טלוויזיית TAKE
צילום: צילום מסך

הטלוויזיה של Take יוצאת לדרך: החבילה הבסיסית - ללא תשלום

Take השיקה את שירותי הטלוויזיה שלה, מציעה ממיר בתשלום חד פעמי, ללא דמי מנוי. ומה עם רגלוציה? בחברה מרגיעים
ליאור נאור | (6)

סלקום לא לבד: חברת הטלוויזיה Take, מקבוצת פל, השיקה היום (ראשון) ממיר חדש ובחברה מבטיחים כי הוא יספק חווית טלוויזיה חדשה, אותה מגדירים כ"טלוויזיה אינטרנטית". למעשה מדובר בממיר היברידי הקולט את ערוצי עידן פלוס ומנגד מתחבר לאינטרנט ומציג שירות VOD לצד תכנים אינטרנטיים נוספים.   כדי להתחבר לשירות יש צורך לרכוש ממיר בעלות חד פעמית של 549 שקלים, כאשר לחבילה הבסיסית אין כל תשלום חודשי נוסף.  בעתיד תציע החברה חבילות ערוצים וכן שירותי תקשורת נוספים בתשלום, כמו טלפון ואינטרנט.    לקוח שירצה שירותים נוספים, כמו שירותי הקלטה או חבילות תכנים נוספים שיוצעו בעתיד, ייאלץ לשלם דמי מנוי, אותם מגדירים בחברה סמליים ועממיים. החבילה הבסיסית של Take כוללת 12 ערוצים, אשר חלקם נקלטים ממערך 'עידן פלוס', וחלקם ערוצים אינטרנטיים, כמו ערוץ ספורט אתגרי, ערוץ אופנה ובעתיד, נמסר כי יעלה גם ערוץ סרטים. בנוסף, כוללת החבילה שירות VOD, המבוסס ברובו על תכנים מהאינטרנט וכן גישה לרשתות חברתיות.   הממיר אתו מציעה החברה הוא ממיר אנדרואיד פתוח, המאפשר גישה מלאה לחנות האפליקציות 'גוגל PLAY', לרבות התקנת משחקים ואפליקציות של גופי תוכן אחרים. זו היא החלטה אסטרטגית, אומרים ב-Take, ומוסיפים כי גם בעתיד תישאר פלטפורמת הממיר פתוחה וכי הם לא יבצעו כל חסימה לאפליקציה או תוכן.  (צילום: ליאור נאור) הממיר הקטן והשלט - ניתן לחבר גם ב-WIFI  (צילום: ליאור נאור)  סרטונים מהפייסבוק (צילום: ליאור נאור) ממיר החברה שמציג ממשק אותו פיתחה חברת קומיגו, כולל תמיכה בשידורי ה-HD העתידיים של עידן פלוס וכן חריץ לכרטיס חכם המיועד לחבילות הערוצים העתידיות שיוצעו במערך במהלך 2016. את הממיר ניתן לחבר לאינטרנט באמצעות כבל רשת, אך הוא כולל גם תמיכה בחיבור אלחוטי, באמצעות WIFI. ליאור בנאי, מנכ"ל משותף ב-Take, אומר כי ישנה עדיפות לחיבור בכבל, לצורך צפייה בתכני HD, אך כחלק מהפלטפורמה הפתוחה, הם מאפשרים גם חיבור אלחוטי, כאשר הממיר יוריד את איכות התמונה בהתאם למהירות ויציבות החיבור. השלט המצורף כולל גם מקלדת מלאה וכן ג'יירו, המזהה תנועות יד ושימושי בעיקר במשחקים.   ב-Take אומרים כי חווית הטלוויזיה אותה הם מציעים שונה, חברתית ואינטראקטיבית יותר. כל צופה יכול להתחבר אל חשבון הפייסבוק שלו, לנהל צ'ט עם החברים, לשתף מסך וכן לחלוק חוויות מתוכן בו הוא צופה, כמו משחק כדורגל למשל.   בשונה מחברת סלקום, הבשורה של Take היא לא בתחום התוכן. החברה לא מתהדרת בסדרות ובסרטים האחרונים של האולפנים הגדולים, אלא מתבססת בעיקר על תכנים מהאינטרנט, אותם צוות התוכן של החברה אוסף, מקטלג ומסדר. נכון לעכשיו, גם בעתיד, כאשר תציע Take חבילות ערוצים, אנו לא צפויים לראות בהן את העונה האחרונה של 'בית הקלפים' או של 'כתום זה השחור החדש'. "יש מספיק פלטפורמות עם סוג התכנים האלה", אומרים בחברה, "והמחירים שלהם בהתאם". הפלטפורמה החברתית, המבוססת על האינטרנט וערוצי עידן פלוס, היא זו שמאפשרת לספק את החבילה הבסיסית של השירות ללא תשלום. נכון לעכשיו הזמנת הממיר אפשרית רק דרך אתר האינטרנט של החברה. מדריך שידורים (צילום: יח"צ) ומה לרגולטור יש לומר על שידור ערוצים לינארים, מהם נמנעה כל כך חברת סלקום? ב-Take אומרים כי נכון לעכשיו הכל מוסדר ומתואם מול גופי הרגולציה, וכי לפי שעה אין כל מניעה לשדר ערוצים מלאים. נראה כי בעתיד, לכשיתייצב שוק הטלוויזיה, תתבצע בחינה מעמיקה יותר של הדברים.   

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    איך מתחברים למי פונים מהו מ'ס הטלפון שאיליו מתקשרים ? (ל"ת)
    אברהם לוגסי 28/04/2017 09:36
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מעניין (ל"ת)
    אביסרור אלברט 27/04/2017 19:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עדי 24/06/2015 18:19
    הגב לתגובה זו
    חשמלאי מוסמך (ראשי) 24/7 כל הארץ ! מבצע כל עבודות החשמל התקנת גופי תאורה שקעים + הזזת שקעים חידוש לוח חשמל הגדלת גודל החיבור תיקון קצרים דודי חשמל התקנת אנטנה עידן פלוס על גג Tv טלפון אביעד 0546900566 עדי 0504224345
  • 2.
    אילנה ניר 20/04/2015 21:50
    הגב לתגובה זו
    רוצה להתחבר אלכים
  • 1.
    oferdesade 19/04/2015 20:57
    הגב לתגובה זו
    באנטנה לממיר!!! כאילו - לא! הם לא כוללים את עידן בשירות. צריך לחבר ולקלוט. ומה אם הקליטה במקום לא טובה? מי אחראי? הם? איי דונט טינק סו! בקיצור - קחו מחשב ישן מאד, תעלו בו לינוקס הכי קל שמצאתם, חברו לאינטרנט, HDMI לטלויזיה וזהו. אז לא תוכלו להינות מחמשת ערוצי הספיישל שלהם (מכות, אופנה, אקסטרים ודוקו שאני מניח הם לוקחם מאתרים חינמיים)...
  • 6עדי 24/06/2015 18:21
    הגב לתגובה זו
    חשמלאי מוסמך (ראשי) 24/7 כל הארץ ! מבצע כל עבודות החשמל התקנת גופי תאורה שקעים + הזזת שקעים חידוש לוח חשמל הגדלת גודל החיבור תיקון קצרים דודי חשמל התקנת אנטנה עידן פלוס על גג Tv טלפון אביעד 0546900566 עדי 0504224345
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.