הרשות השנייה ל-Take: הציגו מסמך משפטי לפיו המוצר שלכם לא עובר על החוק
לאחר 2 פסילות של תשדירי הפרסומת של חברת Take, ועדת הפרסומות של הרשות השנייה התכנסה כדי לדון פעם נוספת בפרסומות הרדיו של החברה המשווקת ממיר
חדש ומנסה לכבוש נתח משוק מנוי הטלוויזיה בישראל.
כזכור, הפסילה המקורית של התשדירים, על ידי הרשות הגיעה לאחר ש-Take הזכירה בפרסומות הרדיו שלה שמות של תכניות המשודרות בטלוויזיה על ידי צדדים שלישיים, כדוגמת HOT. בחברה מציינים כי "למרות העדר הצדקה עניינית לפסילת הפרסומות, החברה בחרה לפעול על פי הנחיות הרשות, וגיבשה פרסומות חדשות שאינן מזכירות שמות של תכניות כלשהן".
עם זאת, ברשות השנייה פסלו גם את התשדירים החדשים עד לתיקון נוסף של Take. במכתב שעליו חתום אופיר ביתן, עוזר המנכ"ל של הרשות השנייה לתחנות הרדיו, נכתב כי על Take לציין "אלו סדרות ניתן לראות? באלו תכנים מדובר? האם החברה מורשה להעביר את התכנים האמורים?". עוד דורשת הרשות כי Take תבהיר "כיצד ניתן לראות סדרות באינטרנט, כיצד הדבר נעשה ומהו המוצר המדובר". בנוסף דורשת הרשות כי החברה תבהיר "כי עלות הממיר היא עלות חד פעמית של 550 שקלים וכי לא מדובר בשירות חינם".
היום (יום ה') החליטה ועדת הפרסומות של הרשות השנייה שדנה שוב בעניין כי "לאחר דיון שהתקיים בנושא ולאחר שנשקלו השיקולים הרלוונטיים, החליטה הוועדה כי בטרם קבלת החלטה בעניין התשדירים, על החברה להציג הצהרה ממנכ"ל או יועמ"ש של החברה לפיה במוצר ו/או השירותים אינם מפרים את הוראות הדין". החשש של הרשות השנייה, כפי שעולה מיחסה לחברה, הוא שהמוצר אותו מציעה Take מגלם בתוכו הפרה של זכויות יוצרים שמקורה באיתור התכנים ברשת על ידי המשתמשים.
יצוין כי מאחורי סדרת הפרסומות שנפסלה עומד משרד הפרסום החדש של אסי שביט, תחת השם שביט וזהו. שביט, לשעבר שותף במשרד הפרסום חברון זלצמן שביט, היה גם זה שעמד מאחורי פרסומת החזירים של חברת הסלולר FREE מיולי 2011. גם אז, הפרסומת של חברת הסלולר שבסופו של יום לא קמה היכתה גלים עד שמנכ"ל החברה נאלץ להסביר כי מדובר בגימיק ולא קמפיין רשמי.
עוד צוין במכתב הרשות כי "כמו כן, קבעה הוועדה, כי על החברה לציין בתשדיריה כי שימוש בשירות המוצע כרוך ברכישת ממיר".
תגובת Take לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
