משה ממרוד תדיראן
צילום: סיון פרג'

תדיראן נכנסת לתחום קירור חוות השרתים

תדיראן חתמה על הסכם עם שניידר אלקטריק ישראל, אשר בבעלות תאגיד הענק הבינ"ל שניידר אלקטריק, ותשמש כמפיצה ומשווקת בישראל ובמדינות האזור הכלכלי האירופי של מערכות קירור ייעודיות לחוות שרתים

תמיר חכמוף | (2)
נושאים בכתבה תדיראן משה ממרוד

קבוצת תדיראן תדיראן גרופ 6.59%   דיווחה כי החברה הבת, תדיראן מוצרי צריכה וטכנולוגיה, חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם שניידר אלקטריק ישראל, שבמסגרתו תשמש תדיראן כמפיצה ומשווקת מורשית של מערכות קירור ייעודיות לחוות שרתים, בישראל, במדינות האזור הכלכלי האירופי (EEA) ובשווייץ. ההסכם נחתם לתקופה של חמש שנים.

שניידר אלקטריק ישראל היא הסניף המקומי של תאגיד שניידר אלקטריק (Schneider Electric), מהחברות המובילות בעולם בתחומי ניהול אנרגיה ואוטומציה תעשייתית, הנסחרת בבורסת פאריס ומהווה חלק ממדד CAC40. הקונצרן פועל בלמעלה מ-100 מדינות ומפתח פתרונות מגוונים לחוות שרתים, בהם מערכות קירור, תשתיות חשמל, מערכות ניטור ובקרה ומערכות אל-פסק (UPS). לחברה נתח שוק משמעותי בתחום מערכות הקירור לחוות שרתים.

בתדיראן ציינו כי מערכות הקירור הן רכיב קריטי בחוות השרתים, וכי שוק זה בישראל מצוי בצמיחה מואצת, בין היתר על רקע הגידול בביקוש למחשוב ענן וליישומי בינה מלאכותית. לדבריהם, המהלך משתלב באסטרטגיה של הקבוצה להרחיב את סל מוצרי המיזוג גם לתחום חוות השרתים, תוך ניצול הידע והניסיון שלה במיזוג מסחרי ותעשייתי והקמת מערך שירות וכוח אדם ייעודי לתחום.

יעזור לחברה לעמוד בתחזיות שלה?

המהלך הנוכחי עשוי לסמן ניסיון של תדיראן לגוון את מקורות ההכנסה שלה ולפתוח מנוע צמיחה נוסף מעבר לשווקי האנרגיה המתחדשת והאגירה, שעמדו בלב תחזיותיה המקוריות, אך אכזבו בקצב ההתקדמות שלהם. עם זאת, בשלב זה מדובר בכניסה ראשונית בלבד לתחום קירור חוות השרתים, ומוקדם להעריך אם תוכל לתרום באופן מהותי להכנסות החברה כבר בטווח התחזית הנוכחית לשנת 2026, שעומדת על 2.5 מיליארד שקלים בלבד, יעד שנחתך בחדות מהתחזית המקורית של 4.5 מיליארד שקלים.

על רקע שלושה עדכונים כלפי מטה בתחזיות בשנה האחרונה והמשך שחיקה ברווחיות, המשקיעים רואים במהלך הזה פתרון מסוים לפערים בין ההצהרות לתוצאות. עם זאת, ההשפעה המשמעותית יותר, אם תהיה כזו, תגיע ככל הנראה רק בשנים הבאות, לאחר שתדיראן תבסס את פעילותה בתחום החדש ותוכיח יכולת להמיר את שיתוף הפעולה להכנסות ורווחיות.

דוחות הרבעון השני

תדיראן סיכמה את הרבעון השני עם עלייה מתונה של 7.7% בהכנסות שהגיעו ל-479 מיליון שקל, אך רשמה הפסד של 43.7 מיליון שקל בעקבות הפחתת מוניטין של 73 מיליון שקל על חברת הבת האיטלקית VP Solar. לצד שיפור קל ברווח הגולמי וב-EBITDA, נשחקו שיעורי הרווחיות וההפסד התפעולי זינק ל-48 מיליון שקל. למרות גידול של כ-40% בהכנסות VP Solar במחצית הראשונה, ההנהלה צופה צמיחה איטית יותר בשוק האיטלקי, וצירפה לכך עדכון תחזיות נוסף שהוריד את יעד ההכנסות ל-2026 ל-2.5 מיליארד שקל בלבד, ירידה של 45% מהתחזית המקורית. בשורה התחתונה, תדיראן מציגה שיפור קל בפרמטרים התפעוליים אך מתקשה להציג את הצמיחה האגרסיבית שהבטיחה. להרחבה - תדיראן: ההכנסות עלו, הפסד של 43.6 מיליון בשל שיערוך VP סולאר


מניית תדיראן נסחרת לפי שווי שוק של 1.55 מיליארד שקל לאחר שירדה בכ-28% מתחילת השנה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מניה עם אפסייד גבוהה מאוד (ל"ת)
    כלכלן 16/09/2025 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה שוק גדול הכל עובר לבינה מלאכותית (ל"ת)
    למה לא קניתי עוד 16/09/2025 12:37
    הגב לתגובה זו
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%

המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש

מערכת ביזפורטל |

אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.

את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.

עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.


הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".