ד"ר אביחי מנדלבליט
צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

מנדלבליט: "אין שחר לדברים של בנט"

ליועץ המשפטי לממשלה, הנמצא תחת משרד המשפטים של איילת שקד, חשוב דווקא כעת להעמיד את יו"ר מפלגת הבית היהודי על טעותו
מערכת Bizportal | (7)

חוסר טאקט: היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מחפש דווקא היום להעמיד את הבוס של הבוסית שלו על טעותו. בימים האחרונים המערכת הפוליטית סוערות, ונראה כי חברי הבית היהודי עומדים ללא מעט מבחנים, אולם מנדלבליט חושב שזה הזמן להעיר לבנט על נאומו הים בכנסת. היועץ המשפטי לממשלה שייך למשרד המשפטים שבראשות השרה איילת שקד.

הבוקר נאם שר החינוך נפתלי בנט, ואמר: "הלוחמים פוחדים מהפרקליט הצבאי יותר מאשר מהחמאס. הספינה של ביטחון ישראל שטה לכיוון לא טוב". 

בהמשך לדבריו של שר החינוך נםתלי בנט במסיבת העיתונאים הבוקר בכנסת, לפיהם "הלוחמים שלנו פוחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחיא סינוואר", מבקש היועץ המשפטי לממשלה, האלוף (במילואים) ד"ר אביחי מנדלבליט, להבהיר כי אין שחר לדברים. 

"כמי ששימש עצמו בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי משך שבע שנים, כולל במהלך מלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה, מבקש ד"ר מנדלבליט להדגיש כי עמידה בהוראות הדין, גם בשעת לחימה, היא מקור עוצמה לצה"ל, למפקדיו ולחייליו. קציני הפרקליטות הצבאית פועלים שכם אל שכם יחד עם המפקדים, למען המטרה המשותפת של השגת יעדי הלחימה", נכתב בהודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דבר המערכת 19/11/2018 16:56
    הגב לתגובה זו
    המשפטנים חברו לארגוני השמאל.ניזונים מכספי הקרן החדשה שתומכת בחרם על יהודים.היועמצ חותר תחת הממשלה ונועץ סכין מרושעת במגזר היהודי.הורס בתי יהודים.מגן על בתי מחבלים רוצחי יהודים.מגן על המחבלים ומעוות דין ומשפט. כל הרע בארגוני השמאל.מקווה שהבהרתי היטב את המצב לאשורו
  • 5.
    באמת יתכן ואצביע לבנט.[ למרות שאני בעד היציאה מעזה (ל"ת)
    אלי 19/11/2018 14:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ety 19/11/2018 14:00
    הגב לתגובה זו
    אז רגע, מה שביבי ושאר האפסים שסביבו טוענים עכשיו זה שאחרי 4 שנים של ממשלה הימין החזקה המצב הביטחוני (שבאחריותו של ביבי) התדרדר לרמה כזו מסוכנת שבגללה אסור ללכת לבחירות? מעניין
  • 3.
    מיכאל 19/11/2018 13:51
    הגב לתגובה זו
    היועץ חי בעולם וירטואלי וצר לי שבמקום לבלוע את הרוק וסתום את פיו הם כמו מנטרה יוצאים בסיסמאות שפשוט נימאס מהם
  • 2.
    aa 19/11/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    אני עובר לא דירה ולא עיר אלה למפלגת בנט הוא צודק בהחלט
  • 1.
    אחד מבפנים 19/11/2018 13:23
    הגב לתגובה זו
    באיזה צבא פותחים 600 תיקי חקירה (מנדלבליט כפצ"ר) בעקבות מבצע אחד נגד מחבלים? באיזו מדינה מעמידים (מנדלבליט) לדין קצין שמבקש מבן הבית לפתוח תיק חשוד? רק בישראל! רק הפצ"ר! רק השמאל! גם שישה תיקי חקירה זה יותר מידי! אז 600? 600? ואתה מצפה שלא יפחדו מהפצ"ר?
  • באיזה מדינה ראש ממשלה שנכשל לא מפנה את הכסא ? באיזו . (ל"ת)
    סמי 19/11/2018 14:46
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.