קריאייטיב בינ"ל: איך לרתק קהל בסרטון מניפסט מטריד ומהפנט
מותג חלונות הגג הדני velux נוקט בגישה אסטרטגית הפוכה מזו של קמפיין איקאה שחוגג את חיי היום יום בתוך הבית ומציג בפנינו את המציאות החדשה-ישנה של הדור שחי בפנים - The Indoor Generation.
מעולם שהיה חי ומתקיים מהשמש שבחוץ שראה את הטבע באופן יום יומי, הפכנו ליצורים מסוגרים שנמצאים כל היום בפנים, במסכים, בתוך בתים קטנים, עם שמש מלאכותית וחיים שנסגרים לאט לאט לתוך חלל קטן של מציאות אסטמטית.
בסרטון סטוריטלינג מהפנט שנראה כמו פרומו לסדרה חדשה מבית היוצר של "סיפורה של שפחה", משרטטת בפנינו ילדה קטנה ותמימה בצורה מדויקת להפליא את המציאות שבה אנו חיים.
למרות שכבר ראיתי כמה פרסומות בחיי המקצועיים, עדיין משהו בסרטון הזה הצליח לחדור ולגרום לי לזוז בחוסר נוחות. הדור שעליו מדובר בפרסומת, זה דור העתיד, הילדים שלי, אבל התובנות שהוא מציג חשובות וכלל לא רחוקות מהמציאות, לכן גם קל היה לי להתמסר אליו כל כך בקלות.
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העובדה שמדובר במותג לחלונות גג, בנוסף לרמת הקראפט הגבוהה של הסרט עזרו לי לסלוח על האפלוליות וההקצנה ולראות דווקא את נקודת האור ברצון של המותג לנסות לשנות את המציאות היום יומית, ולאו דווקא להציג סיפור המלא באופטימיות.
יפה לראות מותג שכל מטרתו למכור, שיכל בקלות לעשות סרטון משעשע על חלונות גג שנפתחים, לא מפחד לקחת לקצה אג'נדה חברתית-גלובלית ולהציג פרסומת "שלילית" שעלולה לפגוע במכירות ולנפץ את התאוריה המאמינה שפרסום כל מטרתו היא להציג את החלום הוורוד, לתת לאנשים לברוח, רק לרגע לפנטזיה אחרת. אז תרשו לי לרגע או ל -160 שניות ליתר דיוק, לנפץ לכם את הבועה.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ואם מרגיש לכם קצת חנוק, תפתחו חלון ותנשמו. זה יעשה לכם טוב.
הכותב לירון בן יעקב הוא איש קריאייטיב במשרד הפרסום NoNoNoNoNoYes ומרצה לפרסום במסלול האקדמי המכללה למנהל
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
