שרה נתניהו חתמה על הסדר טיעון בפרשת המעונות - תשלם 55 אלף שקל
שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, חתמה היום (ד') לבית המשפט השלום בירושלים כדי לחתום על הסדר הטיעון שנקבע עימה בפרשת המעונות. כתב האישום המתוקן במסגרת ההסדר יוגש ככל הנראה מחר בבוקר בבית משפט השלום בירושלים. עוד נמסר כי הדבר מתבצע לבקשת פרקליטי שרה נתניהו ובהסכמת בית המשפט. על פי ההסדר, תשלם נתניהו 55 אלף שקלים, תודה ותורשע בעבירה של ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה.
כזכור במסגרת הליך גישור סוכם כי כתב האישום המקורי לרעיית רה"מ עבירה של מרמה והפרת אמונים ויתוקן כך שעבירת המרמה תימחק. עוד הוסכם כי סכום הארוחות שנתניהו הזמינה למעון יופחת ב-50% ל-175 אלף שקלים בלבד.
במסגרת ההסדר היא תשלם 45 אלף ש"ח למימון חלקה בארוחות ועוד 10,000 שקל קנס בגין הרשעתה. נתניהו הייתה אמורה לחתום כבר אמש על ההסדר שסוכם - אולם בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת עורך דינה לדחות את מועד החתימה. בפרקליטות סירבו להתייחס לנושא: "נעדכן ברגע שההסדר יוגש לבית המשפט". (לכתבה המלאה)
- 13.עם חיוך כזה כדאי לגנובהכנראה נשאר מספיק בכיס (ל"ת)מני 19/06/2019 17:21הגב לתגובה זו
- 12.אחד העם 15/06/2019 13:43הגב לתגובה זוחובה על עיריית ירושלים לפטרה לאלתר (למרות שלא עבדה שם דקה, למזלם של ילדי ירושלים)וגםחובה על משרד הבריאות להודיע על שליחת רישיונה לעסוק בתחום בעתיד!
- 11.כך נראה פרצופה המחייך מאוזן לאוזן של גונבת כספי הציבור (ל"ת)העם בוחר בצמד המושחת 15/06/2019 07:46הגב לתגובה זו
- שלום 15/06/2019 21:25הגב לתגובה זוהגיעו להסדר עם הפרקליטות,יש כנראה הרבה כסף שנעלם בדרך,לא סתם הסכימו לחתום העו"ד שלה על הסדר כזה
- 10.Hr 13/06/2019 14:41הגב לתגובה זואין מילים עליבות ... ומדיניות רופסת חסרת עמוד שדרה .. בושה סכום פעוט שמתאים למסכנים דלי אמצעים לא לאנשים שכל מטרתם לחיות על חשבון אחרים .. חבל שכך פני מדינתנו והיושבים בראשה ... תבדקו שוב את עצמכם..
- 9.אזרח! אל תאמר "הגברת" , מעתה אמור "העבריינית" נתניהו! (ל"ת)ירושלמי 13/06/2019 09:53הגב לתגובה זו
- 8.Hguy 12/06/2019 22:25הגב לתגובה זואשה עשירה. בעלה מכר מניות ב 4.3 מ דולאר. יש לחייבה במלוא הנזק שגרמה למדינה העבריינית הזאת
- 7.עדן 12/06/2019 19:22הגב לתגובה זומשפחה של נוכלים
- 6.עלובת נפש (ל"ת)אור 12/06/2019 12:20הגב לתגובה זו
- 5.קובי 12/06/2019 10:32הגב לתגובה זוכך נראית הגברת הראשונה שננו!
- 4.עכשיו כל קוראי העיתון יחשבו התעללות באשת איש (ל"ת)כותב 12/06/2019 10:17הגב לתגובה זו
- 3.בוזגלו 12/06/2019 10:07הגב לתגובה זוגנבתי לחם ומרגרינה הייתי רעב (לכאורה) וחטפתי חצי שנה בפנים.
- 2.כמה בזבוז כספי צבור וכותרות בעתון וזה מה שיצא הזוי (ל"ת)אחד העם 12/06/2019 09:45הגב לתגובה זו
- 1.אורית 12/06/2019 09:39הגב לתגובה זוקיבלה הנחת סלב ממש לא בסדר
- על מה המהומה? סה"כ כמה חמגשיות שעלו לנו מאות אלפי שקל (ל"ת)למה מגיע להם עונש?? 15/06/2019 07:48הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.
