האחים חגג
צילום: שי תמיר

המלצת קנייה למניית חג'ג' - תעלה ב-76%

אי.בי.אי נותנים מחיר יעד של 28 שקל למניית חג'ג' - מתרשמים מהפרויקטים בביצוע ובתכנון בת"א
חיים בן הקון | (1)

באי.בי.אי מעריכים שמניית חג'ג' תזנק ב-76%. האנליסטים של בית ההשקעות מעניקים מחיר יעד של 28 שקל למניה, כשהמחיר בשוק הוא - 16 שקל. 

 

פעילותה של קבוצת חג׳ג׳

קבוצת חג'ג' הינה חברת נדל"ן העוסקת במישרין ובאמצעות חברות בנות במספר תחומי פעילות כגון ייזום, מלונאות והשבחת נכסי מסחר. בתחילת החודש נחתמה עסקה לרכישת 30% ממניות צים נדל"ן העוסקת בעיקר בהתחדשות עירונית בתמורה ל-81 מיליון שקל, אשר מתוכן שולמו כ-60 מיליון שקל. יש לציין שלצים נדל"ן זרוע התחדשות עירונית גדולה שתעזור לקבוצה בפיתוח התחום ובפריסה הגיאוגרפית. תחום ההתחדשות העירונית פופולרי כיום, בגלל תנאי השוק. חברות הנדל״ן הגדולות רוכשות פעילות ופרויקטים בתחום, כדי להצטרף להזדמנות.

לחברה פרויקטים המצויים רובם ככולם בתל אביב אשר נמצאים בשלבי הקמה ופיתוח  שונים. כמו כן, פועלת החברה בתחום ההתחדשות העירונית והפינוי-בינוי בגוש דן והשרון. ההתקשרות עם צים נדל"ן עשויה להביא לפרויקטים של מעל 20,000 יח"ד.

לחברה שותפות עם סלינה שקרסה, אבל החשיפה לפעילות נמוכה, וככל הנראה חג'ג' תמשיך להפעיל עם שותף אחר את תחום המלונאות. כמו כן, לקבוצה נכסים מסחריים, אך פעילות הבנייה למגורים בת"א היא עיקר הפעילות.

יצחק ועידו חג'ג', בעלי השליטה בחברה, הפכו לאחרונה גם למנכ"לים משותפים

  הערכת השווי של אי.בי.אי - אפסייד של 76%

 

כפי שניתן לראות במדל הערכת השווי, עיקר השווי נמצא בפרויקטים למגורים. כ-520 מיליון שקל של רווח גולמי נמצא בפרויקטים בביצועי, סכום של 260 מיליון שקל נמצא בפרויקטים שעומדים להתחיל וסכום נוסף, קטן יותר בפרויקטים מתוכננים.

פרויקטים עיקריים -  לחברה קיימים ארבעה פרויקטים בהקמה (MOMA, H-INFINITY, ת"א יפו הצעירה, בבלי) אשר צפויים להסתיים בין השנים 2024-2028. בפרויקטים הנ"ל יבנו כ-870 יח"ד, כאשר חלק החברה עומד על כ-840 יח"ד ומתוכן נמכרו כ-406 יח"ד, המהוות 50% מסך הדירות לשיווק על ידי החברה. כמו כן, לחברה קיימים עוד ארבעה פרויקטים בתכנון שהקמתם טרם החלה וממוקמים כולם בתל אביב (שד"ל, איינשטיין 33א-35, בבלי 5, סומייל 121) ובהם צופה החברה להקים כ-980 יח"ד (חלק החברה כ- 550 יח"ד) עם רווח גולמי של 1.1 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משה 01/10/2024 00:31
    הגב לתגובה זו
    המניה של חגג תזנק מעל 50 אחוז
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.