבר החלה בהם. אנחנו רואים את תעשיית המזון ואת ההתבוננות שלה על תעשיית הקנאביס ואנחנו רואים שעכשיו זה הזמן, אנחנו יוצאים לגיוס הון כדי להיות עכשיו בקדמת השוק, כדי להיות מוכנים לעוד רגע שניים שתעשיית המזון תנחת פה ואנחנו אלו שירצו אותם".

לפרטים והשקעה בקינטיקן >

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ovoמסך
צילום: OVO

ללכת אחרי היזם – אחרי 3 אקזיטים, ד"ר זלוטקין מציע לכם להיכנס לסטרטאפ שלו

השקעה מוצלחת בסטרטאפים תלויה כמובן ברעיון, תלויה בשוק, תלויה בשורה ארוכה של גורמים, אבל אחד מהגורמים העיקריים הוא היזמים ומנהלי החברה. ליזמים מנוסים כאלו שכבר עשו את זה בעבר יש סיכויים גבוהים יותר להצליח. הם מכירים את השוק, הם יודעים איך וממי לגייס, הם אטרקטיביים בעיני הקרנות הון סיכון וגופי ההשקעה והם גם עם קשרים לעולמות הטכנולוגיה ולגופים הגדולים שעשויים לקנות את המוצרים העתידיים ואפילו לרכוש את החברה.

נושאים בכתבה פיפלביז

לכן, משקיעים מתוחכמים מחפשים "שמות מוכרים" מבין היזמים ומנהלי הפירמות, זה מגדיל את סיכויי ההצלחה. הסטארטאפ שנציג היום הוא יוזמה של היזם הסדרתי ד"ר גלעד זלוטקין בעל רקורד של 3 אקזיטים מנהל תחום הענן ברדוור לשעבר ובכיר בסיסקו ישראל. לצידו צוות ניהולי עתיר ידע וניסיון מקצועי, יזמי ועסקי. אז במקרה של OVO Automotive – יש את האנשים המתאימים וזה הרבה מאוד, ומה עם הרעיון והכיוון של החברה? מוצר ייחודי בשוק גדול OVO Automotive שפועלת בשוק הרכבים המקושרים שהוערך אשתקד בהיקף של 59.7 מיליארד דולר ונמצא בצפי צמיחה של יותר מ-18% בשנה (2021-2028), היא החברה הראשונה שמאפשרת הרצת אפליקציות בענן ושידורם (streaming) למסך הרכב. זו בשורה לתחום ובמיוחד לייצרני ויבואני הרכבים שכן מדובר על פלטפורמת ענן (SaaS) שמאפשרת למכור לצרכן שירותי ערך מוסף. החברה נמצאת כעת בתהליך של גיוס SAFE דרך פלטפורמת ההמונים של פיפלביז. מדובר בגיוס שמאפשר למשקיעים להיכנס כבעלי מניות בחברה ולהנות מהנחה משמעותית על מחיר המניה הצפוי בגיוס העוקב. הגיוס  פתוח רק ל-35 ניצעים. החברה הגישה בקשות לרישום פטנטים על הגישה החדשנית של שימוש בטכנולוגיה ברכבים ולהערכת הנהלתה היא נמצאת ביתרון של חלוציות טכנולוגית שיוצרת פער של כמה שנים על פני מתחרים שעתידים להופיע. לחברה ארבעה שיתופי פעולה אסטרטגיים לתהליך פיתוח פתרונות הענן שלה לרכבים מקושרים. בין שיתופי הפעולה גם לקוחות פוטנציאליים. בין המשקיעים בחברה - קרן Regah Ventures השקיעה בחברה יחד עם עוד משקיעים פרטיים (ביניהם נמצאים מנכ"ל סקייפ לשעבר ושותף בבנצ׳מרק קפיטל, קרן ההון סיכון מעמק הסיליקון). גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE  אז יזם סדרתי, ניהול של צוות מנוסה, רעיון מוביל, משקיעים בעלי שם ושותפות מהתעשייה. וזה לא הכל. החברה נמצאת במקום ובזמן שצריכים אותה - הפתרון של OVO עתיד ליצור הכנסות ורווחים ללקוחות בתעשיית הרכב אשר סופגים ירידה משמעותית ברווחיות בשנים האחרונות. הגופים הענקיים האלו נמצאים בהשקעות עתק בדור העתיד של הרכבים כשלצד התחרות , הרווחיות שלהם נשחקת. הם משוועים להכנסות והפתרון של OVO יכול להיות חלק מסל המוצרים הרחב שלהם. הפתרון של OVO הוא פתרון כולל לגישה ישירה, בטוחה ובטיחותית אל מסך הרכב, ללא תלות ביצרני הרכב, אפל, גוגל או הנהגים. כיום ישנם שלושה פתרונות לצורך של חברות המנהלות ציי רכב בקשר עם הנהגים ברכב, בין אם הם עובדים או לקוחות:  הרצת האפליקציה במערכת האינפוטיינמט המקורית ברכב - דורש שיתוף פעולה של יצרן הרכב (משיקולי אבטחה ובטיחות). התקנת מערכת מולטימדיה אפטר מרקט חלופית או נוספת. וגם – שיקוף של אפליקציה מהטלפון הנייד של הנהג אל מסך הרכב בעזרת CarPlay של אפל או Android-Auto של גוגל. אפשרות זו יוצרת תלות בשיתוף פעולה והסכמה של אפל וגוגל לתמיכה בשיקוף האפליקציה ובנכונות הנהג להתקין את האפליקציה על הטלפון שלו ולחבר את הטלפון שלו לרכב. שלושת הפתרונות הללו מסובכים ויקרים מאוד לתחזוקה וניהול או מחייבים שימוש בטלפון הנייד של הנהג באופן לא בטוח או לא חוקי. OVO מפתחת בשיתוף פעולה עם שחקנים משמעותיים בתעשיית הרכב את הפתרון לגישה אל מסך הרכב המקושר באמצעות שירות SaaS. השירות משדר אפליקציות מפלטפורמת ענן (streaming) ישירות אל מסך הרכב. הפתרון של OVO מבטל את כל החסמים הקיימים בפתרונות האחרים. גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE