דוחות

דור אלון מתאוששת מהקורונה; ההכנסות ברבעון הכפילו עצמן

הרווח המייצג גם הוא עלה - אם כי בעקבות ההשפעה של מחירי חומרי הגלם על החברה קשה לשפוט באמצעות השוואה בין 2 שנים - ההכנסות של החברה עדיין רחוקות מרמתן טרם מגיפת הקורונה
גלעד מנדל |
נושאים בכתבה דור אלון

חברת תחנות הדלק והנוחות דור אלון 0%  הציגה הכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל ברבעון השני של 2021, עלייה של כמעט 100% בהשוואה להכנסות של 600 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - שהינו רבעון בו החברה סבלה מאוד מהשפעות הקורונה.

הרווח המייצג של החברה בנטרול הוצאות והכנסות שאינן מייצגות הכוללות בין היתר שיערוך נכסי נדל"ן עמד על כ-35 מיליון שקל, זאת אל מול רווח נקי מייצג של 28 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אך את הרווח הנקי של חברה כמו דור אלון קשה לשפוט באמצעות השוואה לרבעונים שכן מחירי חומרי הגלם מאוד משפיעים על החברה - לעיתים לטובה ולעיתים לרעה, כאשר אין לה באמת אופציה לבצע גידור מלא על העניין.

ההכנסות של החברה אומנם צמחו, כחלק כאמור מההתאוששות שחוותה החברה - אבל עדיין ההכנסות רחוקות מרמתן לפני מגיפת הקורונה, כאשר ברבעון 2 2019 הציגה החברה הכנסות של 1.9 מיליארד שקל וברבעון 2 2018 הציגה הכנסות של 1.8 מיליארד שקל.

עיקר הצמיחה נבעה ממגזר התדלוק שלה - כאשר מגזר קמעונאות המזון של החברה הציג הכנסות של 343 מיליון שקל, גידול של 2% אל מול הכנסות של 335 מיליון שקל במגזר ברבעון המקביל אשתקד. אך הגידול מיוחס לרכישה של השליטה ברשת ההמבורגרים BBB שביצעה החברה ואלמלא היא החברה הייתה מציגה את אותה רמת ההכנסות שהציגה ברבעון המקביל במגזר המזון.

במגזר קמעונאות המזון החברה מחזיקה ברשת AM:PM וכעת כאמור גם ב-BBB ובנוסף לכך היא מפעילה את חנויות הנוחות הנמצאות בסמוך לתחנות התדלוק שלה. החברה גם מפעילה תחנות תדלוק לרכבים חשמליים בה הציגה החברה דווקא ירידה של כ-10% בהכנסות עד לרמה של 63 מיליון שקל, זאת אל מול 70 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

יו"ר דירקטוריון דור אלון, ישראל יניב, מציין כי: "התוצאות משקפות את ההתאוששות שחלה בתחומי הפעילות השונים במשק ואנו מציגים גידול במכירות הדלקים בהשוואה לכמויות הדלקים שנמכרו ברבעון המקביל ב-2019, טרום מגיפת הקורונה ואף מעבר למגמות השוק. אין ספק שאסטרטגיית גיוון המקורות של דור אלון הוכיחה את עצמה במהלך תקופת מגיפת הקורונה  ובאה לידי ביטוי גם במחצית הראשונה של השנה בה ניכרת מגמה של חזרה לצמיחה. אנחנו ממשיכים לפתח את הפעילות העסקית שלנו בכל שלושת הנדבכים עליהם מושתתת כיום הקבוצה - אנרגיה, קמעונאות ונדל"ן, והחברה ערוכה - הן פיננסית והן תפעולית,  לתרחישים האפשריים השונים, בעטיה של מגפת הקורונה".

   

מנכ"ל דור אלון, עמית זאב, מדגיש כי: "על בסיס האיתנות הפיננסית והנזילות הגבוהה אנו ממשיכים בפיתוח עסקי – הכולל המשך הסבה של סניפי אלונית לפורמט החדש "מיני סופר אלונית", מהלך שכבר הניב צמיחה משמעותית בסך המכירות של חנויות הנוחות וכן בהמשך התרחבות רשת  am:pm באזור תל אביב ומחוצה לה לכדי 100 חנויות בשנים הקרובות. בתחום ההסעדה, ניכרת התאוששות מהירה במכירות רשת המסעדות של קבוצת BBB ועמידה ביעדי רווחיות התואמים את ציפיותינו". זאב ציין כי דור אלון מפתחת בשותפות עם אפקון, רשת ארצית להטענה מהירה לרכב המונע בחשמל, כשדור אלון היא החברה היחידה כיום בישראל שמציעה ללקוחותיה פרישה ארצית של  עמדות טעינה והיחידה המפעילה מטענים אולטרה מהירים, כל זאת לצד גידול משמעותי במכירות הדלקים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?