מטרו
צילום: Depositphotos

הממשלה אישרה את מקטע קו M1 המרכזי של המטרו

אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה עד צומת חולון; מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1 שכבר אושר
דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה איילת שקד מטרו

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שרת הפנים, איילת שקד, אישרה את התוכנית להקמת החלק הצפוני - M1. מדובר במקטע המרכזי של המטרו שיהווה את הבסיס והקישור עם קווי המטרו האחרים. הקו עובר במרכז המטרופולין, וצפוי לשרת מרכזי תעסוקה וכן מרכזי חינוך ותרבות בהם אוניברסיטת תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל וסמינר הקיבוצים. 

אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב  יגאל אלון וממשיך דרומה עד צומת חולון. הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים - קו מטרו M2 בסמוך למחלף השלום וקו M3 בגלילות, תחנות רכבת ישראל: סבידור מרכז, השלום, ההגנה, גלילות (תחנה חדשה), צומת חולון. תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק- צומת חולון ואוניברסיטת תל אביב, קו סגול - ההגנה, מסוף ארלוזורוב  והקו אדום בתחנת ארלוזורוב.

מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1 אשר אושר לאחרונה. אישור המקטע יאפשר קידום הקמת השלב ראשון של פרויקט המטרו ממחלף הכפר הירוק ועד מחלף ראשונים.  

שרת הפנים, איילת שקד: "מדובר באירוע היסטורי, אישור המקטע המרכזי של קו המטרו M1 מצומת חולון ועד צומת גלילות. זה מקטע משמעותי וחשוב הכולל 11 תחנות במוקדים מטרופולינים ותחבורתיים מהחשובים ברשת וביניהן מרכז תחבורתי גלילות דרום, סבידור, השלום וההגנה שיביא להקלה על הפקקים. ממשיכים בעשייה גם בתקופה זו".

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "פרויקט המטרו הינו קריטי למטרופולין תל אביב שהולך וגדל. המטרו בשילוב מערכות הסעות המונים נוספות בהם הרכבת הקלה יתנו מענה תחבורתי ראוי לתושבים. אני מודה למינהל התכנון על העבודה המקצועית והמאומצת, ובחודשים הקרובים נפעל לאישור מקטעים נוספים".  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גד 02/10/2022 12:39
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לממשלה שאישרה את התוכנית עלו והצליחו