דוחות

דוראל אנרגיה: צמיחה בהכנסות, התקדמות בפרויקטים, ומעבר להפסד

החברה מדווחת כי עד שנת 2024 היא תפעיל פרויקטים בהיקף של 3 ג'יגה וואט, בינתיים היא מדווחת על הכנסות נון גאאפ של 19.3 מיליון שקל ועל הפסד נקי של 7.4 מיליון שקל
גיא טל | (1)

חברת האנרגיה המתחדשת  דוראל אנרגיה -1.19% מדווחת על תוצאות פעילות הרבעון הראשון של שנת 2022. 

נתוני החברה על בסיס Non-GAAP מלמדים על הכנסות של 19.3 מיליון שקל, גידול של 105% לעומת 9.4 מיליון שקל אשתקד. ה-EBITDA צמחה ב-37% והסתכם ב-15.6 מיליון שקל לעומת 11.4 מיליון שקל אשתקד. ה-FFO גדל ב-20% והסתכם ב-10.9 מיליון שקל לעומת 9 מיליון שקל אשתקד. 

בשורה התחתונה מדווחת החברה על הפסד נקי של 7.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 2 מיליון שקל אשתקד. המעבר להפסד נובע מגידול בהוצאות ההנהלה והכלליות של הבחרה הבת בארצות הברית על רקע צמיחתן והפיתוח העסקי של הקבוצה בכללותה. 

עוד מדווחת החברה כי היקף הפרויקטים המניבים הצפויים להתחבר עד שנת 2024 הינו של 3000 מגה וואט. 

החברה מדווחת גם על התקדמות הפרויקטים השונים שהיא מנהלת:

ארה"ב 

הפרויקט באינדיאנה Mammoth Solar נכנס לשלב הקמה. בחודש מרץ 2022 חתמה החברה על הסכם EPC וצו תחילת עבודות הקמה עבור חלקו הראשון של  הפרויקט (MWp480) - אבן דרך משמעותית לקראת הפעלתו המסחרית, אשר להערכת החברה צפויה בשנת 2023. 

החברה הודיעה במהלך הרבעון על השלמת מכירת החשמל עבור כל פרויקט אינדיאנה בהספק של כ- 1.6 ג'יגה וואט ל-15 שנים. סך ההכנסות הצפויות ממכירת החשמל מכח ההסכמים שנחתמו עד כה בארה"ב עומד על כ- 1.5 מיליארד דולר, זאת בנוסף לרכיבי הכנסה אשר יתבססו על מחירי שוק חופשי, הן במהלך תקופות ההסכמים והן לאחריהן.  

כלל הפרויקטים של החברה בארה"ב, עומדים על הספק של כ-11 ג'יגה-וואט (DC) וקיבולת אגירה של כ-5 ג'יגה וואט שעה. במהלך הרבעון החברה פעלה במסגרת האסטרטגיה שקבעה, לגיוון פעילותה בשווקים השונים בארה"ב, והחלה לפעול באופן משמעותי גם בשוק SPP (Southwest Power Pool), כאשר נוספו לצבר המתקנים למעלה מ-3 ג'יגה-וואט של פרויקטים בייזום בשוק זה.   

אירופה 

החברה ממשיכה להרחיב את הפעילות באירופה, כאשר צבר הפרויקטים של החברה באיטליה, פולין, רומניה ודנמרק מסתכמים כיום להספק כולל של כ-1,853 מגה-וואט (DC). 

באיטליה  התקבל אישור לשמירת מקום ברשת החשמל לפרויקטים בהספק של כ-411 מגה-וואט (DC), מתוכם כ-18 מגה-וואט (DC) במסגרת הליך ישיר להיתרי בניה (PAS), אשר נמצאים בשלב הערכות להקמה.  

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בנוסף, בחודש מרץ 2022 חברת הבת, דוראל תשתיות סביבתיות, התקשרה במזכר הבנות לרכישת 50% ממניות חברת Eco, העוסקת בטיפול בפסולת וייצור אנרגיה בטכנולוגיית ביו-גז באיטליה. בתמורה ל-50% ממניות Eco, תשלם דוראל תשתיות סביבתיות כ-4.8 מיליון אירו. לדוראל אופציה לרכישת 25% מניות נוספות של Eco. סך ההכנסות השנתיות מפעילות Eco עמדו בשנת 2021 על כ- 55 מיליון ש"ח.   

ישראל 

החברה החלה להקים (ברבעון השני של 2022) מערכות פוטו-וולטאיות משולבות מתקני אגירה, מתוך הספק של כ-714 מגה-וואט (DC) ומתקני אגירה בהספק של כ-1,400 מגה-וואט-שעה, במסגרת זכייתה בשני ההליכים התחרותיים להקמת מערכות פוטו-וולטאיות בשילוב קיבולת אגירת חשמל. כל מכסת הזכייה במסגרת הליך 1 שובצה לחטיבות קרקע בפרויקטים השונים, התקבלו מחברת החשמל תשובות המאפשרות את בניית הפרויקטים והושלמו הסכמי רכש והסכמים לרכישת ציוד. החברה ערוכה לתחילת הקמת הפרויקטים על בסיס מקורותיה העצמיים, וכן מצויה במו"מ עם שורה של גורמי מימון מהגדולים במשק. כמו כן, קיבלה החברה תשובות מחלק חיוביות וחיוביות חלקיות גם במסגרת הליך 2, והיא פועלת לקבלת תשובות מחלק נוספות להשלמת שיבוץ המתקנים גם במסגרת הליך זה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חברה מצוינת, הרבה רמות מעל שוק ההון הישראלי (ל"ת)
    רני 30/05/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳