שלמה בן צבי
צילום: יח"צ

"עסקים כרגיל"? במקביל ל-TGI הקטלני - מעריב "חושף" תכנית להגדלת החשיפה

המו"ל בן-צבי והמנכ"ל גולדשטיין נערכו לנתוני TGI הקשים, ושלחו מכתב הרגעה לעובדים, בו סיפרו על איחוד מערכות, וגידול ההפצה מחוץ לגוש דן
אלכסנדר כץ | (2)

פחות מיממה לפני פרסום נתוני סקר TGI, שהצביעו על קריסה בחשיפה למעריב, הנהלת העיתון שלחה לעובדיה מכתב שאמור להצביע על "עסקים כרגיל" - דהיינו המשך פיתוחו של העיתון, לצד התחייבות לחשוף את נתוני העותקים המודפסים.

נחזור לרגע לנתוני החשיפה של העיתון שפורסמו הבוקר באייס. זהו החציון הרביעי ש'מעריב' רושם ירידות חדות בחשיפה אליו. אם בחצי הראשון של 2012 החשיפה לעיתון של המו"ל שלמה בן-צבי עמדה על 11.9%, הרי שב-6 החודשים האחרונים היא ירדה ל-3.5%, כאשר גם בגזרת החשיפה השנתית מצבו של העיתון בכי רע: 10.8% ב-2012, וכעת 4.6% ב-2013.

כזכור, בחצי השנה הראשונה של 2013 ירד מספר הגיליונות המודפסים של העיתון משמעותית, ועל פי דיווחים לא רשמיים עמד על 18 אלף בלבד, בהנהלת העיתון סירבו בזמנו לחשוף את המספרים, אבל טענו כי מדובר היה במספר שגוי. דווקא בחצי השנה האחרונה נראה היה כי העיתון מתחיל להתאושש, מחזיר מנויים ומתחיל לחלק את עיתון הערב שלו בחינם ברבבות עותקים. כעת מסתבר כי לא כך הדבר.

במכתב ששלחו אתמול לעובדים, כתבו המו"ל בן-צבי והמנכ"ל ישראל גולדשטיין ובו פירוט תכנית הפיתוח לשנה הקרובה, המורכבת מ-3 רכיבים עיקריים, שלטענת ההנהלה עשויים להחזיר את העיתון לתפוצה רחבה כפי שהיה עד לפני 5 שנים.

עיקרי התכנית של 'מעריב': איחוד והרחבת הכותרת בעיתון סוף השבוע בין העיתונים מקור ראשון ו'מעריב' - שעל פי ההנהלה יגדיל באופן משמעותי את החשיפה לעיתון. איחוד זה יתחיל בתחילת חודש פברואר. בנוסף, הרחבת הפצת עיתון הערב בימי חול, כשלדברי בן-בי וגולדשטיין, מהדורת הערב החדשה והחינמית "גרמה לשביעות רצון אצל המפרסמים ובא לידי ביטוי גם בעלייה ניכרת בהכנסות העיתון מפרסום". במכתב ציינו השניים כי אחרי בחינת השוק, החליטה הנהלת מעריב שהחל מפברואר תורחב תפוצתה של מהדורת הערב גם מעבר לגוש דן, לאזור ירושלים, חיפה ועוד.

גם מהדורת סוף השבוע של 'מעריב' ספגה על פי סקר TGI מכה אנושה, עם חשיפה של 4.9% ב-6 החודשים האחרונים, מול 8.1% בחצי השנה שלפני כן. במכתב לעובדים התייחסו בן-צבי וגולדשטיין לסוגיית סוף השבוע, וציינו כי תחל הפצה רוויה של מעריב בימי שישי - "המותג 'מעריב' ישוב להיות מחולק בכמויות משמעותיות בחלוקת קד"מ בימי שישי במקומות רבים ומגוונים שננטשו ב-5 השנים האחרונות".

מהנהלת 'מעריב' נמסר כי "אנו משוכנעים שתוכנית זו תחזק את 'מעריב' כמותג מרכזי ותבצר את מעמדו בשוק התקשורת כפי שהיה זה 65 שנה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פרסומאי 21/01/2014 16:12
    הגב לתגובה זו
    מביאים נאוחס
  • 1.
    ישראל גולדשטיין אתה גאון (ל"ת)
    אהוד 20/01/2014 13:22
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.