הוא שהיה: יהושע וגליקמן זכו מחדש במכרז הפרסום של הטוטו

יהושע וגליקמן נבחרו מחדש לאחר 9 שנים בהן טיפלו בתקציבי המועצה להסדר ההימורים. יהושע יטפל בחלק הארי של הווינר והטוטו, וגליקמן בתדמית ובשירותי הסטודיו
משה בנימין | (2)

3 חודשים אחרי שיצא לדרכו מכרז הפרסום של הטוטו ולאחר 9 שנים עם משרדי הפרסום יהושע TBWA וגליקמן שמיר סמסונוב, נבחרו 2 המשרדים מחדש לטיפול בתקציבי הפרסום של המועצה להסדר ההימורים בספורט. 

תחרות של ממש לא הייתה על התקציב שכן רוב משרדי הפרסום, למעט גיתם BBDO ואדלר חומסקי שהיו מנועים מלהשתתף בשל הטיפול בתקציבי מפעל הפיס, בחרו שלא להתמודד והשאירו את הזירה פנויה. היחיד שהעז והלך על הסיכוי הנמוך שהבחירה לא תהיה צפויה הוא משרד הפרסום ראובני פרידן

תקציב טוטו-ווינר הוא מהגדולים בשוק הפרסום הישראלי, ועל פי יפעת בקרת פרסום נאמד ב-80 מיליון שקלים בשנת 2017, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. הוא מחולק ל-2 ליבות פעילות: הראשונה גזרת ההימורים, הווינר והטוטו שמרכזה את רוב התקציב בה יטפל יהושע TBWA (כפי שהיה עד כה) והשנייה תדמית הטוטו, יישום תכנית "משחקים באחריות" וכן גם בשירותי סטודיו ועיצוב התכניה. בשני המקרים משרדי הפרסום יספקו את שירותי הפרסום גם בדיגיטל.

על פי תנאי הסף של המועצה להסדר ההימורים, מהמתמודדים במכרז נדרש ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל (כולל מע"מ) ולקוח אחד לפחות במשרד שמנהל תקציב של מעל ל-20 מיליון שקל (כולל מע"מ). דגש נוסף, שאותו המועצה שמה במרכז, הוא יכולות האונליין והסחר הדיגיטלי של המשרדים המתמודדים. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שי 15/08/2018 17:32
    הגב לתגובה זו
    לדעתי יהושע מטפל בתקציב של ווינר בערך מ-2003. רק 15 שנה... בסה״כ נשמע לי כמו פרק זמן סביר עבור תקציב ממשלתי.
  • 1.
    הדימונאי 15/08/2018 16:18
    הגב לתגובה זו
    המשרד הכי מקצועי והכי כיפי בתחום
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.