אורזים וזזים: מינויים חדשים בSAP ישראל וביעל תוכנה
* מיקי שטיינר מונה למנכ"ל משותף של מרכז הפיתוח של SAP בישראל, SAP Labs Israel. הוא ידווח ישירות לקלאוס היינריך, חבר ההנהלה הבכירה ב-SAP, האחראי על כל מרכזי הפיתוח של SAP בעולם. שטיינר מצטרף כמנכ"ל משותף לאודי זיו שקיבל על עצמו לאחרונה תפקיד בכיר יותר ב-SAP.
לפני הצטרפותו ל-SAP היה שטיינר מנכ"ל מרכז הפיתוח של חברת Infineon בארץ, שנסגר לאחרונה. קודם לכן שימש נשיא ו- COO בחברת התשתיות האופטיות LaserComm.
מרכז הפיתוח SAP Labs Israel הממוקם ברעננה (עם קבוצה נוספת בתפן) הוא אחד משבעה מרכזי פיתוח של החברה ברחבי העולם. המרכז מונה כיום כ-600 אנשי תוכנה המפתחים את המוצרים המתקדמים של החברה ונמצא בתנופת גיוס עובדים נוספים.
שטיינר הינו בעל תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה מטעם הטכניון בחיפה, ותואר שני במדעי המחשב מטעם אוניברסיטת UCLA בקליפורניה.
* חברת יעל תכנה ומערכות הודיעה היום על 4 מינויים חדשים בחטיבת ה-ERP שלה:
דני כהן מונה ליועץ בכיר בחטיבה. כהן, בעל תואר BSc. בהנדסת מכונות, מטעם טכניון חיפה וניתוח מערכות מידע, John Bryce. לשעבר מנהל פרוייקטים, מערכות מידע, אורבוטק, מנהל מערכות מידע בחברת CDI, בעל ניסיון בהטמעת מערכות R ו-CRM בארץ ובעולם.
ליאת אמסלם, בת 30, מונתה ליועצת פיננסית בפרוייקט של סודה קלאב. לאמסלם תואר ראשון בחשבונאות ורשיון רו"ח. בעבר עבדה כיועצת פיננסית במערכות ERP, במחלקת יעוץ עסקי במשרד רו"ח E&Y.
אבי שחר, מונה לאחראי פיתוח Business Intelligence - BI. לשחר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני, MBA בשיווק וחקר ביצועים. בין תפקידיו הבולטים בעבר: מנהל פרוייקטים בכיר בתחום BI ביצוע יישומים בחברות דוגמת: החברה המרכזית למשקאות קלים, מוטורולה, פלאפון, טבעול, יורוקום, בנק ישראל,דלק ועוד, כמו גם התמחות בתכנון הקמה ויישום של מודולים בתחום הקרה התקציבית תמחיר ומודולים עסקיים שונים וניסיון רב בתחום תכנון ובניית מודלי MOLAP.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ״ל משרד התחבורה: "כדי לשחרר תקציבים - לפעמים צריך להיות ערס"
הוא מדבר על תחבורה ציבורית, על הרובוטקסי של טסלה שיגיע לכאן בקרוב, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו עם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״ משה בן זקן מנכ״ל משרד התחבורה משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל
מזהיר שלא יקרה שום דבר בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בוועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אך לא מתכחש למציאות הקשה שמחכה לרבים מדי על הכבישים בכל בוקר. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות ברורות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק אלא גם רכבים קלים ללא נהג. בן זקן מגלה כי משרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את רכבם האוטונומי כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם כאן, לדבריו, יש חידוש: חידוש הקשרים מול החברה וניסיון למצוא נוסחה שתאפשר את הפעלתה בישראל – בלי לפגוע בנהגי המוניות.
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?
לפני שאני מנכ"ל , אני אזרח. אני עומד בפקקים, כמו כולם. יש פקקים, היו פקקים, ואם לא נעבוד קשה, הם גם לא ייעלמו. אנחנו עובדים קשה כדי לפתור את העניין הזה.
הגודש בכבישים הוא בעיה שטיפלו בה כבר שנים , אבל הציבור עדיין מרגיש שאין פתרון. מתי נראה שינוי?