מחלוקת בין הפרקליטות לרשות ני"ע
פרקליטות ומיסוי וכלכלה בת"א ורשות ניירות ערך חלוקים בניהם בכל הנוגע להעמדתם לדין של יועצי ההשקעות בבנק לאומי. כך נודע ל- .פרקליטת המחוז, אלא רובינק, הביעה את עמדתה כי לנוכח האירועים האחרונים במערכת הפיננסית והעובדה שזו העבירה הראשונה של יועצי הבנק ישראל היא מוכנה להסתפק בעסקת טיעון. העסקה תכלול נזיפה במסגרת ההליך של העמדה לדין משמעתי.רובינק מוכנה לוותר בעניין זה על תשלום הקנס שיוטלו על היועצים החשודים בעבירות על חוק הייעוץ. יש להדגיש כי הקנס יושת באופן אישי על כל אחד מ-14 יועצי ההשקעות שנחקרו על ידי רשות ני"ע. הבנק לא יוכל לממן את התשלום עבורם. ואולם כאמור רשות ני"ע דוחה על הסף הסדר זה.יו"ר הרשות משה טרי גורס כי לא יתכן לסגור את הפרשה ללא תשלום קנס מצד יועצי ההשקעות שכן מהלך כזה ישמש כגורם התרעה לכל היועצים. ברשות גורסים כי במיוחד בימים אלה שבהם מעמדו של יועץ ההשקעות והפיקוח עליו מקבלים משנה חשיבות יש צורך בעונש מרתיע.נראה כי בעקבות המחלוקת המעכבת את פתרון המשבר תוכרע הסוגיה לפרקליט המדינה ערן שנדר. נזכיר כי המדובר בחלק אחר מפרשת הייעוץ בקרנות בנק לאומי. החלק האחר הנוגע לחקירה שנוהלו כנגד בכירים בבנק בעניין מתן הטבות ותמריצים ליועצי ההשקעות מתנהל עדין ובשלב זה לא נסגרה שום עסקה.

צרפת, בריטניה וקנדה בדרך להכרה במדינה פלסטינית – אז מה?
מהם התנאים להגדרת מדינה, האם יש משמעות לכך שמדינות מכירות במדינה פלסטינית, מהם הפתרונות לסכסוך, האם הם אפשריים
שינוי טקטוני מתרחש במערכת היחסים הדיפלומטית של ישראל עם בעלות בריתה המסורתיות. צרפת הודיעה כי בספטמבר תכיר רשמית במדינה פלסטינית, בעוד בריטניה וקנדה התחייבו עקרונית לצעד דומה בכפוף לתנאים מסוימים. המהלך המתואם מסמן סדק עמוק בחזית המערבית ומעמיד את ארצות הברית, הדבקה בעמדתה שמדינה פלסטינית יכולה לקום רק במסגרת הסכם שלום ישיר, בעמדת מיעוט.
הצעד האירופי-קנדי אינו מתרחש בחלל ריק. כ-150 מדינות ברחבי העולם כבר מכירות בפלסטין, והרשות הפלסטינית מקיימת נציגויות דיפלומטיות בעשרות בירות. אלא שעד כה, הגוש המערבי, בהובלת וושינגטון, היווה חומה בצורה נגד ההכרה. כעת, החומה הזו מתחילה להתפורר, ועימה ההערכה הישראלית בדבר תמיכה מערבית אוטומטית ובלתי מותנית.
מדינה על הנייר, כיבוש במציאות
הפרדוקס הפלסטיני חושף את הפער בין המשפט הבינלאומי למציאות בשטח. על פי אמנת מונטווידאו משנת 1933, ארבעה תנאים נדרשים להגדרת מדינה: אוכלוסייה קבועה, ממשל מתפקד, גבולות מוגדרים ויכולת לקיים יחסים בינלאומיים. הרשות הפלסטינית, במבט ביקורתי, עונה במלואו רק על הקריטריון הראשון.
הממשל הפלסטיני מפוצל ומשותק: הרשות שולטת חלקית בגדה המערבית, בעוד חמאס מחזיק ברצועת עזה מאז 2007. השליטה הצבאית הישראלית באזורי C, כ-60% משטח הגדה, והגבלות הסכמי אוסלו מרוקנים מתוכן את הריבונות הפלסטינית. הגבולות אינם מוסכמים, והיכולת לנהל מדיניות חוץ עצמאית מוגבלת בחוסר שליטה על מעברי הגבול והתלות הכלכלית בישראל.
ובכל זאת, המשפט הבינלאומי והקהילה הבינלאומית בוחרים להתעלם מהפערים הללו. מאז הכרזת אש"ף על הקמת מדינה פלסטינית ב-1988, זרם ההכרות הלך וגדל. ב-2012 העניקה העצרת הכללית של האו"ם לפלסטין מעמד של "מדינה משקיפה שאינה חברה", דרגה אחת מתחת לחברות מלאה, אך צעד סימבולי משמעותי שפתח דלתות לארגונים בינלאומיים ולבית הדין הבינלאומי בהאג.