מכה למנועי דיזל באירופה: ירדו מתחת לבנזין
מכירות מכוניות עם מנועי בנזין עברו את מכירות מנועי הדיזל באירופה - לראשונה בשמונה שנים. המהפך המפתיע, שהתחולל בין היתר בגלל ירידה באמון הקונים במנועי הדיזל בעקבות פרשת זיוף נתוני הזיהום של פולקסווגן ("דיזלגייט"), מהווה חדשות רעות למרבית תעשיית הרכב האירופאית וטובות לאיכות האוויר.
מנתונים שפרסמה התאחדות יצרניות הרכב האירופאיות (ACEA), ושמתייחסים למחצית הראשונה של 2017, עולה כי מכירות מכוניות בנזין זינקו בכ-10% לעומת 2016 ל-3,658,088 מכוניות, בעוד שמכירות מכוניות המצוידות במנועים הצורכים סולר ירדו ב-4% ל-3,491,430 יחידות. כתוצאה מכך נתח השוק של מנועי הבנזין עומד על 48.5% (לעומת 45.8% ב-2016), בעוד זה של מנועי הדיזל ירד מ-50.2% ל-46.3% בלבד.
האירופאים לא נוטשים את מנועי הדיזל רק לטובת בנזין, אלא גם לטובת מכוניות בעלות מערכת הנעה חלופית - דוגמת חשמליות וכלאיים מסוגים שונים (רובן ככולן עם מנוע בנזין בנוסף למנוע חשמלי). נתח השוק של מכוניות אלו זינק ביבשת ב-35% ל-5.2% מכלל המכירות (392,954 יחידות), מתוכן כ-95 אלף חשמליות, קרוב ל-200 אלף היברידיות והיתר עם מנועים מתודלקים בגז (טבעי או פחממני מעובה) או באתנול (עם 15% בנזין).
ב-ACEA מזהירים כי מעבר מהיר למנועי בנזין, יגרום לכך שיצרניות הרכב לא יוכלו לעמוד ברמות פליטת ה-CO2 (פחמן דו-חמצני) שהוצבו על-ידי האיחוד האירופי, ושמטרתן למנוע זיהום המעודד את התחממות כדור הארץ. בהקשר זה נציין כי בניגוד לנוסחת זיהום האוויר המשמשת את משרד האוצר בישראל, באירופה התמקדו במשך שנים בפליטת CO2, שמושפע בעיקר מכמות שריפת הדלק במנוע. מכיוון שמנועי דיזל צורכים לרוב פחות דלק, הם פולטים פחות CO2, והיוו לכן פתרון נוח יחסית לדרישת האיחוד בנושא זיהום.
- סין נגד ארה"ב - איך מצליחה סין להגדיל ייצוא, למרות ירידה של 30% בייצוא לארה"ב
- ג'יימי דיימון: "כלכלת אירופה בבעיה אמיתית - ואם היא תיפול, כולנו נשלם את המחיר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.בנזין זה מנוע חלש עדיף דיזל (ל"ת)XX 03/10/2017 10:37הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
ריינג' רובר ספורט SE DYnamic בנזין. צילום יואב פולסריינג' רובר ספורט - לאצולה הממהרת
הריינג' רובר ספורט היא אחת המכוניות המרשימות בהן נהגנו לאחרונה ובכלל. עם מנוע 3.0 ליטר בנזין היא מלאה בקסם ומלכותיות, כמו שיש רק ללנדרובר.
אהבנו: הכל, אהבת אמת.
פחות אהבנו: העדר מסאז' בכסאות, מחיר
ציון מסכם 4.9 בסולם פולס
נתחיל בווידוי קטן. יש לי פינה חמה בלב למותג לנדרובר מאז החזקתי בבעלותי דיפנדרים (של שנות ה 90', ודיסקברים מהדור הראשון והשני). לצד הפינה החמה יש גם פינה קרה ואפלה, זו שמימנה את תחזוקת הלנדרוברים האלה. על אף האמור, ואולי בגלל האמור, כשאני מקבל לנדרובר חדש למבחן (בשנים האחרונות עניינו אותי בעיקר הדיפנדרים החדשים) אני עדיין מצליח לזהות את אותו DNA שאני הכרתי כל-כך טוב, בעיקר בתנוחת הנהיגה והתחושה השונה כל-כך שיש ללנדרוברים מהסדרות החדשות. בהיבט הזה, הדיסקברי ספורט נשוא מבחן זה מצליח לדייק את אותה תחושת מלכותיות שהיא חלק מכל לנדרובר. או שאתה אוהב את זה או שלא. אני כן.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר E-SUV פרימיום |
| מימדים (מטר) | אורך 4.946 /רוחב 2.047 /גובה
1.82 /בסיס גלגלים 2.997 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | בנזין, 3.0 ליטר, הנעה כפולה, אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| הספק ומומנט | 400 כ"ס, 55 קג"מ |
| צריכת דלק | 8.7 ק"מ לליטר, נתוני יצרן |
| בטיחות | ציון אבזור בטיחות 6. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
| מחיר | 854,500 ש"ח |
עיצוב פנימי וחיצוני
הריינג' ספורט לא דומה לאף רכב אחר שאינו לנדרובר. כך זה היה כל השנים עד שיצרן סיני רכש טכנולוגיה ואנשי פיתוח ועיצוב מלנדרובר והחל לייצר קרוסאובר עממי 'מזכיר לנדרובר'. עם זאת, כשמולך החזית המזוהה עם יחידות התאורה הצרות והכיתוב ' RANGE ROVER ' אתה לא באמת מתבלבל לחשוב שזה רכב אחר. הריינג' ספורט הוא רכב ענק. הוא באמת גדול, רחב וגבוה ממרבית הקרוסאוברים על הכביש שלצידו. עם ידיות דלתות נסתרות, קורות מושחרות וכך גם החלונות האחוריים, מתקבל אפקט שהדרך היחידה שלי להגדיר אותו היא 'עוצמה מאופקת'.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- גיבוי ממשלתי בהיקף 1.5 מיליארד פאונד למפעלי JLR
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם מאחור ממשיך אותו קו עיצובי מאוד נקי, נטול התחכמויות מיותרות. שמשה אחורית כהה, פס בצבע המרכב, פס כהה המשלב בתוכו גם את יחידות התאורה האחוריות וזהו. היתר כבר בצבע המרכב.
