סיברוואן מגייסת מאלחנדרו וינשטין בפרמיה של 58%; מה וינשטין יודע ולמה הוא מהמר על סייברוואן?
אלחנדרו וינשטיין, משקיע בחברות בתחום הבריאות ודירקטור בסיפיה ויז'ן משקיע 1.5 מיליון דולר ב סייברוואן 0% בתמורה ל-17%. מדובר על עסקה בפרמיה של 57% על המחיר בשוק ועל רקע זה, מניית סייברוואן מזנקת ב-13% לשווי של 20 מיליון שקל (בקופה היה לה נכון לסוף יוני סכום כפול, כנרה שכעת בין 20 ל-30 מיליון שקל - הערכה).
וינשטיין אולי בונה על השבחה ואולי בונה על כך שיקבל נח גדול מהפעילות (כ-17%) ויהיה לו את הכוח לפעול לשיתוף פעולה ואולי מיזוג עם סיפה ויז'ן שפועלת בתחום דומה.
סייברוואן שפיתחה מערכת למניעת הסחות דעת בנהיגה היא כישלון מהדהד וסימן לגאות הלא רציונלית בתחום ההנפקות בשנת 2020. מאז גייסה לראשונה בתל אביב מנייתה ירדה ב-97%. אז היא גייסה 26 מיליון שקל מהציבור לפי שווי של 86 מיליון שקל. אחר כך, היא ניסתה למכור למשקיעים ומשקיעים פוטנציאלים בוול סטריט את הסחורה, רק ששם היו יותר קפדניים והסכימו לקבל אותה לפי שווי של 10 מיליון דולר ועם גיוס של כ06 מיליון דולר. וזה למרות שהנהלתה הצהירה על כוונה לגייס לפי שווי של מעל ל-100 מיליון דולר.
לסייברוואן הכנסות שוליות – קצב של מיליון שקל בשנה והפסד בקצב של מעל 20 מיליון בשנה. לחברה 20 מיליון שקל מזומנים בסוף יוני ונראה שכעת, בהנחה של אותו קצב שריפת מזומנים, בקופה יש כ-25-30 מיליון שקל.
המשקיע החדש, וינשטיין הוא ממייסדי קרנות ההון סיכון Bensile ו-OTV (ראשי תיבות של Olive Tree Ventures) שלהן החזקות בתחום הבריאות והרפואה.
סייברוואן נמצאת בשליטת יעקב (יענקל'ה) טננבאום ובניהול של אור גלבוע. עד היום התקינה החברה את המערכות שלה בקצת מעל 1,000 כלי רכב. נכון לסוף חודש אוגוסט, יש לה עוד 600 הזמנות להתקנת המערכת. היא חתמה על מספר הסכמים - מול טמפו, נובולוג, FLEX, בזק וסלקום ובנוסף, היא מטמיעה את המערכות בשלוש מועצות אזוריות בישראל: חרמון, מטה אשר ומטה יואב. על רקע הפוטנציאל אמר לאחרונה אורי גלבוע, מנכ"ל החברה כי החודשים האחרונים היו פעילים במיוחד - "אנחנו רואים עניין חזק מאוד בחדשנות שלנו. אנו מצפים למחצית שנייה חזקה.
"האסטרטגיה שלנו היא בדרך כלל להתחיל עם ניסויים בקנה מידה קטן עם הלקוח, במטרה לחדור עוד יותר לתוך המקומי שלהם ציי רכב במטרה לטווח ארוך יותר להרחיב בסופו של דבר את העסקים שלנו לצי של חברת האם שלהם ברחבי העולם. ההתקנות שלנו עד כה היו בעיקר עם אותם שחקנים מקומיים ואנו מאמינים שזהו קצה הקרחון של השוק הניתן להתייחסות שלנו. זה מייצג פוטנציאל משמעותי מאוד לצמוח ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלנו, ככל שאנו מתקרבים להשקת פתרון הדור 2.0 שלנו, הצפוי בשבועות הקרובים, שישווקו ברחבי העולם".
- 3.רפי 15/12/2022 18:12הגב לתגובה זוקורא מכאן לשר התחבורה הבא של ישראל לממן ולחייב את כל הרכבים בישראל בהתקנת מערכת סייבר וואן שתפחית בצורה משמעותית את תאונות הדרכים הקשורים לשימוש בפלאפונים בזמן נהיגה.
- 2.atuk19 13/12/2022 13:04הגב לתגובה זושואל את כל מחזיקי המניה הזו. האם רצתם להתקין המערכת ברכב שלכם? או שהמודל העיסקי הוא להתקין אותה רק אצל נהגי משאיות , אוטובוסים, צבא שלא ממש רוצים במערכת וימצאו דרך לעקוף אותה. זו השאלה שהייתי שואל את ויינשטיין. שמת ברכב שאתה נוהג בו? אם יש לא נהג - לא חוכמה ומעיד על כך שהמערכת מוגבלת לנהגי בוס.
- 1.משקיע לשעבר 12/12/2022 17:40הגב לתגובה זוהמנכל אורי גלבוע הוא בעל חוש הומור, אם הוא צופה עתיד מזהיר לחברה.... החברה נהנית מ 1 מיליון שקל הכנסות, ורק המנכל עולה 2.5 מיליון בשנה. אז מה איכפת לו שהחברה בדרך לפשיטת רגל ??? העיקר להעביר עוד חודש

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳