רכבת (רכבת ישראל)
רכבת (רכבת ישראל)

טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו


טראמפ נוחת בישראל ל-4 שעות בלבד, אבל צפויים עומסים גדולים - 8 שעות של חסימות כבישים נרחבים ברחבי המרכז והבירה

עמית בר |

דונלד טראמפ, הנשיא האמריקאי  מגיע מחר לישראל ל-4 שעות לאחד הביקורים החשובים והמשמעותיים ביותר, על רקע הצלחתו לשחרר את החטופים ולסיים את המלחמה. עומסי התנועה צפויים להימשך 8 שעות.


מחר צפויים שיבושי תנועה נרחבים מנתב"ג ועד ירושלים החל מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 14:00. הרשויות מדגישות כי ההיערכות נועדה להבטיח אבטחה מקסימלית, תוך מזעור הנזק לתנועה היומיומית, אך ממליצות בחום להימנע מנסיעה לירושלים ברכב פרטי בשעות אלה.

לפי הודעת המשטרה ורשות שדות התעופה, כביש 1 בקטע שבין נתב"ג לירושלים ייסגר לתנועה באופן זמני, כחלק מהיערכות ביטחונית לביקור. במקביל, גם כבישים נוספים ייחסמו נקודתית, כולל כביש 16, מנהרת הארזים בכביש 9, ושדרות מרכזיות בעיר כמו הרצל, קפלן ודרך רבין. חסימות אלה צפויות להימשך כשעה עד שעתיים בכל אחת מהן, בהתאם לצורכי השיירה הנשיאותית. בהתאם לכך, המשטרה ממליצה להימנע מלהיכנס לירושלים ברכב פרטי בשעות הבוקר והצהריים.

עבור מי שבכל זאת חייב להגיע לבירה, גישה לעיר תתאפשר דרך כבישים חלופיים - כביש 443 מכיוון צפון, כביש המנהרות 60 או כביש 395 מאזור בית שמש. עם זאת, עוד נמסר כי עלולות להתרחש האטות ושינויים בהסדרי התנועה גם בצירים ראשיים נוספים, כגון כביש 6 וכביש 50, כדי לאפשר מעבר חלק לשיירות הביטחון.

טראמפ צפוי לנחות בנמל התעופה בן גוריון בשעה 9:20 בבוקר, ולאחר מכן ייצא בשיירה רשמית לכנסת בירושלים. שם הוא צפוי להיפגש עם משפחות החטופים ולהשמיע נאום חגיגי במליאת הכנסת בסביבות השעה 11:00. הנאום, שצפוי להתייחס ליחסי ישראל-ארה"ב ולסוגיות ביטחוניות אקטואליות, יהיה שיא הביקור הקצר. לפי לוח הזמנים שפורסם, טראמפ צפוי להמריא מישראל ב-13:00 בדרכו לפסגה מדינית חשובה על שחרור החטופים וסיום המלחמה בשארם א-שייח שבמצרים.

בפסגה המצרית צפויים להשתתף כ-20 מנהיגים בכירים מהעולם, כולל נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי המארח, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר. חזרתו של טראמפ לוושינגטון מתוכננת לשעות הערב המאוחרות, עם טיסה ישירה ממצרים לבירת ארצות הברית.

רכבת ישראל מתגברת את השירותים

לאור מגבלות התנועה הצפויות, רכבת ישראל הודיעה על תגבור משמעותי בתנועת הרכבות בתחנת נתב"ג ובירושלים. הקו בין ירושלים להרצליה יופעל בתדירות של שתי רכבות לשעה לכל כיוון, בדומה לימי חול רגילים, במקום רכבת אחת בלבד כפי שנהוג בימי שישי וערבי חג. גם קו תל אביב-מודיעין יופעל באותה מתכונת מתוגברת, עם רכבות נוספות שיוסיפו כ-20 אחוז לקיבולת הנוסעים הרגילה ויאפשרו תנועה חלקה יותר למי שבוחרים בתחבורה הציבורית.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

רשות שדות התעופה הודיעה שכל הטיסות שהיו מתוכננות להמריא מטרמינל 1 החל מ-8:00 בבוקר ועד סוף היום, יועברו לטרמינל 3. השינוי נעשה כדי לפנות את האזור לפעילות הביטחונית המוגברת סביב המטוס הפרטי של טראמפ. טיסות מסוימות ליעדים דרומיים, כולל לאילת, עלולות אף להתבטל בשל מגבלות מרחב אווירי שייכנסו לתוקף במהלך שעות הביקור.

במקביל, שירותי ההסעות והמוניות לנתב"ג וממנו יושבתו לחלוטין בין השעות 6:00 ל-14:00. לכן, רשות שדות התעופה ממליצה בחום לציבור הנוסעים להיערך מראש ולהגיע לנמל התעופה לפחות ארבע שעות לפני שעת ההמראה המתוכננת, תוך שימוש בתחבורה ציבורית המתוגברת - בעיקר ברכבת לנתב"ג שתמשיך לפעול בצורה תקינה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני

הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק

פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |

הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.

תעודת חובה            
קטגוריה                    קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)                אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653 /בסיס גלגלים 2.61
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים            היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה)
הספק ומומנט                    משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ
נפח מיכל דלק                    51 ליטר
צריכת דלק משולבת            18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים  במבחן ה NCAP האוסטרלי
מחיר                    136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי

 

עיצוב חיצוני ופנימי

הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.

בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.

מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.

אומודה 9. צילום יואב פולסאומודה 9. צילום יואב פולס

אומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם

יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7. 

האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים. 

הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.

יואב פולס |

בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה. 


O ו J בכניסה למטה ג'אקו ואומודה, הרכב המצולם הוא LUXEED. צילום יואב פולס

גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.

בליין המותגים שמטפחת היצרנית צ'רי אומודה מתמקדת בטכנולוגיה, ביצועים וחסכון, כשהיא מנסה להעביר את ערכי המותג באמצעות עיצובים שכן הפלטפורמות והמנועים משותפים לכלל מותגי צ'רי.

במהלך ביקור במספר אתרים של צ'רי בסין, פגשנו את האומודה 9, שהיא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 וגם לצ'רי טיגו 9. בניגוד לג'אקו ולצ'רי, האומודה 9 בעלת חמישה מושבים בלבד והיא צפויה כאמור להיות מושקת בישראל כבר בשבועות הקרובים. לצד האומודה 9 ראינו גם את האומודה 7, עם זאת לנהוג באמת הצלחנו רק באומודה 9.

העיצוב של האומודה 9 שונה כאמור מזה של הג'אקו 8 והטיגו 9. אם שני האחרונים מוחצנים מאוד בזכות גריל עצום המודיע על נוכחות שלא משתמעת לשתי פנים, האומודה 9 מתוחכמת יותר, ויותר מאופקת עם חזית חצי אטומה, ללא גריל נוכח, פסי לד משני צידי המכונית, אופקיים ואנכיים, קורות וחלונות מושחרים, לרבות הקורה האחורית ליצירת מראה של גג צף. גם מאחור נעשה שימוש מרובה בשילוב פסי לד ליצירת חתימת אור מזוהה.