זינוק של 22% בתלונות לרשות השנייה: על הפרק - תכנים פוגעניים ותוכן שיווקי
דוח נציב פניות הציבור ברשות השנייה למחצית הראשונה של שנת 2013, חושף עלייה של 22% במספר הפניות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מרבית התלונות שהגיעו לנציב דוד רגב, היו בנוגע לתכנים פוגעניים ששידרו זכייניות ערוצי הטלוויזיה המסחרית, ו-16 תחנות הרדיו האזוריות.
במחצית הראשונה של 2013 הוגשו לנציבות תלונות הציבור 1,806 תלונות, עלייה של 22% במספר הפניות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מתוך כלל התלונות, 1,573 נגעו לנושאים בתחום טיפולה הישיר של נציבות תלונות הציבור.
בתחום הטלוויזיה, כל תלונה שנייה הייתה בעניין תכנית טלוויזיה וכל תלונה שלישית בעניין פרסומת. כשני שלישים מהתלונות היו על תכנים פוגעניים בטלוויזיה, בכללם התנהגות אלימה, קללות וביטויים לא הולמים. בתחום הרדיו, כ-74% מהתלונות שהתקבלו היו בעניין תכניות. כל תלונה שנייה הייתה בעניין תכנים פוגעניים, בהם קללות, אמירות סקסיסטיות והתבטאויות גזעניות. נציבות פניות הציבור מצאה כי כ-21% מהתלונות היו מוצדקות. בעקבות זאת, תוקנו וקוצצו כמה תכנים, בהם פרסומות ונפתחו הליכי הפרה נגד הזכייניות ואלה נדרשו להקפיד בנושאים שונים.
המגמות העיקריות העולות מניתוח הפניות מצביעות על עלייה בתלונות בנושא ביטויים פוגעניים וקללות, בעיקר בתכניות מציאות, ריבוי תוכן שיווקי, בעיקר בתכניות בוקר, תכניות בישול ומציאות, קידום עצמי של תכנים במהדורות החדשות וריבוי פרסומות.
331 תלונות נגד 'רשת', 86 נגד רדיו ללא הפסקה
מפילוח התלונות לפי זכיין, עולה כי כנגד רשת הוגשו 331 תלונות, נגד קשת הוגשו 205 תלונות ונגד ערוץ 10 הוגשו 108 תלונות. בתחום הרדיו הוגשו 86 תלונות נגד רדיו ללא הפסקה, 28 תלונות נגד קול ברמה ו-11 תלונות נגד אקו99FM.
מפילוח תלונות טלוויזיה לפי קטגוריות, עולה כי 634 תלונות (51%) התקבלו בנושא תכניות, 346 בנושא פרסומות, 182 בנושא חדשות, 45 התקבלו בנושאים כלליים, ו-40 תלונות בנושאי קדימונים. 65% מהתלונות עסקו בתכנים פוגעניים וכללו תלונות על ביטויים לא הולמים או התנהגויות לא ראויות. 17% מהתלונות עסקו באתיקה עיתונאית וכללו תלונות בנושא שימוש בביטויים רגישים פוליטיים, הבעות דעה של עיתונאים או העדר איזון פוליטי.
מפילוח תלונות רדיו לפי קטגוריות, עולה כי 125 תלונות התקבלו בנושא תכניות, 23 בנושא פרסומות, 16 בנושאים כלליים, 3 בנושא חדשות, ו-3 בנושא קדימונים. 52% מהתלונות עסקו בתכנים פוגעניים וכללו בין היתר תלונות על ביטויים לא הולמים, אמירות סקסיסטיות, התבטאויות גזעניות או מעליבות ובוטות, למשל התבטאויות של נתן זהבי ויורם שפטל ב'רדיו ללא הפסקה'.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
הפרות על תכנים שיווקיים בטלוויזיה
ישנן תלונות שהובילו לנקיטת הליכי הפרה נגד גופי השידור השונים. דוגמא אחת היא הפרה לערוץ 10 בעקבות שידור תכנים שיווקיים בתכנית הבישול של השף ישראל אהרוני. במקרה אחר נקבעה הפרה ל'רשת' בעקבות תכנים שיווקיים בתכנית בוס בהסוואה. לאנשים ב'קשת' נקבעה הפרה בגלל תכנים שיווקיים, וכך גם ל'רשת' בגלל תכנים שיווקיים בהמרוץ למיליון.
העלייה בתלונות על תוכני רדיו נבעה בעיקר מתלונות שהתקבלו על אי שידור תשדירי הפרסומת של עמותת שורת הדין. לרשות הופנו תלונות רבות על כך שתחנות הרדיו סירבו לשדר תשדיר פרסומת של עמותה זו, העוסק בעדויות מצד ישראלים אשר מתלוננים על השפעת הטרור הפלסטיני על חייהם.
מנציבות תלונות הציבור נמסר כי מניתוח הפניות במחצית הראשונה של 2013 עולות מספר מגמות מספר שיש לתת עליהן את הדעת, למשל תכנים בוטים כלפי מתמודדים שונים בתכניות מציאות, על רקע מוצאם העדתי או על רקע נטייתם המינית; ביטויים פוגעניים וקללות בעיקר בתכניות מציאות בטלוויזיה ובתכניות רדיו; ריבוי תוכן שיווקי בתכניות שונות, בהן תכניות בישול, תכניות בוקר ותכניות מציאות; ושילוב קידום עצמי של תכנים במהדורות חדשות ובתכניות השונות של הזכייניות, ובעיקר קידום תכניות הדגל של הזכייניות במסגרת התכניות האחרות שלהן. עוד מגמות: תכנים בעלי אופי סקסיסטי ומגדרי; ריבוי פרסומות; וריבוי תכניות מציאות.
נציב פניות בציבור ברשות השנייה, דוד רגב, מסר היו: "נתוני הדוח מצביעים על 2 מגמות עיקריות: האחת עליה במספרם של הפונים המתלוננים על התכנים המשודרים. השנייה, חוסר שביעות רצון הולך וגובר של הצופים והמאזינים משידור תכנים המלווים באלימות, סקסיזם, קללות וביטויים פוגעניים. הציבור דורש שידור נקי יותר ופחות אלים. אני קורא לזכיינים להגביר את הזהירות בבואם לשדר תכנים בוטים ואלימים ולהיות קשוב יותר לציבור".
"נתוני הדוח מלמדים כי ציבור הצופים והמאזינים מגלה ערנות ומייחס חשיבות לתוכן ושפה הולמת בשידורים", הוסיף מנכ"ל הרשות, שי באב"ד. "הציבור מגלה היום פחות סובלנות לתוכן פוגעני ואלים, והדבר בא לידי ביטוי במדיניות הרשות השנייה אשר שמה לנגד עיניה לצמצם תכנים שהציבור סולד מהם ולקדם תכנים העולים בקנה אחד עם המגמות עליהן אמונה הרשות בהתאם לחוק".
- 1.סחטיין על העבודה הטובה (ל"ת)חיים 20/01/2014 18:40הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
