דוחות

אשטרום: הרווח הנקי טיפס ב- 45%; הכנסות של 1.37 מיליארד שקל

קבוצת אשרום פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי: הרווח הנקי טיפס בכ-45% לכ-130 מיליון שקל; ההכנסות צמחו בכ-31.2% לכ-1.37 מיליארד שקל

אלירן אלישע | (2)

חברת הבניה והנדל"ן אשטרום קבוצה -2.14%  מדווחת תוצאותיה ברבעון השלישי, החברה הכניסה כ-1.37 מיליארד שקל, לעומת כ-1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד עלייה של 31.2%.

הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-22.2% לכ-280.5 מיליון שקל, לעומת כ-229.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי של קבוצת אשטרום ברבעון השלישי צמח בכ-48.1% לכ-254.1 מיליון שקל, לעומת כ-171.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה טיפס בכ-45% לכ-130 מיליון שקל, לעומת כ-89.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח המיוחס לבעלי המניות ברבעון טיפס בכ-33.6% לכ-119 מיליון שקל, לעומת רווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-89.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

בחלוקה למגזרי פעילות של החברה

במגזר קבלנות בניה ותשתית בישראל עלו ההכנסות ברבעון בכ-19.6% לכ-708.2 מיליון שקל, לעומת כ-592 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי של המגזר ברבעון עלה בכ-10% לכ-64.3 מיליון שקל, לעומת כ-58.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במגזר נדל"ן להשקעה ויזמות (באמצעות אשטרום נכסים) ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-101.5 מיליון שקל, לעומת כ-139.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון בהכנסות מיוחס בעיקר לסיום שלב המכירות בשני המגדלים בפרויקט LYFE בבני ברק. הרווח הגולמי של המגזר ברבעון הסתכם בכ-56.4 מיליון שקל, לעומת כ-75.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במגזר התעשייה עלו ההכנסות ברבעון בכ-44.7% לכ-242.1 מיליון שקל לעומת כ-167.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי במגזר עלה ברבעון בכ-81.6%  לכ-36.5 מיליון שקל לעומת כ-20.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תחום האנרגיה המתחדשת

החברה הבת אשטרום אנרגיה מתחדשת מחזיקה באמצעות חברות בנות בחמישה פרויקטים הנמצאים בשלבי פיתוח שונים בארה"ב (4 מהם בטקסס) בהיקף מצטבר של כ-1,500 מגה וואט. עלות ההקמה המוערכת של הפרוייקטים האמורים נאמדת בסך של כ-1.5 מיליארד דולר. 

 

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום: "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי עם צמיחה בהכנסות וברווחים, תוך המשך המגמה להרחבת פעילותינו בכל התחומים. אנו צופים את המשך תנופת הפעילות גם בשנת 2023, במהלכה אנו צפויים, בין היתר, לאכלס שני פרוייקטים של מגורים להשכרה ארוכת טווח בהיקף כולל של כ-570 יחידות דיור בשכונת המשתלה בתל אביב ובקריית יובל בירושלים. כמו כן, אנו מתכננים ב-2023 התחלת בניה של  2-3 פרוייקטים נוספים בתחום זה, בהיקף מצרפי של כ-700 יחידות דיור".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

"בתחום האנרגיה המתחדשת אנו ממשיכים בהרחבת פעילותינו, כאשר במהלך שנת 2023, אנו צפויים להתחיל בהקמת פרוייקט בהיקף של כ- 400 מגה וואט בארה"ב".

 

"קבוצת אשטרום נהנת כיום מאיתנות פיננסית ונזילות גבוהה, עם מזומנים בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל במאוחד, וערוכה להמשך הרחבת פעילותה, בין היתר באמצעות ניצול הזדמנויות עסקיות, ככל שיהיו".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא סתם יורדת , מעל 10 אחוז ביומיים ו30% מהשיא 27/11/2022 21:40
    הגב לתגובה זו
    לא סתם יורדת , מעל 10 אחוז ביומיים ו30% מהשיא
  • 1.
    יאיר 24/11/2022 12:15
    הגב לתגובה זו
    החברה מדווחת על רווחים צמיחה מזומנים בקופה והמניה יורדת איך זה יכול להיות.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳