TAKE
צילום: יח"צ

הרשות ה-2 ממשיכה להערים קשיים על Take: גם לאחר תיקונים - הפרסומות נפסלו

הרשות ממשיכה לעשות ל-Take חיים קשים, כאשר גם לאחר שהפרסומות כבר תוקנו, היא דוחה אותן ומבקשת הבהרות. מנכ"ל Take: "נפנה לערכאות משפטיות"
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה Take הרשות השנייה

שירות הטלוויזיה של Take שהושק לפני שבוע, ציפה לפתיחה קלה יותר אך נאלץ להתמודד עם פיקוח רגלוטורי מצד הרשות השנייה, שנכון לעכשיו תוקע את ההשקה של השחקנית החדשה בשוק הטלוויזיה. מספר ימים לאחר שהרשות פסלה בפעם הראשונה את סדרת תשדירי הרדיו שלה, ולאחר תיקונים שערכה Take, הרשות החליטה לעכב שוב את שידור הפרסומות. החלטה אותה מגדיר מנכ"ל Take כ"הזויה ומגוחכת", ומאיים כי החברה עשויה לפנות לערכאות משפטיות. . 

הפסילה המקורית של התשדירים, על ידי הרשות הגיעה לאחר ש-Take הזכירה בפרסומות הרדיו שלה שמות של תכניות המשודרות בטלוויזיה על ידי צדדים שלישיים, כדוגמת HOT. בחברה מציינים כי "למרות העדר הצדקה עניינית לפסילת הפרסומות, החברה בחרה לפעול על פי הנחיות הרשות, וגיבשה פרסומות חדשות שאינן מזכירות שמות של תכניות כלשהן".

עם זאת, ברשות השנייה פסלו גם את התשדירים החדשים עד לתיקון נוסף של Take. במכתב שעליו חתום אופיר ביתן, עוזר המנכ"ל של הרשות השנייה לתחנות הרדיו, נכתב כי על Take לציין "אלו סדרות ניתן לראות? באלו תכנים מדובר? האם החברה מורשה להעביר את התכנים האמורים?". עוד דורשת הרשות כי Take תבהיר "כיצד ניתן לראות סדרות באינטרנט, כיצד הדבר נעשה ומהו המוצר המדובר". בנוסף דורשת הרשות כי החברה תבהיר "כי עלות הממיר היא עלות חד פעמית של 550 שקלים וכי לא מדובר בשירות חינם".

מנכ"ל Take ליאור בנאי, זועם על ההחלטה. "לצערנו הרשות השנייה פועלת על מנת למנוע טלוויזיה חברתית באינטרנט תוך העלאת טיעונים קלושים המנותקים מהמציאות".

לדבריו, "נדמה כי גורמים ברשות כלל לא טרחו ללמוד ולהתעמק בשירות הטלוויזיה של Take  בטרם גיבשו את החלטתם. מדובר בהחלטה ארכאית שמתאימה יותר למדינות עולם שלישי, וטוב היה לו לא היתה באה לעולם כלל. אין שחר לטענות השקר המופצות בימים האחרונים לפיהן TAKE מעודדת צפייה פיראטית באינטרנט".

בנאי אומר כי "אם הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לא תחזור בה מהחלטתה, ותמשיך לפגוע בתחרות בשוק הטלוויזיה בישראל, נאלץ לפנות לערכאות משפטיות, על מנת שנוכל להביא לידיעת כל בית בישראל את בשורת הטלוויזיה החדשה של ישראל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עד שמביאים משו זול רוצים להרוס את זה (ל"ת)
    חיים 28/04/2015 16:27
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.