גלעד ארדן
צילום: BizTV

ארדן מקפיא את הרפורמה: "אין תמורה בעד האגרה, אבל חייבים שידור ציבורי"

הקפאת הרפורמה ברשות השידור מקבלת שוב חותמת למרות מכתבו של יו"ר הרשות כי "ההנהלה חתמה עם אגודת העיתונאים על הסכמי הרפורמה"
אלכסנדר כץ | (14)

שר התקשורת גלעד ארדן מודיע שוב כי הרפורמה ברשות השידור תוקפא עד למציאת פיתרון כולל לשידור הציבורי. ארדן אמר את הדברים הבוקר (יום ד') בעת כנס MAD של גלובס בתל אביב.

ארדן הודיע כי החליט להקפיא "את המתווה הנוכחי של הרפורמה ברשות השידור ונחשוב על כזו שתייצר התייעלות שתוזיל את האגרה ותיצור רלוונטיות לערוץ". כאמור, מזה כ-8 חודשים שהרפורמה לא יוצאת לפועל, למרות שמדי חודש מצהירים ברשות כי על תאריך יעד חדש, עד ההחלטה האחרונה לצאת בתכנית חירום במסגרתה יפוטרו 100 עובדים ארעיים ויתבצע קיצוץ עמוק בשעות הנוספות, כפי שנחשף באייס.

"מדינת ישראל חייבת שידור ציבורי איכותי ובלתי תלוי, שממומן על ידי הציבור, הממשלה או אגרה, אבל לא בטוח שגובה האגרה כעת ראויה, אבל חייבת להיות אגרה", אמר ארדן, שהוסיף כי "הערוץ הציבורי חייב להיות בלתי תלוי ועצמאי ולכן צריך למתן את ההתלהמות והפופוליזם כלפי רשות השידור".

גילת למליאת הרשות: "ערים למציאות בה אנחנו חיים"

דבריו של ארדן מגיעים על רקע מכתב ששלח אתמול יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת לחברי המליאה, כי "הריני להביא לידיעתכם כי רשות השידור ואגודת העיתונאים חתמו, בשעה טובה ומוצלחת, על הסכמי הרפורמה, שהועברו עתה לאישור הממונה על השכר באוצר". כזכור, באוצר לא מתכוונים לאשר את הרפורמה במתכונתה הנוכחית, ועם ההנהלה הנוכחית, כי שהצהירו לאחרונה מספר גורמים.

יש לציין כי כבר לפני חודשיים נחתם הסכם כזה ולכן לא ברורה כוונתו של גילת. במכתב מציין עוד היו"ר כי "אנו ערים למציאות בה אנו חיים - ולמשעות של החתימה - אך אין להתעלם מכך שבמהלך זה הסתיימו שנין ארוכות של התדיינות באשר להבראתה של שרות השידור". גילת אף ציין כי "לרשות השידור אין זכות קיום במתכונתה הנוכחית".

אייס פנה לרשות השידור בבקשה להבהרה לגבי מכתבו של גילת, אולם טרם התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    תסגרו את רשות השידור לא רוצים אגרה (ל"ת)
    לימון סחוט 17/07/2013 22:20
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אפסאין לו ביצים לבטל בכלל את הרשות והאגרה (ל"ת)
    תום 17/07/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אפסאין לו ביצים לבטל בכלל את הרשות והאגרה (ל"ת)
    תום 17/07/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    תום 17/07/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
    פוליטיקאים מושחתים ואפסים
  • 10.
    נו באמת 17/07/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    בגלל שהוא השופר היחידי של הימין בטלוויזיה. תעמולה על חשבון האזרח הקטן. ביזיון.
  • 9.
    לבדוק את העסקים של דויד חיון ואמיר גילת (ל"ת)
    פחחחח 17/07/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ברור לכולם. אין רפורמה כל עוד גילת בתפקיד (ל"ת)
    ארדן מחכה שיסיים 17/07/2013 16:50
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עינבי 17/07/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    ארדן תתעורר. האיש הזה רעה חולה.
  • 6.
    נילי 17/07/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    עיתונאי כושל שנזרק ממעריב ומאוניברסיטת חיפה.תתבייש!
  • 5.
    רני 17/07/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    תבדקו. זה הסיפור האמיתי הוא לא מאמין בגילת אחרי ששרפו אותו אצלו
  • 4.
    גלעד = אכזבה (ל"ת)
    עופר 17/07/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בפעם הבאה כדאי לגילת להסתנכרן עם השר הממונה (ל"ת)
    צילי וגילי 17/07/2013 13:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חנה 17/07/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתתחיל לעסוק בעיקר ולא בטפל וכל היום לשלוח מכתבים והודעות מגלומניות
  • 1.
    נילי 17/07/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    אל תתנו לעובדות לבלבל אותו העיקר ששמו יופיע בתקשורת
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.