מלכת היופי מור ממן
צילום: מסך רשת, ערוץ 2

נכנסים להפקות טלוויזיוניות: ynet יפיק את טקס מלכת היופי

לאחר שהתחרות עזבה את הטלוויזיה בשל נתוני רייטינג הולכים ופוחתים, ושודרה באינטרנט, אתר ynet גם יפיק את התחרות שתשודר מאולפניו ביום ג' הבא
אלכסנדר כץ |

תחרות מלכת היופי של ישראל יופק השנה לראשונה על ידי ynet וישודר מאולפן האתר בשידור חי ב-9 במאי. זו השנה השלישית שהתחרות מועברת בשידור חי בזירה האינטרנטית ולא בטלוויזיה, לדברי ynet "מתוך ההבנה שקהל היעד נמצא היום ברובו באינטרנט", ובפועל - בשל נתוני רייטינג שהלכו ופחתו עם השנים. 2014 הייתה השנה האחרונה בה שודרה התחרות בטלוויזיה, בערוץ 2, והניבה 23.5%

זו השנה הראשונה שהפקה בסדר גודל של תחרות מלכת היופי תופק ותשודר מאולפן טלוויזיה אינטרנטי ולצורך כך חברו להפקה כל יחידות הווידאו של אתר ynet: אולפן ה-TV, מחלקת הווידאו וצוות ההפקה שלה, הסטודיו הגרפי ומחלקת הקריאטיב של האתר. 

הפרוייקט הזה הוא חלק ממספר רב של הפקות טלוויזיוניות ודיגיטליות שמצטלמות באולפן ynet, בהן התכנית חדשות הבידור שמחודש ינואר האחרון משודרת מהאולפן. את הפרויקט תנהל ותערוך הדר גיל-עד, מנהלת האולפן והעורכת האחראית על התכנים המגזינים המופקים בו. במאי ההפקה יהיה אלעד רובינשטיין.

היום (יום ד') יעלה מתחם "מלכת היופי" באתר ynet בו יוצגו 16 המועמדות הסופיות בתחרות' וכן כתבות, הפקות אופנה, סרטונים וצילומים מאחורי הקלעים. בנוסף, הגולשים יוכלו גם הם להשתתף בבחירת מלכת היופי. ההכרזה על מלכת היופי ונערת ישראל תיערך ביום שלישי הבא בשידור חי ב-ynet וניתן יהיה לצפות גם מאוחר יותר כשידור VOD מתוך זירת "מלכת היופי" באתר.

"בשנותיו הראשונות של אולפן ynet התמקדנו בחדשות, אך במהלך השנים התפתחנו להפקות במגוון רחב של ז'אנרים", אומרת סמנכ"ל מערכת ynet שרון שלמון, "כיום מבצע אולפן ynet הפקות מורכבות - חדשותיות ומגזיניות, מוקלטות ובשידורים חיים".

מנכ"ל שבועון לאישה, אלי כהן: "אולפן ynet מוכיח זה כמה שנים רצופות יכולת הפקה וצילום ברמת ברודקאסט לכל דבר ועניין. לפיכך, החלטנו השנה להפקיד בידי האולפן את ההפקה והשידור של ערב בחירת מלכת היופי כולו. שנים רבות אירוע בחירת מלכת היופי היה טלוויזיוני מובהק. ואך טבעי הוא שבעידן הנוכחי נעבור לזירה שמרבית הקהל מצוי בה - האינטרנט בכלל ו-ynet בפרט". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.