מהפכה בכביש 6: שינויים חדשים שיקצרו את זמני הנסיעה
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל הכריזו על תמריץ להפחתת עומסים - האם זה יעזור ואיך זה ישפיע עליכם? כחלק מהמאמצים להפחתת הגודש בכביש, יינתן החל מהחודש הבא תמריץ כלכלי לנהגים של כלי רכב כבדים - מעל 4 טון. האגרה לנסיעה בכביש 6 תופחת ב-50% עבורם, אך ההנחה תינתן רק בין השעות 05:30-3:00 בבוקר. במקביל להוזלת האגרה לכלי הרכב הכבדים, מתבצע פרויקט הרחבה נרחב בכביש 6
כביש 6, אחד מצירי התנועה המרכזיים בישראל, צפוי לעבור שינויים משמעותיים החל מ-1 באפריל. השינויים האמורים יבוצעו במסגרת הפרויקט להרחבת הכביש, שעלות הביצוע שלו נאמדת בכ-4 מיליארד שקל. כל זה על רקע הכרזת משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל על תמריץ חדש להפחתת העומסים הקיימים בכביש 6.
כחלק מהמאמצים להפחתת הגודש בכביש, יינתן החל מהחודש הבא תמריץ כלכלי לנהגים של כלי רכב כבדים - מעל 4 טון. האגרה לנסיעה בכביש 6 תופחת ב-50% עבורם, אך ההנחה תינתן רק בין השעות 05:30-3:00 בבוקר. מטרת הצעד היא לעודד חברות הובלה להסיט את הנסיעות לשעות שבהן הכביש פנוי יחסית, ובכך להפחית את העומסים בשעות השיא. מומחים מעריכים כי השינוי הזה עשוי להוריד את כמות המשאיות בכביש בשעות העומס בעד 10%.
במקביל להוזלת האגרה לכלי הרכב הכבדים, מתבצע פרויקט הרחבה נרחב בכביש 6. העבודות כוללות הוספת נתיב חדש בכל כיוון בין מחלף קסם למחלף עין תות (סה"כ 60 ק"מ); הקמת מחלף בית נחמיה; שיפור תשתיות תאורה, ניקוז ושיקום נופי; ושדרוג של אמצעי הבקרה והמעקב בכביש, כך שיאפשרו ניהול חכם יותר של התנועה בו. העבודות צפויות להימשך עד 2028 והן מבוצעות במתכונת BOT, שבה היזם הפרטי אחראי על הביצוע והתחזוקה לתקופה מוגדרת.
המטרה: הפחתת עומסים ושיפור חוויית הנסיעה
שרת התחבורה מירי רגב, ציינה כי, "כביש 6 הוא עורק תחבורה קריטי המחבר בין הצפון, המרכז והדרום. הרחבתו תסייע למנוע עומסים ולהפוך את הכביש ליעיל יותר עבור ציבור הנהגים". בנוסף, היא טענה כי, "רכבים כבדים הם מהגורמים העיקריים לעומסים בשעות השיא, ולכן החלטנו לקדם תמריץ שיעודד נסיעות בשעות בהן הביקוש נמוך". מנכ"ל חוצה ישראל, דני שנבך, הדגיש כי, "הפחתת האגרה היא צעד משלים להרחבת הכביש, שמטרתו לייעל את זרימת התנועה ולהפחית את העומסים הקבועים שמאפיינים את הכביש".
- ייצוגית נגד כביש 6 נדחתה: פסקל לא מזכה בהטבות
- פורסם המכרז להארכת כביש 6 עד בית העמק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרויקט צפוי לשפר משמעותית את זמני הנסיעה בכביש 6, אך ההשלכות המלאות יורגשו רק עם סיום העבודות ב-2028. עד אז, הנהגים צפויים להתמודד עם תקופת ביניים של עבודות תשתית שעלולות להוביל להאטת התנועה באזורים מסוימים. עם זאת, השדרוגים והתמריצים לכלי רכב כבדים עשויים לספק הקלה מסוימת כבר בטווח הקצר.
ועדת המכרזים הבין-משרדית פרסמה בדצמבר האחרון את מסמכי המכרז להארכת כביש 6 צפונה. הפרויקט, שיתפרש על פני 22 ק"מ ממחלף סומך ועד בית העמק, יכלול הקמת שלושה מחלפים חדשים ויופעל במשך 34 שנה על ידי הזכיין שייבחר. משמעות הפרויקט עבור תושבי הצפון היא דרמטית: הכביש החדש יחבר באופן ישיר ערים כמו נהריה, עכו, שפרעם וכרמיאל למרכז הארץ, כשהוא צפוי להכפיל את מהירות הנסיעה בשעות השיא. במקביל, הכביש יפחית משמעותית את העומסים בכבישים 70, 4 ו-22, ויאפשר את הפיכת כביש 4 לציר תחבורה ציבורית. המדינה מגבה את הפרויקט בהטבה משמעותית לתושבי האזור: נוסעים שישתמשו בתדירות גבוהה במקטעים החדשים יזכו להנחה של 40% בתעריף הנסיעה, כחלק מסיוע לתושבי הצפון בעקבות המלחמה. שבע קבוצות מובילות כבר עברו את שלב המיון המוקדם במכרז, שמתנהל בשיטת (Public Private Partnership) PPP.
בספטמבר 2022 נחנך קטע כביש 6 שבין מחלף עין תות ליקנעם, לאחר סיום ביצוע העבודות להרחבתו על ידי חברת חוצה ישראל - זרוע הביצוע של משרד התחבורה. הרחבת מקטע הכביש בין יקנעם למחלף עין תות כללה הכפלת מספר הנתיבים משניים לארבעה לכל כיוון וחיבורו לכביש 6. הפרויקט נחשב מורכב במיוחד, מכיוון שהכביש נותר פתוח לתנועה רציפה לאורך כל ביצוע הפרויקט. קטע הכביש החדש שנפתח לתנועה ישמש עורק תחבורה מרכזי שיחבר בין הצפון למרכז, ובכך תתאפשר זרימת תנועה טובה יותר על כביש 6, ללא רמזורים, ונסיעה רציפה ומהירה לנוסעים בצפון הארץ, מטרופולין חיפה והגליל. על פי ההערכות בזמן חנוכת המקטע, מדי יום נוסעים בקטע זה כ-120-100 אלף כלי רכב.
- מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משלוש יוצא אחד - פרימיום חשמלי סיני
כביש 6 (המכונה גם כביש חוצה ישראל או דרך יצחק רבין) הוא הכביש המהיר הארוך בישראל. הוא כביש אורך ועובר ממזרח לכביש 4 ולחלקו הצפוני של כביש 40. ב-2019 היה אורכו של הכביש 200 קילומטרים ממחלף שוקת בדרום ועד מחלף סומך בצפון. לאחר שיסתיימו העבודות להקמת קטע 21 בדרום והקטע הצפוני העתידי, יגיע אורך הכביש ל-261.2 ק"מ. כביש 6 הוא כביש אגרה בקטעים בין מחלף שורק למחלף עין תות, בין מחלף יקנעם למחלף תל קשיש ובין מחלף שער העמקים למחלף גבעות אלונים. בארבעה מקטעים הנסיעה בו היא חינמית: בדרום - דרומית למחלף שורק, ובצפון (חלקים מכביש 70 לשעבר) - בין מחלף עין תות למחלף יקנעם, בין מחלף תל קשיש למחלף שער העמקים ומצפון למחלף גבעות אלונים. מאחורי סלילת הכביש עמדו כמה מטרות, בהן חיבור צפון המדינה ודרומה למרכז כדי לעודד את התפרשות האוכלוסייה, בניית כביש עוקף לגוש דן שיקל על עומסי התנועה בכבישי האורך המקבילים לו (2 ו-4), וכן עידוד הסטת האוכלוסייה באזור המרכז מזרחה, על ידי חיבור הערים המזרחיות, כמו מודיעין-מכבים-רעות, מיתר וכוכב יאיר-צור יגאל, לשאר חלקי המדינה.
מה הסיבה להרחבת כביש 6?
כביש 6 הוא אחד העמוסים בישראל, והנתונים מראים כי מספר הנוסעים בו עולה בכ-5% מדי שנה. הרחבת הכביש נועדה להתמודד עם הגידול בתנועה ולשפר את חוויית הנהיגה.
כיצד ישפיע הפרויקט על מחירי האגרה? ב
למעט ההוזלה הזמנית למשאיות בשעות הלילה, אין שינוי משמעותי באגרות לנהגים פרטיים בשלב זה. עם זאת, בעתיד עשויים להיבחן שינויים בהתאם לעומסי התנועה.
מה היתרונות של שדרוג מערכת הבקרה בכביש?
השדרוגים כוללים התקנת מצלמות חכמות ומערכות ניהול תנועה מתקדמות, שיאפשרו תגובה מהירה יותר לתקלות וניהול יעיל יותר של תנועת כלי הרכב.
האם צפויים שיבושים במהלך העבודות?
כן, בחלק מהמקטעים ייתכנו עומסים זמניים. עם זאת, הפרויקט מתוכנן כך שהשיבושים יהיו מינימליים ככל הניתן.
מה ההשפעה הצפויה על זמני הנסיעה?
לפי ההערכות, הוספת הנתיבים החדשים עשויה לקצר את זמני הנסיעה בשעות העומס בעד 20%.
- 3.חלם 24/03/2025 22:02הגב לתגובה זולא זכור לי שבשעות האלה יש פקקיםגם חינם לא היה משנה זה בדיחה בלוף כמו שיש אגרה לאופנוע חבורה של חלם שם
- 2.דרך יצחק רעבין על שמו פסטיבל הדם השנתי טוב שהלך לא חסר (ל"ת)שוש עמיר 24/03/2025 13:57הגב לתגובה זו
- שרית 24/03/2025 22:04הגב לתגובה זועוד מעט יקח גם ביבי יצטרף
- 1.בני 24/03/2025 13:14הגב לתגובה זולעולם יישארו שם שני נתיבים לכל כיוון ובכך ינציחו את הפקק. טמטום על סטרואידים.
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.
אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות
פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.
את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.
ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV , שטח קל |
| מימדים (מטר) | אורך 4.57 /רוחב 1.813
/גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | 1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4 |
| הספק ומומנט | 130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר |
| נפח מיכל דלק (ליטר) | 55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8 |
| צריכת דלק (משולב) ותקן | 16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן,
4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 170.0 אש"ח /
175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח |
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיצוב חיצוני ופנימי
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסמעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר.
BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים.
מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
