
אפל שוקלת לרכוש את פרפלקסיטי: יצרנית האייפון עשויה לבצע את הרכישה הגדולה בתולדותיה
על פי דיווח של בלומברג, אפל קיימה לאחרונה דיונים פנימיים בנוגע לאפשרות לרכישת חברת הבינה המלאכותית, פרפלקסיטי. מדובר בשלבים מוקדמים בלבד, אך עצם העלאת האפשרות מצביע על שינוי כיוון מהותי באסטרטגייה של אפל. לפי
הדיווח, מי שתומך בעסקה בתוך אפל הם אדריאן פריקה, ראש תחום המיזוגים והרכישות, יחד עם אדי קיו, סמנכ"ל שירותים ותוכן, ובכירים נוספים מצוותי הבינה המלאכותית. נכון לעכשיו, טרם נרשמה פנייה רשמית של אפל לפרפלקסיטי עצמה – שמצידה מסרה כי אין לה כל ידע על שיחות מיזוג
עתידיות.
פרפלקסיטי היא אחת החברות הבולטות ביותר שצמחו בעולם ה-AI בשנתיים האחרונות. החברה מציעה חוויית חיפוש מבוססת בינה מלאכותית שמסכמת מידע, מספקת מקורות בצורה שקופה ומאפשרת למשתמשים לחדד שאלות בזמן אמת – תכונות שמבדלות אותה מהחיפוש המסורתי של גוגל. לפי הדיווח, אפל בוחנת אפשרות להטמיע את פרפלקסיטי ישירות בדפדפן ספארי, צעד שיביא לסיום שיתוף הפעולה רב-השנים עם גוגל, שעל פי הערכות משלמת לאפל מיליארדים בשנה על מיקומה כמנוע החיפוש ברירת מחדל.
ההקשר המשפטי סביב הדומיננטיות של גוגל רק מגביר את ההיתכנות למהלך כזה. משרד המשפטים האמריקאי כבר בוחן צעדים שימנעו מגוגל להמשיך לשלם לחברות על בלעדיות חיפוש – מה שעשוי לפתוח פתח למתחרים כמו פרפלקסיטי, ולתת רוח גבית לאפל לבחון אלטרנטיבות.
פרפלקסיטי, שקיבלה לאחרונה גיבוי ממשקיעים בולטים ובהם אנבידיה, הוערכה בסבב הגיוס האחרון לפי שווי של 14 מיליארד דולר. אם אפל אכן תבצע עסקה בגובה הזה או קרוב אליו, זו תהיה הרכישה הגדולה ביותר שלה אי פעם. מדובר גם במהלך אסטרטגי עם משמעות רחבה בהרבה מרכישה טכנולוגית. שילוב חיפוש AI בדפדפן ספארי עשוי להשפיע על מאות מיליוני משתמשים, לשנות הרגלי חיפוש ולהפוך את אפל לשחקנית מרכזית לא רק בחומרה אלא גם בעולם התוכן והמידע.