ג'ילי מציגה הכנסות של כ-10 מיליארד דולר - צמיחה של 26%
קבוצת Geely Auto (ג'ילי) מציגה הכנסות של כ-10 מיליארד דולר (73.18 מיליארד יואן), צמיחה של 26% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ורווח נקי של כ-216.5 מיליון דולר (1.57 מיליארד יואן), צמיחה של 1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
במחצית הראשונה של 2023, האיצה ג'ילי את הטרנספורמציה החכמה והחשמלית שלה, והשיגה התקדמות משמעותית בסקטור הפרמיום בשווקים השונים. כמו כן, החברה מכרה 694,045 כלי רכב במחצית הראשונה של 2023, עלייה של 13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד – וכעת היא מדורגת בין שלושת המקומות הראשונים מבין יצרניות הרכב הסיניות. רכבי אנרגיה מתחדשת (חשמלי והיברידי נטען) מהווים 23% מסך מכירות החברה (157,889 יחידות), צמיחה של 44% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
בזמן שהיא מתקדמת בהאצת הטרנספורמציה החשמלית שלה, גדלו הכנסותיה הממוצעות של החברה ממכירות ליחידה ב-29.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לכ-14.6 אלף דולר (103,000 יואן), והרווח הגולמי הממוצע ליחידה גדל ב-11.1% לכ-2,400 דולר (17,500 יואן). הוצאות מו"פ נותרו יציבות, ברמה של 413 מיליון דולר (3 מיליארד יואן), ותרמו להאצת פיתוח הטכנולוגיות החכמות וטרנספורמציית החשמול של החברה.
במחצית הראשונה של 2023 רשמה החברה התקדמות משמעותית בהתרחבות לחו"ל, עם יצוא של 121,185 יחידות, צמיחה של 38% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המותג Auto Geely האיץ את התרחבותו לשווקי המזרח התיכון, אסיה-פסיפיק, אפריקה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. נכון לחודש יולי 2023, 490 סניפי מכירה ושירות חדשים הוקמו תחת המותג. LYNK & CO המשיכה להציג את יתרונותיה בתחום האנרגיה המתחדשת לצרכנים גלובליים, וסיפקה בסך הכל 16,732 יחידות לבעלים ולמנויים במחצית הראשונה של השנה, ש-96% מתוכם הם רכבים המבוססים על אנרגיה מתחדשת. זאת ועוד, המותג השיק לאחרונה את מוצרי הדגל שלו – רכב המנהלים 03 ורכב היוקרה 09 MPV בשווקים במזרח התיכון, ובכך הרחיב את היצע מוצרי הפרמיום רבי-הערך עבור צרכנים גלובליים.
במבט קדימה, החברה ממשיכה לחתור לעבר יעד המכירות השנתי של 1.65 מיליון יחידות וצפויה להכפיל את מכירות רכבי האנרגיה המתחדשת. ג'ילי תמשיך להתמקד בטרנספורמציה הטכנולוגית החשמלית והחכמה שלה, תחזק את היכולות הטכנולוגיות שלה כדי לספק למשתמשים חוויות נהיגה חכמות יותר, תאיץ את התרחבותה לשווקים גלובליים ותעמיק את מחויבותה לפיתוח, תוך כדי שהיא ממשיכה לקדם אפס-פליטות פחמניות מתהליכי הייצור שלה.
- 1.משה 29/08/2023 15:14הגב לתגובה זורכב הגרוע מכל החשמליות

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת
נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.
ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.
העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי. הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.
יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.
- אובר ו-Waymo מרחיבות את השת"פ: הרובוטקסי מגיע לאטלנטה
- וויימו בדרך לניו-יורק: ליפט ואובר מאבדות גובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת
בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.