מהפכה בכביש 6: שינויים חדשים שיקצרו את זמני הנסיעה
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל הכריזו על תמריץ להפחתת עומסים - האם זה יעזור ואיך זה ישפיע עליכם? כחלק מהמאמצים להפחתת הגודש בכביש, יינתן החל מהחודש הבא תמריץ כלכלי לנהגים של כלי רכב כבדים - מעל 4 טון. האגרה לנסיעה בכביש 6 תופחת ב-50% עבורם, אך ההנחה תינתן רק בין השעות 05:30-3:00 בבוקר. במקביל להוזלת האגרה לכלי הרכב הכבדים, מתבצע פרויקט הרחבה נרחב בכביש 6
כביש 6, אחד מצירי התנועה המרכזיים בישראל, צפוי לעבור שינויים משמעותיים החל מ-1 באפריל. השינויים האמורים יבוצעו במסגרת הפרויקט להרחבת הכביש, שעלות הביצוע שלו נאמדת בכ-4 מיליארד שקל. כל זה על רקע הכרזת משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל על תמריץ חדש להפחתת העומסים הקיימים בכביש 6.
כחלק מהמאמצים להפחתת הגודש בכביש, יינתן החל מהחודש הבא תמריץ כלכלי לנהגים של כלי רכב כבדים - מעל 4 טון. האגרה לנסיעה בכביש 6 תופחת ב-50% עבורם, אך ההנחה תינתן רק בין השעות 05:30-3:00 בבוקר. מטרת הצעד היא לעודד חברות הובלה להסיט את הנסיעות לשעות שבהן הכביש פנוי יחסית, ובכך להפחית את העומסים בשעות השיא. מומחים מעריכים כי השינוי הזה עשוי להוריד את כמות המשאיות בכביש בשעות העומס בעד 10%.
במקביל להוזלת האגרה לכלי הרכב הכבדים, מתבצע פרויקט הרחבה נרחב בכביש 6. העבודות כוללות הוספת נתיב חדש בכל כיוון בין מחלף קסם למחלף עין תות (סה"כ 60 ק"מ); הקמת מחלף בית נחמיה; שיפור תשתיות תאורה, ניקוז ושיקום נופי; ושדרוג של אמצעי הבקרה והמעקב בכביש, כך שיאפשרו ניהול חכם יותר של התנועה בו. העבודות צפויות להימשך עד 2028 והן מבוצעות במתכונת BOT, שבה היזם הפרטי אחראי על הביצוע והתחזוקה לתקופה מוגדרת.
המטרה: הפחתת עומסים ושיפור חוויית הנסיעה
שרת התחבורה מירי רגב, ציינה כי, "כביש 6 הוא עורק תחבורה קריטי המחבר בין הצפון, המרכז והדרום. הרחבתו תסייע למנוע עומסים ולהפוך את הכביש ליעיל יותר עבור ציבור הנהגים". בנוסף, היא טענה כי, "רכבים כבדים הם מהגורמים העיקריים לעומסים בשעות השיא, ולכן החלטנו לקדם תמריץ שיעודד נסיעות בשעות בהן הביקוש נמוך". מנכ"ל חוצה ישראל, דני שנבך, הדגיש כי, "הפחתת האגרה היא צעד משלים להרחבת הכביש, שמטרתו לייעל את זרימת התנועה ולהפחית את העומסים הקבועים שמאפיינים את הכביש".
- ייצוגית נגד כביש 6 נדחתה: פסקל לא מזכה בהטבות
- פורסם המכרז להארכת כביש 6 עד בית העמק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרויקט צפוי לשפר משמעותית את זמני הנסיעה בכביש 6, אך ההשלכות המלאות יורגשו רק עם סיום העבודות ב-2028. עד אז, הנהגים צפויים להתמודד עם תקופת ביניים של עבודות תשתית שעלולות להוביל להאטת התנועה באזורים מסוימים. עם זאת, השדרוגים והתמריצים לכלי רכב כבדים עשויים לספק הקלה מסוימת כבר בטווח הקצר.
ועדת המכרזים הבין-משרדית פרסמה בדצמבר האחרון את מסמכי המכרז להארכת כביש 6 צפונה. הפרויקט, שיתפרש על פני 22 ק"מ ממחלף סומך ועד בית העמק, יכלול הקמת שלושה מחלפים חדשים ויופעל במשך 34 שנה על ידי הזכיין שייבחר. משמעות הפרויקט עבור תושבי הצפון היא דרמטית: הכביש החדש יחבר באופן ישיר ערים כמו נהריה, עכו, שפרעם וכרמיאל למרכז הארץ, כשהוא צפוי להכפיל את מהירות הנסיעה בשעות השיא. במקביל, הכביש יפחית משמעותית את העומסים בכבישים 70, 4 ו-22, ויאפשר את הפיכת כביש 4 לציר תחבורה ציבורית. המדינה מגבה את הפרויקט בהטבה משמעותית לתושבי האזור: נוסעים שישתמשו בתדירות גבוהה במקטעים החדשים יזכו להנחה של 40% בתעריף הנסיעה, כחלק מסיוע לתושבי הצפון בעקבות המלחמה. שבע קבוצות מובילות כבר עברו את שלב המיון המוקדם במכרז, שמתנהל בשיטת (Public Private Partnership) PPP.
בספטמבר 2022 נחנך קטע כביש 6 שבין מחלף עין תות ליקנעם, לאחר סיום ביצוע העבודות להרחבתו על ידי חברת חוצה ישראל - זרוע הביצוע של משרד התחבורה. הרחבת מקטע הכביש בין יקנעם למחלף עין תות כללה הכפלת מספר הנתיבים משניים לארבעה לכל כיוון וחיבורו לכביש 6. הפרויקט נחשב מורכב במיוחד, מכיוון שהכביש נותר פתוח לתנועה רציפה לאורך כל ביצוע הפרויקט. קטע הכביש החדש שנפתח לתנועה ישמש עורק תחבורה מרכזי שיחבר בין הצפון למרכז, ובכך תתאפשר זרימת תנועה טובה יותר על כביש 6, ללא רמזורים, ונסיעה רציפה ומהירה לנוסעים בצפון הארץ, מטרופולין חיפה והגליל. על פי ההערכות בזמן חנוכת המקטע, מדי יום נוסעים בקטע זה כ-120-100 אלף כלי רכב.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
כביש 6 (המכונה גם כביש חוצה ישראל או דרך יצחק רבין) הוא הכביש המהיר הארוך בישראל. הוא כביש אורך ועובר ממזרח לכביש 4 ולחלקו הצפוני של כביש 40. ב-2019 היה אורכו של הכביש 200 קילומטרים ממחלף שוקת בדרום ועד מחלף סומך בצפון. לאחר שיסתיימו העבודות להקמת קטע 21 בדרום והקטע הצפוני העתידי, יגיע אורך הכביש ל-261.2 ק"מ. כביש 6 הוא כביש אגרה בקטעים בין מחלף שורק למחלף עין תות, בין מחלף יקנעם למחלף תל קשיש ובין מחלף שער העמקים למחלף גבעות אלונים. בארבעה מקטעים הנסיעה בו היא חינמית: בדרום - דרומית למחלף שורק, ובצפון (חלקים מכביש 70 לשעבר) - בין מחלף עין תות למחלף יקנעם, בין מחלף תל קשיש למחלף שער העמקים ומצפון למחלף גבעות אלונים. מאחורי סלילת הכביש עמדו כמה מטרות, בהן חיבור צפון המדינה ודרומה למרכז כדי לעודד את התפרשות האוכלוסייה, בניית כביש עוקף לגוש דן שיקל על עומסי התנועה בכבישי האורך המקבילים לו (2 ו-4), וכן עידוד הסטת האוכלוסייה באזור המרכז מזרחה, על ידי חיבור הערים המזרחיות, כמו מודיעין-מכבים-רעות, מיתר וכוכב יאיר-צור יגאל, לשאר חלקי המדינה.
מה הסיבה להרחבת כביש 6?
כביש 6 הוא אחד העמוסים בישראל, והנתונים מראים כי מספר הנוסעים בו עולה בכ-5% מדי שנה. הרחבת הכביש נועדה להתמודד עם הגידול בתנועה ולשפר את חוויית הנהיגה.
כיצד ישפיע הפרויקט על מחירי האגרה? ב
למעט ההוזלה הזמנית למשאיות בשעות הלילה, אין שינוי משמעותי באגרות לנהגים פרטיים בשלב זה. עם זאת, בעתיד עשויים להיבחן שינויים בהתאם לעומסי התנועה.
מה היתרונות של שדרוג מערכת הבקרה בכביש?
השדרוגים כוללים התקנת מצלמות חכמות ומערכות ניהול תנועה מתקדמות, שיאפשרו תגובה מהירה יותר לתקלות וניהול יעיל יותר של תנועת כלי הרכב.
האם צפויים שיבושים במהלך העבודות?
כן, בחלק מהמקטעים ייתכנו עומסים זמניים. עם זאת, הפרויקט מתוכנן כך שהשיבושים יהיו מינימליים ככל הניתן.
מה ההשפעה הצפויה על זמני הנסיעה?
לפי ההערכות, הוספת הנתיבים החדשים עשויה לקצר את זמני הנסיעה בשעות העומס בעד 20%.
- 3.חלם 24/03/2025 22:02הגב לתגובה זולא זכור לי שבשעות האלה יש פקקיםגם חינם לא היה משנה זה בדיחה בלוף כמו שיש אגרה לאופנוע חבורה של חלם שם
- 2.דרך יצחק רעבין על שמו פסטיבל הדם השנתי טוב שהלך לא חסר (ל"ת)שוש עמיר 24/03/2025 13:57הגב לתגובה זו
- שרית 24/03/2025 22:04הגב לתגובה זועוד מעט יקח גם ביבי יצטרף
- 1.בני 24/03/2025 13:14הגב לתגובה זולעולם יישארו שם שני נתיבים לכל כיוון ובכך ינציחו את הפקק. טמטום על סטרואידים.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
