TV

קריאייטיב בינ"ל: תמיד רציתם להבין את החתול? הכירו את הקולר שמתרגם את המיאו

הפעם בסקירת הקריאייטיב העולמית, 4 מהלכים שחושבים סטארט אפ ומראים כיצד הטכנולוגיה מצליחה להפתיע אותנו כל פעם מחדש
לירון בן יעקב |

הקסדה החכמה של BBDO בנגקוק, השלט החכם של DOVE, הגלשן החכם של סמסונג ועוד. 4 מהלכים שחושבים סטארט אפ ומראים כיצד הטכנולוגיה מצליחה להפתיע אותנו כל פעם מחדש.

 

1. קסדה שבאמת מצילה חיים

שנה אחרי ה- LIFEPAINT VOLVO מגיע הדבר הגדול הבא ה-Helpmet. קסדה חכמה שיודעת לזהות פגיעות ראש על ידי חיישנים מיוחדים שנמצאים בתוכה. הקסדה יודעת לזהות את עוצמת הפגיעה, מיקום הפגיעה בראש ומיקומו הפיזי של הרוכב. ברגע הפגיעה כל הנתונים כולל מידע אישי על סוג הדם של הרוכב נשלחים לצוות רפואי שמוציא במיידי אמבולנס לאירוע. 

 

2. בוא גשם גשם בוא

מתי יגיע הגשם? תשאלו את DOVE שהציבה שלט חכם ענקי בטיימס סקוור עם בחורה נחמדה שרק חיכתה שהגשם יבוא ויעשה מקלחת לה ולכל הסובבים בכיכר. השלט ששילב טכנולוגיה, מדיה ודאטה על מזג האוויר ידע לזהות מתי הגשם מתחיל ומתי הוא מפסיק ולפי זה שינה את התנהגותה של הבחורה בשלט שכל כך חיכתה למקלחת. ספוילר: הגשם הגיע.

 

3. כבר לא לבד

גלישה הוא אחד מענפי הספורט האינטימיים והמבודדים ביותר. הגולש נכנס למים עם הגלשן וזהו, זה רק הוא, הגלים והגלשן החכם של סמסונג שמאפשר לו לקבל הודעות, לקרוא ציוצים, להתעדכן במצב הגלים ולהיות מחובר גם בים. העיקר שיהיו גלים.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

4. מיאו, חתולה

איך עושה חתול? כמובן שהתשובה המיידית היא "מיאו" אבל מה המיאו הזה אומר? חברת המזון לחתולים Temptations ניסתה להבין בדיוק את זה ופיתחה את הקולר הראשון בעולם שמתרגם את שפתם של החתולים לשפה של בני אדם. מיאו מיאו.

 

הכותב לירון בן יעקב הוא איש קריאייטיב במשרד הפרסום NoNoNoNoNoYes ומרצה לפרסום במסלול האקדמי המכללה למנהל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.