רוצים לעבוד עם טראמפ? שגרירות ארה"ב מחפשת משרד פרסום
שגרירות ארה"ב בישראל מחפשת משרד פרסום - כך נודע לאייס. באתר השגרירות התפרסם קול קורא תחת מדור "אפשרויות עסקיות" ובו הזמנה להגשת הצעות לשגרירות עבור שירותי פרסום.
שגרירות ארה"ב נמצאת בכותרות בישראל, ומסביב לעולם, מאז בחירת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב אז הודיע על כוונתו להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים, ולבסוף גם הוצאת ההחלטה לפועל בחודש מאי 2018. החלטת טראמפ על העברת השגרירות נתפסה בישראל כניצחון פוליטי במערכה הבינלאומית על מעמדה של ירושלים כבירת ישראל מול הפלסטינים. עם זאת, ההחלטה עדיין נתפסת כשנויה במחלוקת ורק ביממה האחרונה אמר עליה נשיא צרפת מקרון כי היא "מובילה לאלימות ומוות ואינה עוזרת לשלום".
בהודעת השגרירות נכתב כי היא מתעתדת לחתום על חוזה לשירותי פרסום עבורה, כאשר תנאיו יועברו לגופים שיגישו את מועמדותם. שום פרט על היקף הפרסום או גובה התקציב אינו חשוף בשלב זה. המכרז, אם ניתן להגדירו כך, יהיה נתון לחוקי הרגולציה ותקנות הרכש של ארה"ב ויכלול הליך של התחרות בין המציעים. את ההצעות יש להגיש עד ל-15 ביוני בצירוף שם המשרד ואיש הקשר, כאשר האינטראקציה עם השגרירות תהייה באנגלית ובמיילים בלבד.
על פי בדיקה באתר יפעת בקרת פרסום, אין בעברה של שגרירות ארה"ב הסטוריה של פעילות פרסום ראויה לציון. בשנים קודמות עמד הפרסום על אלפי שקלים בודדים ובאופן עצמאי ללא שימוש במשרד פרסום. ייתכן והפנייה לאיתור ספק שיעניק שירותי פרסום מעיד על כוונתה של השגרירות, בפן האינפורמטיבי, להודיע לקהל הרחב על שירותיה השונים לאחר המעבר לירושלים, כמו גם רצונה לשפר את תדמיתה לאחר שעלתה לכותרות במעבר שנוי במחלוקת.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
