הקולר המדבר. מה החתול רוצה?
צילום: צילום מסך יוטיוב
TV

קריאייטיב בינ"ל: תמיד רציתם להבין את החתול? הכירו את הקולר שמתרגם את המיאו

הפעם בסקירת הקריאייטיב העולמית, 4 מהלכים שחושבים סטארט אפ ומראים כיצד הטכנולוגיה מצליחה להפתיע אותנו כל פעם מחדש
לירון בן יעקב |

הקסדה החכמה של BBDO בנגקוק, השלט החכם של DOVE, הגלשן החכם של סמסונג ועוד. 4 מהלכים שחושבים סטארט אפ ומראים כיצד הטכנולוגיה מצליחה להפתיע אותנו כל פעם מחדש.

 

1. קסדה שבאמת מצילה חיים

שנה אחרי ה- LIFEPAINT VOLVO מגיע הדבר הגדול הבא ה-Helpmet. קסדה חכמה שיודעת לזהות פגיעות ראש על ידי חיישנים מיוחדים שנמצאים בתוכה. הקסדה יודעת לזהות את עוצמת הפגיעה, מיקום הפגיעה בראש ומיקומו הפיזי של הרוכב. ברגע הפגיעה כל הנתונים כולל מידע אישי על סוג הדם של הרוכב נשלחים לצוות רפואי שמוציא במיידי אמבולנס לאירוע. 

 

2. בוא גשם גשם בוא

מתי יגיע הגשם? תשאלו את DOVE שהציבה שלט חכם ענקי בטיימס סקוור עם בחורה נחמדה שרק חיכתה שהגשם יבוא ויעשה מקלחת לה ולכל הסובבים בכיכר. השלט ששילב טכנולוגיה, מדיה ודאטה על מזג האוויר ידע לזהות מתי הגשם מתחיל ומתי הוא מפסיק ולפי זה שינה את התנהגותה של הבחורה בשלט שכל כך חיכתה למקלחת. ספוילר: הגשם הגיע.

 

3. כבר לא לבד

גלישה הוא אחד מענפי הספורט האינטימיים והמבודדים ביותר. הגולש נכנס למים עם הגלשן וזהו, זה רק הוא, הגלים והגלשן החכם של סמסונג שמאפשר לו לקבל הודעות, לקרוא ציוצים, להתעדכן במצב הגלים ולהיות מחובר גם בים. העיקר שיהיו גלים.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

4. מיאו, חתולה

איך עושה חתול? כמובן שהתשובה המיידית היא "מיאו" אבל מה המיאו הזה אומר? חברת המזון לחתולים Temptations ניסתה להבין בדיוק את זה ופיתחה את הקולר הראשון בעולם שמתרגם את שפתם של החתולים לשפה של בני אדם. מיאו מיאו.

 

הכותב לירון בן יעקב הוא איש קריאייטיב במשרד הפרסום NoNoNoNoNoYes ומרצה לפרסום במסלול האקדמי המכללה למנהל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.