משחקי השף
צילום: עדי אורני

בשל חריגה ממכסת הריאליטי השבועית: 'רשת' עשויה להיקנס על שידור 'משחקי השף' אמש

רק שעתיים לפני שידור התכנית אתמול, שלחה הרשות ה-2 לזכיינית מכתב אזהרה כי השידור יחרוג ממכסת הדק' המותרת בעקבות שיבוצם של 3 פרקי 'משחקי השף' בשבוע. רשת: "חריגה חד פעמית, תמוה שהרשות פונה שעתיים לפני השידור"
אלכסנדר כץ | (1)

הרשות השנייה צפויה לפתוח בהליך הפרה נגד רשת שעשוי להוביל לקנס כספי, בשל חריגה ממכסת הדקות המותרת לשידור ריאליטי ובידור. הסיבה לכך היא שהזכיינית שידרה השבוע 3 פעמים את משחקי השף, בניגוד ל-2 פרקים בשבוע ששידרה עד כה, ובכך שידרה יותר דקות ריאליטי מהמותר.

 

לכל ערוץ טלוויזיה מסחרי המפוקח על ידי הרשות, מותר לשדר עד 10 שעות ריאליטי ובידור. בערוץ 2 החלוקה עומדת על 4 שעות ו-18 דקות לרשת, והיתרה לקשת, וזאת משום שרשת משדרת 3 ימים, ואילו קשת ארבעה.  

 

עד השבוע, שידרה רשת את 'משחקי השף' פעמיים בשבוע, בראשון ושני, ואילו בשלישי שידרה – נכון לשבועיים האחרונים, את שלב שמינית גמר ליגת האלופות בכדורגל, במסגרת שיתוף פעולה עם ערוץ הספורט, המחזיק בזכויות לשידור משחקי הצ'מפיונס בישראל. מהשבוע שובצה 'משחקי השף', בפרק הראשון של שלב הנבחרות. 

 

על פי לוח השידורים של רשת, הפרקים ששודרו בימים ראשון ושני התפרסו על פני 3 שעות ו-20 דקות. לאייס נודע כי ביום ראשון שלחה הזכיינית מכתב לרשות בו הודיעה לה כי השבוע תשדר פרק נוסף של 'משחקי', באופן יוצא דופן, אולם הרשות לא הגיבה על כך.

השיבוץ נשמר, הפרק אמש החל ב-21:30, מיד לאחר מהדורה נרחבת של 'חדשות 2', והסתיים ב-23:15. בסך הכל מדובר כ-300 דקות ריאליטי ובידור בשבוע, מול 258 דקות מותרות (4 שעות ו-18 דקות).

 

ואולם, קצת יותר משעתיים לפני השידור, שלח אגף טלוויזיה ברשות השנייה מכתב לרן קוצר, סמנכ"ל הפרוגרמינג של רשת, ובו אזהרה לגבי "חריגה צפויה בשעות שידור של תכניות ריאליטי". במכתב צוין כי "חריגה זו אינה מאושרת על ידי הרשות", וכי היא מצפה שרשת "תפעל למנוע חריגה זו ולעמוד בקבוע בכללי הרשות השנייה ובהנחיות מועצת הרשות". בזכיינית כבר לא יכלו לשנות את השיבוץ בפרק זמן כזה קצר, והסתכנו מראש באפשרות כי ייקנסו.

 

כעת אומרים גורמים ברשות כי יפתח הליך הפרה לכאורה במסגרתו רשת תתבקש להגיב על הדברים. התוצאה של הליך כזה עשויה להסתיים במקרה הקיצון בקנס כספי או בנטילת דקות פרסום.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מרשת נמסר: "במהלך השבוע האחרון, בעקבות שינויים בלתי מתוכננים בלוח השידורים, החלטנו לשדר באופן חד-פעמי 3 פרקים של התכנית 'משחקי השף' ובכך לגרום לחריגה כלשהי ממגבלת הריאליטי. אנו נעשה מאמץ שחריגה מסוג זה לא תחזור על עצמה. יחד עם זה, קצת תמוהה שהרשות השנייה בחרה להודיע על חריגה כשעתיים לפני שידור הפרק ולא במועד בו הודענו לה על השינויים בלוח השידורים – כ-2 ימי עבודה קודם לכך". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיתממים 27/03/2016 13:54
    הגב לתגובה זו
    אם היו מספיקים רציניים היו דואגים ליצור עם הרשות קשר ולא נאחזים בתירוץ של "הסכמה שבשתיקה"
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.