TAKE
צילום: יח"צ

הרשות ה-2 ממשיכה להערים קשיים על Take: גם לאחר תיקונים - הפרסומות נפסלו

הרשות ממשיכה לעשות ל-Take חיים קשים, כאשר גם לאחר שהפרסומות כבר תוקנו, היא דוחה אותן ומבקשת הבהרות. מנכ"ל Take: "נפנה לערכאות משפטיות"
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה Take הרשות השנייה

שירות הטלוויזיה של Take שהושק לפני שבוע, ציפה לפתיחה קלה יותר אך נאלץ להתמודד עם פיקוח רגלוטורי מצד הרשות השנייה, שנכון לעכשיו תוקע את ההשקה של השחקנית החדשה בשוק הטלוויזיה. מספר ימים לאחר שהרשות פסלה בפעם הראשונה את סדרת תשדירי הרדיו שלה, ולאחר תיקונים שערכה Take, הרשות החליטה לעכב שוב את שידור הפרסומות. החלטה אותה מגדיר מנכ"ל Take כ"הזויה ומגוחכת", ומאיים כי החברה עשויה לפנות לערכאות משפטיות. . 

הפסילה המקורית של התשדירים, על ידי הרשות הגיעה לאחר ש-Take הזכירה בפרסומות הרדיו שלה שמות של תכניות המשודרות בטלוויזיה על ידי צדדים שלישיים, כדוגמת HOT. בחברה מציינים כי "למרות העדר הצדקה עניינית לפסילת הפרסומות, החברה בחרה לפעול על פי הנחיות הרשות, וגיבשה פרסומות חדשות שאינן מזכירות שמות של תכניות כלשהן".

עם זאת, ברשות השנייה פסלו גם את התשדירים החדשים עד לתיקון נוסף של Take. במכתב שעליו חתום אופיר ביתן, עוזר המנכ"ל של הרשות השנייה לתחנות הרדיו, נכתב כי על Take לציין "אלו סדרות ניתן לראות? באלו תכנים מדובר? האם החברה מורשה להעביר את התכנים האמורים?". עוד דורשת הרשות כי Take תבהיר "כיצד ניתן לראות סדרות באינטרנט, כיצד הדבר נעשה ומהו המוצר המדובר". בנוסף דורשת הרשות כי החברה תבהיר "כי עלות הממיר היא עלות חד פעמית של 550 שקלים וכי לא מדובר בשירות חינם".

מנכ"ל Take ליאור בנאי, זועם על ההחלטה. "לצערנו הרשות השנייה פועלת על מנת למנוע טלוויזיה חברתית באינטרנט תוך העלאת טיעונים קלושים המנותקים מהמציאות".

לדבריו, "נדמה כי גורמים ברשות כלל לא טרחו ללמוד ולהתעמק בשירות הטלוויזיה של Take  בטרם גיבשו את החלטתם. מדובר בהחלטה ארכאית שמתאימה יותר למדינות עולם שלישי, וטוב היה לו לא היתה באה לעולם כלל. אין שחר לטענות השקר המופצות בימים האחרונים לפיהן TAKE מעודדת צפייה פיראטית באינטרנט".

בנאי אומר כי "אם הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לא תחזור בה מהחלטתה, ותמשיך לפגוע בתחרות בשוק הטלוויזיה בישראל, נאלץ לפנות לערכאות משפטיות, על מנת שנוכל להביא לידיעת כל בית בישראל את בשורת הטלוויזיה החדשה של ישראל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עד שמביאים משו זול רוצים להרוס את זה (ל"ת)
    חיים 28/04/2015 16:27
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.